Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bekijk bijlage 345606 Er zijn in totaal maar twee Meteors gebouwd.
Ik denk dat het onderstaande een goede verklaring geeft waaom het maar bij twee Meteors is gebleven. Vrij vertaald; de Meteor was een prestigeproject van de toenmalige Joegoslavische staat. Het is nooit de bedoeling geweest om deze zwever in (massa) productie te nemen. Nadat men bewezen had dat de Ikarus alles overtrof wat toendertijd in het westen rondvloog heeft men de stekker uit het project getrokken.Ik vraag me dan altijd af waarom dat is.
Prijs, constructie, eigenschappen?
Hmm...ik geloof inderdaad ook niet dat deze kist is gebruikt voor aerobatics. In andere artikelen worden vooral de goede eigenschappen bij hoge snelheden genoemd. ( snelheidsrecords op de 100 en 300 km) Ik heb verder nergens gelezen over kunstvlucht.Wat me wel verbaast in die Engelse tekst is dat ze beweren dat de Meteor met een belastingsfactor van +4/-2 erg geschikt was voor aerobatics. En dat in combinatie met 20 meter spanwijdte maakt het wel erg ongeloofwaardig.
ter vergelijking: een DG-1000 heeft +7/-5
Mooi he!?Ik heb het draadje op RC Groups ook gelezen en de YouTube video gezien van de Ikarus Meteor. Hij heeft toch een heel mooi vliegbeeld alleen de wijze zoals ze hem lanceerde aan het elastiek (vanaf 4:33 sec).
Straffe kost.Het is een lap vleugel zeg.
Kan die vleugel niet in 2 delen gebouwd worden ???
Het model wordt op een schaal 1:3 gebouwd en krijgt daarmee een span van 6,7 meter!
Ja geen zorg! De vleugels moeten in een geheel gebouwd worden, maar uitendelijk wordt de zaag in het eindresultaat gezet.Dat gebeurd ook.![]()