Na talloze schuimtoestellen te hebben gebouwd werd het eens tijd om een droom te vervullen, het bouwen van een balsa vliegtuig. Gisteren de lasercut kit gaan ophalen, nu nog zonder electronica (ga ik later aankopen), en dan ook direct ermee begonnen. Ik heb gekozen om het grootste deel van de verbindingen met houtlijm (30min) te doen omdat je dan meer tijd heb om correcties uit te voeren. De bouwhandleiding is niet echt goed te noemen, daarom dat ik een topic op een ander forum als leidraad gebruik.
Het hele pakket in de doos:
Hier alles uitgepakt:
In de handleiding staat om eerst te beginnen met de vleugels maar ik heb dit genegeerd en begonnen met de romp. We beginnen met de battery tray en de motormount:
De servoplaat:
Servoplaat en deel vd romp samengevoegd:
En ook nog eens de motormount en battery tray eraan toegevoegd:
Nu was het tijd voor de zijwanden, deze zijn zeer kwetsbaar en heb dan ook een paar herstellingen en verstevigingen moeten uitvoeren.
Staartribben ook toevoegd, het begint al op iets te trekken:
Het hele pakket in de doos:
Hier alles uitgepakt:
In de handleiding staat om eerst te beginnen met de vleugels maar ik heb dit genegeerd en begonnen met de romp. We beginnen met de battery tray en de motormount:
De servoplaat:
Servoplaat en deel vd romp samengevoegd:
En ook nog eens de motormount en battery tray eraan toegevoegd:
Nu was het tijd voor de zijwanden, deze zijn zeer kwetsbaar en heb dan ook een paar herstellingen en verstevigingen moeten uitvoeren.
Staartribben ook toevoegd, het begint al op iets te trekken:
Laatst bewerkt door een moderator: