bartol1988 zei:Maar hoe zit dat dan op een circuit wat zijn de regels?? Want ik heb verschillende wagens maar welke mogen er wel en welke mogen er niet op? Zo heb ik een carson cr-4 een tamiya f201 en serpent vector wat is toegestaan en hoe zit het allemaal? En hoe gaat het als ik daar voor het eerst kom en ik heb nog nooit op zo'n baan gereden. Dan gaat dat toch niet goed? dan wordt je zo van de zokken gereden lijkt mij. Kan je weer leuk naasr huis rijden omdat je auto kapot is of zie ik dat verkeerd
Dat verschilt per club, zo zijn er clubs die aan alles doen maar ook clubs die bigscalers of brandstog in het algemeen weren om div. redenen zoals bv. een milieuvergunning.
In principe als je auto voldoet aan de gestelde eisen (voor brandstof vooral de geluidsreductie) kunnen ze niet weigeren om vrij te rijden op een circuit. Op het moment dat je mee gaat doen aan clubraces zou er een technisch regelement kunnen bestaan zoals bij Electro meesta een bep. hoeveelheid turns motor vereist is en verders veelal NOMAC en/of EFRA regelementen om de hoek komen kijken. Bij brandstof is dat vaak een gestelde cylinderinhoud en EFRA gekeurde uitlaten en luchtfilters.
Voor het vrij rijden heeft iedere club wel een bep. tijdschema waar mogelijk "beginners" in ingedeeld staan, daartegen als je op een door de weekse dag gaat rijden ben je vrijwel alleen en heb je alle ruimte en tijd.