Ik volg het niet meer.....

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Roelof, 23 jul 2004.

  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    15 en 18 jaar oud, en dan geen tijd hebben.....
    want, het mag niet van jullie vrouwen?, jullie kinderen hebben hobbies?
    Sorry, ik denk dat het anders ligt....... circuitangst.

    Kom gewoon eens naar de MACH, je zult versteld staan......
     
  2. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Schop een oud topic maar weer eens omhoog...

    Ik ben de afgelopen maand 2x naar een meeting geweest... heb gereden in Groningen op de baan van REAL80... daarna nog een meeting op de fietscrossbaan in Geldermalsen...

    Beide keren veel plezier gehad... in Groningen vooral on-road met mijn 1:10... in Geldermalsen met mijnm 1:8 offroad.

    Mijn kijk als parkeerplaatsrijder (en zandbak-fanaat) op het rijden op een circuit is helemaal veranderd... als ik meer vrije tijd zou hebben zou ik zeer zeker vaker een circuit opzoeken...
     
  3. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    misschien een oud topic, maar nog steeds aan de orde van de dag deze stelling van Roelof....
     
  4. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Klopt, heeft alleen een tijdje stilgelegen... zou dat gekomen zijn door de vakantie-periode...

    Ben het helemaal met Roelof eens dat het zonde is dat veel circuit auto's afgeragt worden op parkeerplaatsen...

    Het is ook al eens gezegd dat er een drempel is waar parkeerplaatsrijders overheen moeten alvorens ze naar een circuit zullen gaan... Ik heb het zelf gemerkt met de meeting in Groningen... voor mij stond vast dat ik daarheen wilde (kreeg de tip van erikderaaf)... uiteindelijk zijn we met 3 mensen geweest...


    Maareh wat me nu opvalt is dat we zo'n beetje in dezelfde leeftijdscategorie zitten... zou dat het soms zijn ?
     
  5. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Nou.....

    Roelof en ik rijden al een jaar of 20 met dit spul.....

    Ikzelf ben al vaste klant (met tussenpauzes) gedurende 18 jaar bij de MACH......

    Dus heb altijd al geweten dat het circuit VEEL leuker is als een vlakke plaat.......

    Zie nog even dit filmpje van de laatste NK race in Heemstede......
    http://www.debaanbrekers.com/ftp/vrielinck.avi
     
  6. Qlone

    Qlone Guest

    Aan de ene kant vind ik dat iedereen vooral moet doen waar ze zin in hebben, en als dat het afraggen van een mooie wedstrijdwagen op een parkeerplaats is moeten ze dat vooral zelf weten.
    De mensen met de slappe smoezen zitten vaak nog in hun tienerjaren of vroege twintigers. Ik denk dat 'circuitangst' daar een heel reeel fenomeen kan zijn; het staat nog al lullig als je 't voor het eerst doet en met alle grote verhalen helemaal niet blijkt te kunnen rijden omdat zo'n 4 meter breed circuit toch wel smal is :p . Ik weet nog goed hoe mijn eerste circuitervaring was en hoe ik vol goede moed met m'n HPI met 1 versnelling aan de slag ging... tussen alle 1:8's :) . Niemand heeft me ooit een haarbreed in de weg gestaan, integendeel. Tips en advies plenty, ik hoorde voor het eerst van het merk serpent, heb eens met iemand's impulse gereden als kennismaking... geweldig.
    Inmiddels heb ik een serpent impulse pro en een 710, ben lid geworden van de club en ga het volgende seizoen meerijden met het ICC... Eerst de 710 een beetje leren kennen, maar moet toch ooit eens beginnen met wedstrijdrijden (wedstrijd-angst) :) . Als ik alleen maar parkeerplaatsrijder was gebleven had ik nu nog m'n HPI gehad, en echt 90% van wat de hobby leuk maakt gemist...

    Zo... nog meer smoezen?
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Het is waar dat meerdere mensen na de Junkies meeting op Groningen iets positiever tegen het circuitrijden zijn gaan kijken. Ik heb op de meeting ook veel exotische dingen maar ook veel standaard dingen gezien. Er was zelfs 1 figuur met een Serpent Impulse en niet eens wist hoe zijn versnellingsbak in elkaar zat.....

    Leuk was het om te zien dat iemand op aanraden zijn 600 euro dure KHM motor nog even in de kast legde en eerst ervaring ging opdoen met de voorgestelde NovaMega 3-poort motor van 179 euro welke niet zo verkeerd ging.

    Daarom snap ik het nog steeds niet dat men toch wel duur hightech spul voor op straat koopt en denken dat veel option parts gaan werken in de wegligging om alleen hard in een rechte lijn te rijden.
     
  8. Marijn0

    Marijn0 Guest

    Dat is dan denk ik het probleem van de mensen die met dure autos op straat willen rijden ik kan daar niet egt van wakker liggen. tis de keus van die mensen vind ik. Ik vind dat je wel erg ver gaat
     
  9. Guest

    Guest Guest

    Ik snap Roelofs punt best wel, dat het zonde is om zo'n dure (circuit)wagen af te raggen op de parkeerplaats terwijl mensen zelf zeggen dat het zo saai is om alleen maar rondjes te rijden of heen en weer, maar ik vind dat als iemand een dure auto heeft en daar mee op straat mee gaat rijden, je daar geen problemen mee moet hebben, het zijn jouw zorgen niet en er worden genoeg auto's gemaakt voor de mensen die wél op het circuit willen rijden. Het tunen is vaak iets om je auto er beter uit te laten zien en als een soort competitie ( de mijne is meer getuned dan de jouwe). Ik denk dat iemand die competitie rijdt minder (geen) geld zal uitgeven aan nutteloze hop ups. Ik denk dat de reden dat straatrijders ook met picco's etc. willen rijden is dat ze ook kwaliteit willen hebben, en graag willen uitblinken.
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Jij kan er misschien niet wakker van liggen maar veel clubleden doen dat wel.......

    Leg dan eens uit waarom mensen op de clubs bewust al veel minder rijden om hun hobby nog betaalbaar te houden naast het feit dat het allemaal zo veel kost en toch wel veel straatrijders hierin ongelimiteerd veel geld in kunnen steken zonder dat ze er echt profijt van hebben ?
     
  11. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Hop ups zijn toch niet voor niks ontwikkeld neem ik aan... ze zijn er om je auto beter te maken. zo heb je verschillende onder delen die in alluminium te koop zijn, dit maakt een Robuster geheel van je auto.
    je hebt ook nog dingen die je zwaartepunt lager leggen van je auto en daarmee kun je dus sneller een bocht in.
    ik als wedstrijd rijder koop ook redelijk wat Hop-ups om mijn auto robuster te maken.

    Groet RObo
     
  12. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Is dat dan niet meer het probleem van die clubleden? Ik begrijp je standpunt, maar je kan je er wel druk over blijven maken, maar wat schiet je er mee op.

    Hoe wil je dat we dat uitleggen... misschien hebben die straatrijders wel rijke ouders waar ze hun handje maar bij op hoeven te houden om te krijgen wat ze willen... Misschien werken ze er wel voor, wie zal het zeggen...

    Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat het die straatrijders niet gegund wordt dat ze met die dure speeltjes alleen maar op straat rijden. Moet ik me tegenover een clubrijder nu schuldig gaan voelen als ik met weet niet welke auto van ik weet niet hoeveel duizend euro's op de parkeerplaats om de hoek ga rijden?
     
  13. Guest

    Guest Guest

    Ik werk voor mijn auto, motoren en hop ups, als je het zo graag wilt weten Roelof :), en mijn ouders betalen niks mee.

    En mogen alleen Circuitrijders profijt hebben van hun (dure) aankopen?
     
  14. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    LOL.... :rolling: :thumbsup: :thumbsup:



    Welnee, maar als jij met een vol carbon Serpent 950R met MegaRossi 5-poorts op een gemiddeld parkeerplaatsje in nederland vol gas over een put heen rijdt, een randje meepakt of iets anders raakt, 'versplinterd' die auto bijna, en dan kan je lang werken voor de vervangings delen. Vooral tegen minimum jeugdloon! Ga je vol gas de mist in op een circuit dan is er weinig schade, want daarop is zo'n auto gebouwd......

    En tja, ik verbaas me toch vaak over de auto's die mensen hebben, meestal is het alleen BLING maar hebben ze geen PING (om er mee te kunnen rijden en het onderhoud te betalen).......
     
  15. hoe ik aan me geld kom voor me auto: werken, en zakgeld en soms krijg ik iets voor me auto :wink:
     
  16. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    ik verdien het gewoon allenmaal zelf door hard te werken :D zo heb ik er ook het meeste voldoening van vind ik persoonlijk

    Groet robo
     
  17. waarom niet op een circuit rijden

    -als ik kom is er zelden iemand
    -vaak minder vriendelijk tegenover de jeugd, alsof we allemaal zo erg zijn
    -agressief tijdens het rijden tegenover anderen, en dan heb ik het niet over alle oudere mensen.

    ook het vervoer voor een 15 jarige is moeilijk, met de bus kan wel maar dan moet ik toch ongeveer nog 1a 2 km lopen met alle spullen, terwijl het op de fiets eigenlijk niet mee te nemen is.

    ondanks alles ben ik wel lid van mbc de sluis, maar vaak word je er gewoon bijzonder onvriendlijk weggezet tijdens je aanwezigheid op het circuit

    ik hoop hiermee wat duidelijkheid te hebben gegeven over het voor mij bijna onmogelijk rijden op het circuit



    ronnie
     
  18. marvin

    marvin Guest

    Heeft de club niet gewoon 1 of 2 x in de week dat de baan gewoon open is? dan is het vaak wel druk.



    Daar hebben wij totaal geen last van, hier helpen ze je graag.


    Je rijd voor de lol tog :?: :roll:

    Ja, dat klinkt voor mij als een ...... club. Ik weet gelukkig dat het ook anders kan :D . K hoop dat de mensen zich niet laten afschrikken, want lang niet alle clubs zijn zo ongezellige :wink:
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    BB heeft een punt, het gaat ook om de bling-factor om je mede parkeerplaatsrijders de ogen uit te steken. Op het circuit doen we dat met rondetijden en het liefst met de meest aftanse auto/motor om te laten zien dat het zo ook kan.

    En je auto zal niet anders over de put stuiteren als je dure alu onderdelen op je auto hebt zitten. En zoals je in div. topics kunt lezen zullen alu onderdelen in welke kleur dan ook niet helpen om heel te blijven bij harde crashes.

    En ja, ik gun het jullie allemaal wel maar zie het nut van de vele "tuning" ook eens met gezond verstand. Overal lees ik dat Alu onderdelen beter zijn voor de wegligging, er is maar 1 plek waar je dat echt kan laten zien en dat is het circuit.
    Dus ja, als je zoveel geld over hebt om je auto optimaal te laten presteren lijkt het mij dat de stap naar het circuit heel klein is, clubs zitten namelijk wel weer te smeken om nieuwe en vooral ook actieve leden.

    Wat BB stelt met zijn "Bling maar geen Ping" heb ik vaker gezien. Zeker nu met de slechte economie lijkt dat een rol te spelen bij veel circuit rijders, wel een JP of een EVO5(KHM) kopen maar eigenlijk niet optimaal willen benutten om de motor te sparen, koop dan een simpelere motor voor 200-300 euro.
     
  20. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    ik ben het er mee eens dat de Brandstof rijders op MBC de sluis erg onaardig tot associaal kunnen zijn. maar ik vind ook dat de Elektro rijders een hechte club is....

    Groet robo
     

Deel Deze Pagina