Jaren 70 ontwerp van simpel racebootje de "Wiesel"

zullen ze die ook in de bouwmarkt hebben en wat kost dat dan ongeveer>?

enne heb je msn niels?

gudo

volgens mij hebben ze ook een soort 'pakketjes' dat is dus zo'n matje en van die hars e.d.

groet, aad

die van de bouwmarkt is te dik. Bij een hobbyshop (er zijn ook wel andere adressen, maar die heb ik zo niet) kan je dunnere 25 grams matjes kopen

Nog 1 laatste poging.
Bouwmarkt: veelal een slecht idee, is niet uitgerust voor modelbouw maar eerder voor het verbouwen van een badkamer.
Gebruik de zoekfunctie eens op dit forum.
De juiste matjes: modelbouwwinkel evenals epoxy en harder.
Polyester stinkt enorm, epoxu heeft ook zijn nadelen maar werkt prima.
Polyester plamuur is wat ander dan polyester hars. Beide maken gebruik van een harder.
Ga eens een uurtje zitten en zoek middels de zoekfunctie, daar staan alle antwoorden.

Heb geduld en ga niet overhaast te werk.

Pendelaar

bprosman zei:
Voor G4 betaal ik 11 Euro en centen per liter bij een modelbouwshop in Waalwijk.

Best wel goedkoop, betaalde vorige week nog een dikke 12,- euro voor een halve liter hier bij ons in de buurt (speciale hars- en aanverwante-winkel). :cry:

Ik heb geen ervaring met de glasmatjes van de bouwmarkt, maar de hars werkt volgens mij even goed voor een normale bootje, en ik denk uitstekend voor de wiesel.

Niels v.V zei:
Ik heb geen ervaring met de glasmatjes van de bouwmarkt, maar de hars werkt volgens mij even goed voor een normale bootje, en ik denk uitstekend voor de wiesel.

Je hebt hars en je hebt harder. Beide heb je nodig.
Dus als je alleen hars erop wilt smeren...ga je gang. Mijn zegen heb je.
Zoals je zegt: ik heb geen ervaring met de glasmatjes.

Doe jezelf een plezier: laat je voorlichten in een modelbouwzaak of gebruik de zoekfunctie eens hier op het forum.

Pendelaar

Inderdaad ik was niet zo duidelijk maar ik bedoelde met hars, geen matjes gebruikt, ik gebruik alleen hars en verharder, geen matjes.
Hars alleen kan je lang laten drogen maar het droogt nooit.

hallo allemaal!!

mijn wiesel is bijna af en ik dacht van laat ik ook maar weer eens wat van me horen. dus hier even een post van mijn eerste bootje :lol:

oja op de foto is de boot zelf nog wel maar 1 keer gespoten duss vandaar die kras op de punt :P

en hier nog een foto van de onderkant, eerder gemaakt en ongespoten. maar he gaat om het roer, ik heb net proef gevaren en kwam er achter dat het roer helemaal niks is dus die moet opnieuw gemaak worden.
dus heeft iemand een idee???

naamloos17qq.png

Ik had daar ook problemen mee, maar eerst had ik ook zo'n roer als jij nu hebt,
maar die heb ik later weer verandert in een waar de as niet aan de buitenkant zit,
zie plaatje, want dan heeft ie meer oppervlakte. En experimenteer gewoon een beetje.

Ik ben zelf ook begonnen aan de bouw van dit bootje,
maar klopt het dat er een foutje in de beschrijving zit of ligt het aan mij?

Op de eerste bladzijde staat het materiaal wat nodig is:
balsa:
100x2x 1000mm

nou wou ik net de voorplecht gaan snijden zie ik dat deze uit 1 stuk gemaakt moet worden.

Maar de maten zijn 128x161x2 hoe haal ik dat uit een plankje van 100 breed 8O :?

dom, overheen gelezen :oops: ik dacht echt dat het uit één stuk moest.

:oops:

Ik las ook ergens in dit draadje dat iemand een speed 400 wou gebruiken, ik heb deze ook nog liggen maar de modelbouwinkel raadde mij dit af. of je moet een prop 25 nemen ofzo. Dus doe dit toch maar niet.

Iemand nog meer ervaringen met gekozen aandrijvingen.

Ik heb nog wat meer motoren liggen maar geen idee welke kun je aan de diameter/grootte zien wat voor motor is?

kan een speed 400 wezen of een 480.

die zijn zo even uit mijn hoofd +/- 38mm doorsnee.

hoe dik is de as? 3,17 dan is het een 480 *globaal gesproken*

is de as 2mm dan is het een 400

een 480 is eigenlijk ook al te licht voor dat bootje. heb het zelf gedaan maar de snelheid ontbrak. wel werd het een submarine bootje omdat die zo licht is. en ik geen bovenbouw heb.

ik zou gaan voor een 540 moter.

wel even je moterspant verstevigen met dun triplex of uit triplex maken

de moters van toen zijn niet te vergelijken met de moters van nu

Back