Ik denk dat 'circuit-angst' zeker wel bestaat. Afgelopen jaar ben ik eindelijk eens op de MACH gaan rijden, na lang bang te zijn geweest dat mensen opmerkingen over mijn materiaal of rijstijl zouden maken.
Viel dus nogal mee, hoewel ik bij de eerste paar rondjes behoorlijk vaak van de baan ben gegaan (Elke bocht, zo ongeveer.

). Wat opmerkingen daarover gekregen, o.a. van een klein meisje dat vond dat ik 'niet zo goed was'.
In vergelijking met gewoon op een parkeerplaats rijden is een circuit toch wel flink uitdagender, maar ook veel leuker. Hoewel ik tussen die andere auto's rijden nog behoorlijk eng vind - vooral ingehaald worden in een bocht. Hierbij ben ik al twee keer van de baan gereden.

Aan de andere kant is mijn auto (direct drive, ruim 14 jaar oud, al die tijd thuis op een kast gestaan...) bijna even snel als een slome touring car, dus met een wat snellere moter zou dat probleem ook moeten zijn opgelost.
Volgend jaar ga ik zeker weer op het circuit rijden, en wordt ik waarschijnlijk ook lid.
Wat betreft het 'bling'-gehalte van straatauto's, soms koop ik inderdaad gewoon opties om de 'bling', maar meestal om de wegligging of stevigheid te verbeteren...vooral bij m'n Tamiya buggy (plastic schokdempers waren nogal prut, en met de oorspronkelijke chassis delen oververhitte het ding nog wel es in de zomer...)