Hulp gevraagd bij ontwerp Heavy Hauler (Dragon krijgt kleur)

Proefspuitje voor achterspatborden

Heb net even een proefspuitje gemaakt voor de voorkant van de achterspatborden.

zl2gir.jpg

2gxh47c.jpg

Mijn idee is de volgende:
de oplopende kant aan de voorkant van het spatbord met chroom beginnen.
Daarna de vlammen vanuit het chroom laten komen en tot ongeveer het midden van de middelste achteras laten lopen.
Dan de vanuit het zwart van de vlammen het spatbord naar heel diep blauw over laten gaan.

Het geel in de vlammen is trouwens meer goudkleurig dan geel.
De foto geeft dit niet zo goed weer.:(

Wat vinden jullie van dit idee? :)

:worship: Wat een project.ik heb met volle verbazing dit hele topic doorgelezen en kan niet anders dan een diepe buiging maken.(staat even op en maakt een buiging)

Ik kwam het volgende op een amerikaans forum tegen.

De MFU weg gewerkt onder de cabine.Ik vind het zelf enorm geslaagd om hem daar te plaatsen.

@Ruud,
Vind het wel iets hebben,, zeker doen ;)

@Eddepet156,
denk dat dit de gebruikelijke plaats is bij de Knight Hauler Chromé,,
ken zelf iemand die hetzelfde heeft op zo'n truck ..
Tenzij ik me vergis en hij gewoon hetzelfde gedaan heeft :)

Mvg Michaël

ruud ziet er goed uit
gaat nog een ferme truck worden

@ eddepet156
dat is bij alle knight haulers zo dat die zijn weggewerkt bij de mijne ook , dat is wel bij elke truck anders van tamiya toch , hoe dat bij robbe en wedico is weggewerkt weet ik niet

@ eddepet156
dat is bij alle knight haulers zo dat die zijn weggewerkt bij de mijne ook , dat is wel bij elke truck anders van tamiya toch , hoe dat bij robbe en wedico is weggewerkt weet ik niet

Is dat zo?Het is wel een perfecte oplossing.Het maakt de keus voor een truck er niet makkelijker op ;) Ze zijn ook allemaal zo mooi.

Oh............euh sorry voor het vervuilen van je topic :oops:

:worship: Wat een project.ik heb met volle verbazing dit hele topic doorgelezen en kan niet anders dan een diepe buiging maken.(staat even op en maakt een buiging)

Hoi eddepet,
Bedankt voor je compliment.

Ik kwam het volgende op een amerikaans forum tegen.

De MFU weg gewerkt onder de cabine.Ik vind het zelf enorm geslaagd om hem daar te plaatsen.

Bedankt voor je tip, deze oplossing spreekt me wel aan.
Zal eens kijken of ik dat straks kan verwerken in mijn truck. ;)

Oh............euh sorry voor het vervuilen van je topic :oops:

Och, een zijsprongetje moet af en toe even kunnen. :)

Zie ook het andere wat er in me bericht staat.
Als je dan een trailer met (elektrische) poten heb, is de kans (zéér) groot dat het je spatborden raakt!

Hoi Mark,
ik kom even terug op je waarschuwing.

Heb jij, of iemand anders een richtlijn voor me hoe hoog een trailer op zijn (elektrische) poten staat.

Het gaat dan om de vrije ruimte tussen de grond en de onderkant frame waar de kingpin zit.

Kan ik de zaken zo gaan aanpassen dat een trailer in de toekomst niet op de spatborden komt maar er over heen gaat.;)

de hoogte van de tamiya koeler is 9.7 cm maar heb er soort van filtjes bijzitten om onder de poten te plakken zodat ie hooger kan komen hoop dt je er iets mee kunt gr peter

Hoi Mark,
ik kom even terug op je waarschuwing.

Heb jij, of iemand anders een richtlijn voor me hoe hoog een trailer op zijn (elektrische) poten staat.

Het gaat dan om de vrije ruimte tussen de grond en de onderkant frame waar de kingpin zit.

Kan ik de zaken zo gaan aanpassen dat een trailer in de toekomst niet op de spatborden komt maar er over heen gaat.;)

Je hebt het goed als je de schotel monteert maar de schotel dan zover hoger maak dmv 3 m3 boutjes. en dan zit je op de juiste hoogte voor de standaard trailers van Tamiya zelf(zelfbouw kan natuurlijk altijd anders zijn.)

Achterspatborden gespoten.

Zo het was even stil rondom dit project, maar hier is weer een update.
Heb me de afgelopen tijd hoofdzakelijk bezig gehouden met het afwerken van de achterspatborden.
Hier is veel tijd in gaan zitten en ik zal nu proberen zo uitgebreid mogelijk weer te geven hoe het geheel is verlopen.

Als eerste ben ik aan het spuiten, schuren en polijsten geslagen. Om het doel te verwezelijken wat ik in gedachten had, had ik een spiegelgladde ondergrond nodig.

Het heeft wat tijd gekost, maar denk dat het me toch aardig is gelukt.:)

Dit was mijn uitgangs positie voor het spuitwerk.
De achterspatborden zijn zo glad gemaakt, dat als er bij wijze van spreken een vlieg op zou landen, deze al zijn poten zou breken. :lol:
33a9mk5.jpg

2yydwty.jpg

Nu kan het feest gaan beginnen.:p
Als eerst stap heb ik aan de voorkanten van de spatborden een gedeelte chrome gespoten.
uouvt.jpg

De tweede stap was het aanbrengen van de eerste vlammen met goudverf.
De goudverf moet voor het schaduw effect van de nog aan te brengen chrome vlammen zorgen.
6ophky.jpg

2j4a8h5.jpg

De derde stap is het aanbrengen van het definitive vlammen patroon.
Het patroon is met chroomverf gepoten en moest tot halverwege de spatborden komen.
106ncc4.jpg

25kmq8l.jpg

De vierde stap is de de vlammen van de nodige diepte werking te voorzien, hiervoor heb ik het geheel met candy blauw over gespoten en daarna met goud de nodige accenten aangebracht.
2cx97v4.jpg

2z71y1d.jpg

Nu de vlammen er op zitten even een kiekje van de hele spatborden.
2i8x3k7.jpg

Tijd om de het geheel helemaal af te werken.
Als laatste stap heb ik de achterkanten van de spatborden diepblauw gespoten en ziet het eind resultaat er zo uit.:D
2ufpwk8.jpg

34dg4ev.jpg

Nu nog even een paar foto's van de spatborden als ze op de truck zijn gemonteerd.
2ex6df5.jpg

2wqbdpv.jpg

24cii4i.jpg

Zo, dat was "the making of" van de achter spatborden.
Hoop dat jullie er net zo tevreden over zijn als ik. :lol:

Kan nu weer een "to do" van mijn lijstje afstrepen en eens serieus over het kleuren schema van de voorkant gaan nadenken.
Heb daar nog steeds geen definitieve beslissing over kunnen nemen.
Mijn gedachten gaan in de richting van een candy gele neus die dan overloopt in het spuitschema van de achterspatborden.
Maar wie hier nog een idee over heeft, laat maar even weten.;)

Ga mijn aandacht nu eerste weer even verplaatsen naar het rijklaar maken van het chassis.
De eerste stap daar zal het koppellen van de vooras aan de versnellingsbak en de besturing van de vooras zijn.

Dus als het weer even stil is...... ben ik weer druk bezig om mijn grijze brei te pijnigen. :lol:

Hoi Ruud,

Dat ziet er goed uit, erg mooi zo.:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Hoe heb je de vlammen gemaakt, met de airbrush uit de losse pols of met een malletje? Wat het kleuren schema van de truck betreft zo ik het in de zelfde kleuren houden als de spatborden. Anders word het zo'n bonte bende:Fade-color... maar dat is mijn persoonlijke mening. Ben benieuwd naar de volgende foto's

ruud die achterspatborden zien er heel goed uit , het u die vlammen eerst uitgesneden en dan gespoten of nog iets heel anders ?

ik zou dat patroon ook op de cabine zetten

Hallo Ruud,

Nou, wat een kunstwerk zeg !!

(Volvo)petje af hoor, wat kan jij mooi spuiten zeg, echt SUPER !!

Heb je de sparborden gespoten in een spuitcabine ???

Hoi Ruud,

Dat ziet er goed uit, erg mooi zo.:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Hoe heb je de vlammen gemaakt, met de airbrush uit de losse pols of met een malletje?

ruud die achterspatborden zien er heel goed uit , het u die vlammen eerst uitgesneden en dan gespoten of nog iets heel anders ?

Hoi Tiemke en Bart,
voor het spuiten van de vlammen heb ik gebruik gemaakt van een stukje papier. Ik was even te lui om het uit de losse hand te doen. :lol:
Heb daar een hoofdpatroon uitgesneden en deze steeds op een andere manier op het spatbord gelegt en daar het hele patroon mee opgebouwd.

Dit is het stukje papier dat ik gebruikt heb.
xlf68y.jpg

Sorry dat de foto wat wazig is.:(

Voor de accenten met de goud verf heb ik het stukje papier ook gebruikt, maar heb daar alleen langs de randen van het patroon gespoten zodat je maar een gedeelte van de vlam gebruikt.

Back