Een CCFM is en Camion Citerne Feux Forets Moyen, met 4000 liter watertank. Toen ik recensies las over het WPL C44 chassis met 4x4 en versnelings bak heb ik zo'n model als kit aangeschaft. In eerste instantie om er een Unimog cabine van Bruder of 3D print cabine op te zetten. Gezien de terreinvaardigheid van het model, (het is als rockcrawler bedoeld) was een bosbrandweerwagen een logische keuze. En toen ik bij het opruimen van wat zaken op zolder nog een Tomy betonmixer in 1:16 tegenkwam was de combinatie snel gemaakt. Zeker toen de cabine prima paste op het chassis. En met de komst van mijn eigen 3D printer, QidiTech xplus, ontstond er een mooi test project. De bouw van een bosbrandweerwagen op het WPL C44 chassis, met Iveco cabine van Tomy en onderdelen uit de 3D printer.
Het kale chassis met assen, en motor met 2 standen versnelings bak.
De Tomy cabine, die ik aan de hand van foto's aangepast heb naar de lichtere uitvoering. In eerste instantie wilde ik de enkele cabine behouden maar ik kwam veel meer foto's tegen van dubbele cabines zodat ik uit eindelijk de zaag gepakt heb en er twee manschappen deuren bij gemaakt heb.
Laatst bewerkt: