Ik ben op de beurs in dortmund geweest, hoe is het jullie bevallen?

Hobbyin is dan ook een van de uitzonderingen op de regel, Bertus.. en bij mijn weten draait Hobbyin ook prima, althans, die indruk heb ik wel.

En idd, terug naar de beurs :)

Ik ga er niet naar toe, ben er nooit geweest en zal er ook nooit naartoe gaan.

tsja service als ik dat eens kreeg was ik weer vaker naar de hobby shop om de hoek gegaan.. maar ook dat is tegenwoordig niet meer van zelf sprekend.

De winkels doen hun best om te leveren, maar zijn afhankelijk van de leveranciers en die hebben tegenwoordig een kleine voorraad ...

Het is allemaal zo gevoelig voor nieuwigheden en dan kan je de voorraad aan de poes opvoeren ...

En ik ga straks heerlijk naar Dortmund, gewoon voor de gezelligheid en ik zie wel wat ze hebben, ik heb in ieder geval een leuke dag ...

En dan rijden we door naar Wasserkuppe, dus dit wordt een vliegweekend !

En ze geven perfect weer aan, dus dat gaat helemaal goed komen !

Gisteren naar de beurs geweest.
Was 2 jaar geleden voor het laatst geweest en herken de reacties van vorige posters; veel minder stands in de vlieghal, opvallend veel -speelgoed- autootjes (???) en een bult mini-heli's.
Had deze hal binnen 2 uurtjes helemaal uitgevlooit en eigenlijk nog nauwelijks iets gekocht. Op zoek naar 1 of 2 "leuke" vliegtuigen van 1,8m of groter (voor verbrandingsmotor) maar niets gevonden.
Dan nog maar even terug naar de stand van Seidel met de Gee Bee met 7-cilinder stermotor....
Ik ben een grote Gee Bee fan en heb o.a. een 2,08m versie van de senior sportster, exact dezelfde uitvoering als de 2,47m Gee Bee op de Seidel stand.
Dat zag er toch wel gruwelijk mooi uit; zo'n schitterend afgewerkte stermotor, goed zichtbaar in de motorkap. Daarmee is het totaalplaatje echt kompleet; geweldig mooi (mijn smaak) toestel, super vliegbeeld EN realistisch motorgeluid!
Om een lang verhaal kort te houden; ik ging uiteindelijk toch met een hele grote doos naar huis :cool:.
Dat was dan wel alleen het vliegtuig, de motor wordt pas v.a. einde mei geleverd.
Als het een beetje meezit zou ie misschien op de schaalmeeting Oss al kunnen vliegen.
Wat de beurs betreft; verder (even afgezien van mijn aankoop) vond ik het dus een zware tegenvaller wat betreft aanbod en prijsniveau en zal volgend jaar maar weer eens overslaan.

De nieuwe multiplex xeno bekeken, die komt op m'n verlanglijstje!

Ik wil ook aan de helicopters en daar lijkt de multiplex funcopter mij geschikt voor.

Buiten een potje secondenlijm niets gescoord, vond het tegenvallen.

Heeft iemand misschien de Greatplanes/simprop Seawind EP zien staan?
En eventueel een prijs?

alvast bedankt.

Gr. Dennis

Tja, ik kon ook niet echt enthousiast zijn over de beurs, maar had dan ook geen vergelijking aangezien het voor mij voor het eerst was. Helaas dus een negatief verslagje ... o.a. bouwdozen die dan op de toonbank staan en waarin gewoon kapotte rompen zitten. Niet echt reclame voor je bedrijf. Veel echt speelgoed wat meer thuis hoort in de speelgoedwinkel.
Ja, Robbe en Multiplex hadden de stand goed op orde. Graupner was rommelig vond ik. Staufenbiel ging voor de verkoop en was heel slordig.
Andere hallen zagen er ok het eerste oog wel beter uit. Ik vond de kermis erg leuk. :-)
Multiplex deed echt aan promotie en de standhouders brachten veel enthousiasme over. Ook de nieuwe FF10CG in handen gehad. Voelt goed aan.
Zelf ook niet gekocht ondanks dat ik heel wat geld mee had. Er was eigenlijk niks bijzonders te koop. ben benieuwd hoe mijn andere clubgenoten het ervaren hebben, maar dat hoor ik woensdagavond op de club wel.

vandaag ook geweest, is idd veel minder, neem de autostandjes en die vlieghoek weg en wat hou je nog over.... achja de koffer zat toch wel deftig vol
stuk of 10 toestellen,2xpowerbox gerief,KSdemper,alu spinner,DL50,servo's( die wel heel goedkoop te vinden waren als je zocht. hitecs van 62 naar 41euro,..) en nog een hoop klein spul, er komen nog foto's, we hadden weer wat bekijks in het buitengaan...:p

Ik ben vandaag ook geweest en vond het helemaal geweldig!! 30 Kavan scharnieren voor 3 euro, futaba kabeltjes voor 50 cent per stuk, futaba S3152 digitale servo's voor 21 euro, 15 meter Oratex voor 5 euro per meter, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ook de 2,4 zenders waren goedkoper, wel shoppen tussen de verschillende stands. Kortom, je treft alles bij elkaar en soms betaal je wat minder en soms wat meer, daar gaat het volgens mij ook niet om. Ik heb een superdag gehad en het idee dat ik goede aankopen heb gedaan. Wel heb ik gemerkt als je doelloos rondloopt op zo'n beurs in de hoop iets leuks te kunnen scoren dan zul je een saaie dag hebben. Maar als je echt een lijst met aankopen hebt dan kun je perfect in Dortmund terecht. En als iedereen iets koopt dan weet ik zeker dat het volgend jaar weer is.

prop en spinner gekocht, nog even met chris gesproken, was gezellig, wel erg veel heli's

bij de kyosho stand staan 2 geile wijven.

Er waren ook zo weinig vrouwen en degene die er waren vielen niet onder de noemer vrouw. Wat zijn die Duitsers lelijk ... want dat kunnen toch nooit Nederlandse vrouwen zijn geweest? :wink:

Ja, er was er idd eentje bij met witte laarzen en hele mooie benen!
Maar ja, om daarvoor naar Duitsland te rijden. :confused:

geil= schoon,lekker , aantrekkelijk, begeerlijk, omkijken waard, genot, lust, gewoon... geil

ja, dan ook ja maar ik heb dat toch sterker met vrouwen en dan niet zozeer kweilen, maar meer een hard gevoel nou zulke staan bij de kyosho stand,
bij deze een oproep, aan diegene die nog gaan, maak even een foto van die met het zwarte haar en die erg mooie benen.
en plaats die hier even!!!

Back