Ik volg het niet meer.....

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Roelof, 23 jul 2004.

  1. multiplex

    multiplex Guest

    Het ging inderdaad over parkeerplaatsrijders die niet willen of durven op een baan te rijden.
    Mijn verhaal ging dan ook over mijn eerste keer op het circuit en dat dat niet goed bevallen was.
    Als je de parkeerplaatsrijders wilt bereiken om op een baan te gaan rijden moet je de drempel zo laag mogelijk maken
    Als een beginner gelijk tussen al het grote geweld moet gaan rijden denkt de beginner misschien wel de volgende keer maar weer op de parkeerplaats.

    John
     
  2. Tegen woordig hebben we internet maar toen ik net begon had je dat nog niet
    Daarom wist ik niet eens dat er een circuit bestond voor rc, ik stond met de jongens op een parkeerplaats in verschillende schaalen het asflat te bevuilen en vond het wel leuk als de mensen stopten om te komen kijken.
    De scene was ook anders ingesteld toen, tunings onderdelen bestond uit lagers tervervanging voor de koperen busjes en een andere motor(moeilijk voor te stellen he)nu hebben de fabrikanten een totale auto in tunings onderdelen en willen daar veel geld voor hebben
    winkeliers springen daar handig op in (zij willen ook een boterham)de doel groep is dan ook de werkendevakenvullendekrantrondbrengendespilvandemaatschapijjongeren
    en dat zijn nauw net de jongeren die denk ik bedoelt worden
    geen echt vervoer en geen zin in het openbaarvervoer lekker bij mcdonalds op racen wat soms ook nog eens enige vorm van organisatie lijkt
    kom nou niet aan met er is er altijd wel eentje in de buurt ik woon in rotterdam en rijdt bij de bb waarom omdat het daar gezellig is en dat dicht bij is wat je dicht bij noemt 50 km gouda doet niet in 1/5 en den haag ook niet
    dus als ik geen auto had geen circuit voor mij en dan had ik denk ik ook niet meer verder gegaan met de racerij want de schade was vaak en ook de lol was er gauw af

    voor de rest aan iedereen die bij de baanbrekers rijdt wellicht tot volgende week vrijdag

    laterrrrrrrrr marcel
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Daarin heb je wel gelijk maar ik had het hier in dit topic al eens eerder opgemerkt dat men bij de meetingen wel eens geprobeerd had om op het parkeer terein bij de ERCE af te spreken, hoezo een verkeerde keus.....

    Ik begrijp dat 50km ver is maar er zullen er vast wel meer in je omgeving zijn om te kijken als er een soort van carpoolregeling te treffen is met een ander zoals we dat ook geprobeerd hadden met de RC-Junkies meeting.

    Maar toch blijkt de durf om te vragen er niet te zijn..........
     
  4. ik wil hier geen carpool lijst opzetten maar meestal kom ik leeg(als het wat mooier weer is)en dan kunnen we daar altijd over praten geen enkel probleem
     
  5. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    P.S. Mod. als het niet lukt wilt u mijn berichtgevingen hier verwijderen a.u.b!!
     
  6. David

    David Guest

    ben het met je eens, nou ben ik zelf geen echte circuit rijder, wel een off road rijder, op een baan, maar ook in het wilde westen
    en ik proef hier toch wel een stukje arrogantie van de rijders,
    maar daar ging deze topic niet over, ik denk dat de essentie ligt
    bij duur-koop of goed-koop, ha, iets om over na te denken
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Zinnig duurkoop om het even aan te vullen.....
     
  8. 8) hey mensuh 8)

    ik heb ook en ''smoes'' om niet naar een circuit te gaan :yes:
    ik heb nu een stock!! tt-01, ik ga er lagers, schokdempers,en tandwieltjes voor halen... en dan is naar een club toe (ik ga geen nieuw motortje kopen omdat je meestal een CLUBMOTOR in je auto moet hebben!)
    roelof in het begin zei je dat RTR niet competitief zouden zijn!!! oneens!!
    een tamiya TT-01 OF TB01 OF TL-01 kan makkelijk meerijden met bijv. een hpi ofzo (met de nodige tuningsonderdelen)
    ik zat te denken aan de rc club in den haag hfcc, daar word ALLEEN maar met electro gereden dus heb ik lekker geen last van 1:5 brandstofauto's............. :wink:
    OF mbc de sluis, ik ben daar al is een keer wezen kijken!!
    daar rijden ze wel weer met brandstof :? :?
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Maar "tunen" is geen standaard RTR meer. Tuurlijk, ik koop een Nikko om te tunen en koop een ander chassisplaat, wat optionele C-hubs, draagarmpjes, low friction belts en een andere poelie ratio en hoppa, mijn Nikko is ineens een Xray T1F........
     
  10. Rene Brons

    Rene Brons Guest

    Of je koopt een Nikko om mee te rijden... (Duurkoop hoeft niet, en hoeft zeker niet zinnig te zijn)
    We leggen de lat zelf zo hoog en daarmee ook een drempel voor anderen om toe te treden.
    Er is in feite niets mis met een Nikko of pak 'm beet een RTR, je kan hier vast een competitie mee houden als we maar niet ineens besluiten de duurste spulletjes erop te schroeven.
    In die zin zit er wel wat in clubs die grenzen stellen aan het te gebruiken materiaal(motor, pinion, spur).
     
  11. ja ik snap ongeveer wel wat je bedoelt :)
    dus een RTR klasse maken, zodat de beginners ook mee kunnen rijden, zonder al die hop-ups....

    dat bedoel je toch neem ik aan? :yes: ........
    ( wedden dat dan gelijk alle clubs vol zitte)
     
  12. Stijn S

    Stijn S Guest

    wedden van niet! mensen die Rtr rijden weten vaak niet eens van het bestaan van een circuit af. Ook zitten er types tussen die 2 km rijden te ver weg vinden.
     
  13. Rene Brons

    Rene Brons Guest

    @ Steef: yep dat bedoel ik helemaal, we maken elkaar de kop een beetje gek. En als de meerderheid duur spul aanschaft, moet je bijna wel meegaan.
    Zo kan ik me voorstellen dat sommigen ook wel eens meer uitgeven dan zij eigenlijk kunnen/mogen, of dan maar niet naar een circuit/club gaan
    Ik gok dat wanneer er al een ploegje Nikko's rondrijdt op een circuit de drempel wel wat lager wordt.
    (Ik zou best een Ferrari willen hebben, maar met crossen in een Dafje zou ik mij ook kostelijk vermaken, als ik maar niet de enige ben tussen alle Ferrari's)
     
  14. David

    David Guest

    ik denk dat het allemaal overdreven is, tuurlijk laat je, je meeslepen, maar goed dat is met elke hobby,

    en ja de ene heeft dit en de ander dat, maar je bepaalt ten alle tijd zelf, wat jou het beste lijkt,
    wil je competitie rijden, ja dan zul je mee moeten gaan, en doe je het gewoon voor de lol, tja wie heeft het voor het zeggen, het maakt dan toch niet uit wat je hebt, als je maar tevreden ben, mee gaan met de rest, "gevaarlijke situatie overigens", kan je jezelf gek laten maken, maar je bent er zelf bij
    en dan houdt het op voor je, en de ene kan er wel aan toe geven en de ander niet, dat heet nou verslaving aan dit hobby
    en die grens ligt bij iedereen anders, maar vooral bij jezelf
    dus wat vind je van de vraag, wat is nou voor jezelf, de grens, duur of goedkoop,
    ik zelf kies voor de betere materialen, omdat ik 1 1/2 jaar bezig ben met deze hobby, een hoop heb geleerd en wil mee gaan doen met de top.
    En langzaam, ga ik steeds een stapje verder, maar al die replys, weerhouden me niet om te investeren, ik ben ook lid van een club, tja, je hebt grenzen in het leven. soms overschrijd je die, en soms denk je, ach laat maar, als ik maar tevreden ben
     
  15. ik ga nu mijn auto tunen enz.
    en dan ga ik van de zomer is kijken voor een club!
    ik ga dit nog aan mijn wagen doen:
    schokdempers
    tandwielsetje
    kogellagers
    betere accu
    dat is nie zo duur: bij elkaar zon beetje 75 eurie's
    dat is niet over mijn '''grens''
    ik wil gewoon van de zomer GEZELLIG meerijden!!
    en als ik dan van de zomer naar een club ga een clubmotor
    denk je dat ik dan wel beetje kan meerijde.... of niet? :? :D


    ps: stijn das nie waar!! gewoon g.e.l.u.l
     
  16. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Of je kan meerijden hangt vooral af van hoe goed je kan sturen.. Ga gewoon eens een keer kijken, vorig jaar reed er ook iemand met een TL-01 mee bij HFCC in de C-klasse. Of ie echt mee kon komen, volgens mij niet, maar hij had er wel veel lol in en hij is vooruit gegaan. Volgend jaar is de opzet bij de HFCC (weer eens) anders, als je je inschrijft voor de 'stock' motorklasse, kun je een clubmotor aanschaffen en gezellig meerijden. Doen!
     
  17. hey jaap, met c klasse bedoel je klasse c van de touring?toch?en ik zat eraan te denken om zomers dan in de touring mee te rijden en s'winters rc rallycup (dat is gaaf) :yes:
    ik zat ook al aan hfcc te denken.. :lol: :D
    daar rijden ALLEEN electro :p 8)
    als het beetje warmer is....(zomer)en als ik een snellader heb,
    ga ik me denk wel inschrijven..kan dat?? of moet je je begin van het jaar inschrijven? op welke club rij jij jaap? :D :D
     
  18. Stijn S

    Stijn S Guest

    Dit had je ook op een andere toon duidelijk kunnen maken, maar wat ik eigelijk wilde zeggen is dat de belangstelling vies tegen zal vallen als er een aparte RTR klasse gemaakt zou worden. Tenzij dit wordt aangeprijst. Met een beetje enthousiasme zal dit ook wel lukken je moet er alleen de mensen voor hebben die dat willen.
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik denk dat er wel animo voor een streetspec klasse is. RTR is een breed begripen zal je regels moeten maken tot hoe ver een auto voldoet aan een RTR of streetspec.

    HPI RS4/3, Mugen MSX, Protech shaft etc zijn allemaal competief aan elkaar als ze allen alleen al een 2-bak hadden. Ga je daar motoren van Novarossi of Picco in stoppen begint het beeld al een beetje zoek te raken.....

    Dus begint een maximale prijsindicatie van chassis, motoren etc. in beeld te komen om zo de topmerken uit te filteren.
     
  20. marvin

    marvin Guest

    Ik herken het wel. Je laat je toch meeslepen door al het moois wat je van anderen ziet, zelfs via het forum :oops: . Dan denkje Dat moet ik oooook 8O

    Hier op de club hadden we een stock klasse. Ik zeg hadden, maar hij is er nog.
    Het was eigenlijk de bedoeling 2 klasses te hebben; de stock voor de tamiyas en andere beginners autos, en de open voor de rest.
    Nu is het zo dat bijna iedereen in de stock met een xray, tamiya evo, sprint 2 carbon, mission 2 carbon rijd, en de paar mensen met de tl en tb series meestal ergens achter aan. Met als gevolg dat je de nieuwe club leden steeds minder ziet op clubwedstrijden, omdat ze denken te moeten sparen voor een xray en gp accus en orion lader :(
     

Deel Deze Pagina