Hulp gevraagd bij ontwerp Heavy Hauler (Dragon krijgt kleur)

uhm ik denk niet dat je ver komt in nederland zonder speciale begeleiding :P.... ik hoop dat je sturende as bochten nog beetje mogelijk maakt.. want jemig dit ding wordt lang..

hallo
er stonden hier op t forum toch van die lampjes te koop??!!!!
en zie je hoe mooi het word nu met dit tape???
kan je nagaan alshet van dat reflecterende tape is,
mvg markioo

hoi truck-freak
ja hij is wel leuk aan het worden hoor maar ik vind hem toch net te iets van het goede maar ja ieder ze smaak he maar ik heb king hauler ook maar eens doorgezaagt en verlengt nou hier het plaatje ervan wat ik heb gedaan maar hij is op het laatste plaatje
nog niet klaar hoor alles moet er nog op maar zo is die toch wel gaaf toch
mischien dat je iets af kan kijken ben net een week bezig geweest
full

full

full

maar ik post nog wle meer foto's van de truck want ik heb er nog meer op geairbrusht maar de foto's volgen nog wel

gr topgun

Laatst bewerkt door een moderator:
uhm ik denk niet dat je ver komt in nederland zonder speciale begeleiding :P.... ik hoop dat je sturende as bochten nog beetje mogelijk maakt.. want jemig dit ding wordt lang..

Hoi Cheeta,
heb geen flauw idee, weet zo niet wat de max afmetingen mogen zijn in NL.
Denk dat ik ipv de eerste achteras, de laatste maar sturend ga maken, kan idd anders wel eens problemen geven met bochtenwerk.:)

Ziet er perfect uit Ruud !!!

Heb nog een vraagje aan je, hoe heb je de klink nagels er in gekregen ?
Kleine spijkers ( modelboot afdeling ) ??

Hoi truck_freak,
blij dat je je kan vinden met de uitwerking van jou idee.

De klinknagels heb ik er gewoon in geklonken met hamer en aambeeld :lol:
Even serieus, die zaten al op de cabine en heb ik er niet afgeschuurt.
Veel bouwers halen ze wel weg omdat dat makkelijker is met afwerken. VInd zelf dat ze er echter wel ophoren, moet alleen met afwerken nog eens kijken hoe ik ze zelf kan maken, zijn er een paar beschadigd en moeten er nog een paar bijkomen.
Heb al gedacht dit te gaan doen met een naald of spelt en daar mee een druppeltje seconden lijm te plaatsen op de plaats waar de klinknagel moet gaan komen.

hallo
er stonden hier op t forum toch van die lampjes te koop??!!!!
en zie je hoe mooi het word nu met dit tape???
kan je nagaan alshet van dat reflecterende tape is,
mvg markioo

Hoi Markioo,
begint er inderdaad al mooi op te lijken. Weet nu zeker dat de reflecterende tape een heel mooi effect gaat geven.:D
Zoek nog even door naar de grijze tape, als dat niets opleverd, ga ik verder met de tape van de voorgaande link.;)

hoi truck-freak
ja hij is wel leuk aan het worden hoor maar ik vind hem toch net te iets van het goede maar ja ieder ze smaak he maar ik heb king hauler ook maar eens doorgezaagt en verlengt nou hier het plaatje ervan wat ik heb gedaan maar hij is op het laatste plaatje
nog niet klaar hoor alles moet er nog op maar zo is die toch wel gaaf toch
mischien dat je iets af kan kijken ben net een week bezig geweest

full

maar ik post nog wle meer foto's van de truck want ik heb er nog meer op geairbrusht maar de foto's volgen nog wel

gr topgun

Hoi topgun,
ook jou mening ben ik blij mee. ;)
Weet ik tenminste wanneer ik moet dimmen en het genoeg is met het uitbouw.

Maar het is de bouw van een Amerikaanse of Australische truck, welke het definitief wordt weet ik nog niet, dus alles is "Much bigger" :lol:

Heb jij je chassis nog moeten verlengen door deze uitbouw?
Ben trouwens erg nieuwsgierig naar je airbushwerk.

Ik heb hier van die kleine spijkertjes liggen ( ZEER klein ).. die gebruikt mijn vader en opa voor hun modelboten ( om de rompdelen mee vast te zetten ).

Ik zat er zelf aan te denken om dit met die mini spijkers te gaan doen, even verwarmen onder de kaars en er door heen prikken.. aan de achterkant wegslijpen en het zou goed moeten zijn.

Of dit werkt, geen idee..
En anders verzinnen we er wel wat op ;)

Denk dat dit moet werken, alleen zou ik de spijkertjes na het afknippen niet wegslijpen, maar er epoxylijm overheen doen.
Daardoor worden ze, in theorie, nog een keer extra vastzetten zodat ze door eventuele trillingen of werking van je materiaal niet zomaar los kunnen komen en er uitvallen.

He ruud nou ik hou je op de hoogte als die klaar is ik blijf foto's maken
en ja ik heb er een stuk tussen geplaatst want dan word die langer he want anders kom je trailer niet goed uit he maar ja
dalijk de lampen erop en zo en de rest maar ik blijf foto's maken van de truck
en doe je er ook een airbrush op of wat denk je zelf gr topgun

He ruud nou ik hou je op de hoogte als die klaar is ik blijf foto's maken
en ja ik heb er een stuk tussen geplaatst want dan word die langer he want anders kom je trailer niet goed uit he maar ja
dalijk de lampen erop en zo en de rest maar ik blijf foto's maken van de truck
en doe je er ook een airbrush op of wat denk je zelf gr topgun

Wacht je resultaat rustig af, ben zelf toch nog wel een poosje bezig met deze bouw.

Ligt wel in de bedoeling er een airbrush op te zetten, ben er alleen nog niet helemaal uit welk thema ik er voor ga nemen.
Speel met het idee "Queen of cats", dat zou er op neer komen dat ik een airbrush van een mooie dame vergezelt door een tijger en een leeuw moet gaan ontwerpen.
Dit geheel zou dan in een soort gat van opengescheurt metaal moet komen te staan ;)

Body staat op standaard King Hauler chassis.

Hallo allemaal,

we zijn weer een weekendje verder dus weer even de gang van zaken bijwerken. :)

Buiten het schuren en plamuren aan de achterzijde van de body is daar verder niets aan gewijzigd de afgelopen week.

Heb tussen het schuren en plamuren door een deel van het standaard King Hauler chassis opgebouwd.
Het gaat hier alleen om de wielophangingen met de wielen. Is dus standaard werk en val jullie daar nu even niet lastig mee. :rolleyes:

Heb de body op de wielen gezet om te gaan bekijken wat er zoal moet worden aangepast.
Hier even twee foto's van zoals het er nu uit ziet.
23gya83.jpg

mwdrq0.jpg

Zoals te je ziet, nog veeeeeel te doen. :lol:

Heb de chassis profielen nu in bestelling, 80cm profielen, en hoop deze aankomende week binnen te krijgen.

Ga nu eens uitproberen te vogellen hoe ik de stuurbare assen het beste kan ophangen en waar deze te plaatsen voor een zo optimaal mogelijke besturing van het gevaarte. :)

Hey Ruud,

Nu hij op het chassis staat valt het pas echt op hoe veel groter hij is. HEEEEELLLLL groot. De schroefjes aan de zijkant zitten die er verlopig in of blijven die zitten???? Mooi plamuurwerk trouwens. Het plamuren en schuren is een saai klusje maar het maakt of breekt je model wel.

Ik zou de achterste as stuurbaar maken, dit gaat de bestuurbaarheid ten goede komen. Maar er zijn er andere hier met meer ervaring op dat gebied.

groetjes jan

ruud waarom niet de laatste as als draaiend maken en dan de in de andere richting laten draaien als de eerste as

/
|
|

\

zo ongeveer dus

mvg bart

Wordt toch geen Motorhome ( camper ) hé :P hahahahaha

Hoi truck-freak,
je zou het bijna gaan denken. :lol:
Mijn zwager zou uit zijn dak gaan als hij zo'n camper op de kop kon tikken. Is een echte camperfanaat. :D

Hey Ruud,

Nu hij op het chassis staat valt het pas echt op hoe veel groter hij is. HEEEEELLLLL groot. De schroefjes aan de zijkant zitten die er verlopig in of blijven die zitten???? Mooi plamuurwerk trouwens. Het plamuren en schuren is een saai klusje maar het maakt of breekt je model wel.

groetjes jan

Hoi Jan,
schrok er zelf eigenlijk ook een beetje van. :lol:
Omdat dit mijn eerste truck is en nog nooit een King Hauler in werkelijkheid gezien had, wist ik niet echt hoe groot de standaard truck eigenlijk was.

De schroefjes aan de zijkant ben ik nog niet helemaal over uit.
Weet niet of welke krachten er op de body komen tijdens het rijden, maar heb er al wel over zitten denken om de schroefjes te vervangen door magneetjes.
Heb nog wat super-magneetjes liggen van mij vorige project, en als het enigzins mogelijk is ga ik die gebruiken.;)

Zal nog wel even bezig zijn met plamuren en schuren, zie steeds weer stukjes waar ik nog niet tevreden over ben. Maar hoort er bij.

Ik zou de achterste as stuurbaar maken, dit gaat de bestuurbaarheid ten goede komen. Maar er zijn er andere hier met meer ervaring op dat gebied.
groetjes jan

ruud waarom niet de laatste as als draaiend maken en dan de in de andere richting laten draaien als de eerste as

/
|
|

\

zo ongeveer dus

mvg bart

Hoi Bart en nog een keer Jan.
denk inderdaad dat dat de beste keuze is gezien de lengte van de truck.
Zal dan in theorie mogelijk moeten zijn om vrij korte bochten te kunnen maken.
Mss zelf een rondje rond een modelbouw rotonde. :lol:

Zal eens gaan kijken hoe ik de ophanging voor de as zal gaan maken en hoeveer spoorbreedte van deze as aangepast moet gaan worden.

Kracht op de body van de truck?

(bijna) geen.
Je hebt nl geen last van luchtweerstand, geen (harde) botsingen.
Dus als het met de magneetjes blijft zitten, is het voldoende!

he ruud word die niet al te groot nou ik heb de mijne bijna af moet nog wel wat aan gedaan worden zoals het licht en nog een paar kleine dingen maar hij is mooi geworden vind ik zelf
full

full

full

laat de truck maar rollen gr topgun

Kracht op de body van de truck?

(bijna) geen.
Je hebt nl geen last van luchtweerstand, geen (harde) botsingen.
Dus als het met de magneetjes blijft zitten, is het voldoende!

Hoi Mark,
Wat ik van de VW Kever weet en ervaren heb, kan de magneet bevestiging aardig wat hebben, bedankt voor de info, zal ga de magneten eerdaags plaatsen en dan kunnen de schroefjes vervallen.:p

he ruud word die niet al te groot nou ik heb de mijne bijna af moet nog wel wat aan gedaan worden zoals het licht en nog een paar kleine dingen maar hij is mooi geworden vind ik zelf
full

full

full

laat de truck maar rollen gr topgun

Hoi topgun,
ziet er strak uit :thumbsup:
Denk dat ik bij mijn truck strak ook een Animal Guard voor de gril monteer.;)
De spoiler die je op het dak hebt zitten, is dat Homemade, of zij die ergens te koop?

Maar als je de grote wil vergelijken met die van jou, verschillen ze niet zo gek veel.
Als je er bij jou een extra achteras achter denkt zit je ongeveer op de lengte die mijn truck krijgt.
De hoogte is op dit moment, nu hij op zijn wielen staat, 28,5 cm.
Denk dat mijn truck hierdoor net op de nederlandse wegen zou mogen rijden. :)

Chassisprofielen zijn binnen

Net voor het weekend zijn de chassisprofielen binnen gekomen.:D

Even een fotootje om een indruk te krijgen van de lengte :)

28l6f10.jpg

Heb voor deze foto het orginele chassis maar weer uit elkaar gehaald.

Het werk aan de body van de truck wordt nu even in de wacht gezet om een begin te kunnen maken met het uiteindelijke chassis.
Heb de body nu zover klaar dat ik de maten uit kan gaan zetten voor de gaten op de nieuwe profielen.

Hier steggel ik wel een beetje en gebruik de oude chassis profielen als boormal.
Voor de voorwiel ophanging kan ik de orginele maten van de standaard chassis profielen zo overnemen. Hier is niets gewijzigd aan de body.

Om de plaats van de andere gaten te kunnen bepalen moet ik de oude chassis profielen 17 mm van de voorkant naar achter verplaatsen omdat de neus van de body met 17 mm is verlengd.
Dan kan ik van de oude chassis profielen zonder problemen alle gaten overnemen tot aan het midden van de sleeper.

Na een paar uurtjes boren en draadtappen is het begin van het nieuwe chassis gemaakt.

aagevc.jpg

Het begint er op te lijken dat ik gebrek aan ruimte begin te krijgen op mijn hoekje aan de kamertafel. :lol:
Dus het geheel maar even op de grond gezet voor een goed fotootje.
2920fow.jpg

Let nog even niet op de uitvoering van de vooras, deze moet nog vervangen worden door een aangedreven as met brede banden.
Had alleen nog even geen tijd om aan deze as te werken. ;)
De achterassen zijn op dit moment nog niet aan het nieuwe chassis bevestigd, daar moet ik eerst nog de juiste plaats voor bepalen.

Gelijk maar even geprobeerd of de body op de juiste plaats terecht gekomen is.
eq4l53.jpg

Ja hoor, tot het midden van de sleeper zitten alle gaten op de juiste plaats. :D
Nu de plaats van de achteras gaan bepalen en kijken wat ik verder nog aan extra onderdelen, zoals tanks, midden-chassis stukken ect nodig heb.

Is er trouwens nog een bepaalde maximum afstand voor de midden-chassis stukken?

Back