Hoi,
Nog niet alles gelezen maar 'k wil wel even reageren. 'vroeger' reed ik ook op de parkeerplaats met een msx3'tje.. daar is de wagen prima voor geschrikt. Nadat 'k bij de raco2000 lid ben geworden heb ik een wedstrijdwagen gekocht. Ook al was ie van vorige jaar, namelijk de serpent 705. Ik heb er ondertussen 2 poly's op zitten en 'k heb 2 karbon donderdeeltjes stuk gereden (dit door eigen fout, en ze zijn helaas erg duur, dat karbon). De poly's had 'k gekregen van iemand.
Verder is de auto standaard, ook de motor is normaal, geen tuned iets, nix.. gewoon een standaard novamega sx-12. Ik heb er een 2ehands zender bij gekocht die gewoon goed is (sanwa exzes ding). Verder zitten er wel servo's in van 36 euro per stuk (duitsland 36 euro, hier 50 euro, goh, kijk daar ook is naar!)
Met de auto rijd ik eigenlijk alleen op het circuit, pas heb ik een cilindersetje ingereden en dat heb ik op de parkeerplaats gedaan, maar daar heb 'k al weer spijt van want alle steentjes en vuil helpt niet echt.
Ik heb inmiddels wat circuit ervaring en inwezen kost me elke keer rijden wel iets geld (meestal vrij rijden in velp, kost 5 euro). "t is ongeveer 'n 45 min rijden vanaf veenendaal en zo'n dagje kost je dus al gouw zo'n 30 euro (bandjes erbij enzo). Dat lijkt nogal veel.. maar ondertussen heb ik 2 wedstrijden gereden en met de goede hulp (gesponsorde mugen rijder) ben ik 1 keer 2e geworden en 1 keer 6e door uitval. Ik sta nu 3e in het classement bij de ICC 1:10 brandstof.... De volgende race is in apeldoorn en voor de mensen die goed opletten, ik wil daar graag 2e of 3e worden zodat 'k wat beter in het classement sta.
Nu heb 'k zitten denken over de kosten, en zo'n wedstrijd-weekend kost je 2 a 3 setjes banden .. dat is opzich wel veel, maar je strijd ook ergens voor... in zo'n weekend ben je alleen maar druk met je hobby en is savonds eten al bijna te veel tijd.. het is verschrikkelijk gezellig en als je goed je best doet heb 'k verschrikkelijk veel voldoening van m'n prestatie...
Toen ik begon met de wedstrijden wilde ik graag niet laatste worden... echter werd ik 2e.. dat wil niet zeggen dat ik zo goed ben, maar dat het dus ook voor de mindere rijders goed te doen is om leuk mee te rijden.. je moet nog geen grote gevechten om plekken gaan verwachten, maar je moet toch vlink doorrijden en een plek zal je eerder winnen door het eraf gaan van een ander dan doordat je hem inhaald..... ik blijf er bij dat 't gezellig is en leuk, en dat je veel meer met je hobby bezig bent als je wedstrijden gaat rijden of al op het circuit bezig gaat...
ga daarom ook hulp zoeken en tja.. 't kost dan wel wat meer.. maar je rijd ook veel minder stuk... en dat bespaard weer....
wat rc-junkies doet vind ik erg goed, 'k vind het jammer dat ik er niet bij kan zijn..