@ daniel,
hoeveel servo's worden er GELIJKTIJDIG aangestuurd in een flat-spin ?
En tja, schade verhalen op kontronik kun je wel vergeten natuurlijk. Desondanks zou je het toch kunnen proberen, niet geschoten is altijd mis zou ik maar zeggen.
Kontronik heeft echter wel een sterke troef achter de hand en dat is het feit dat zij altijd een extra ontvangeraccu adviseren ...
Verder wil ik inderdaad eerst de BEC stroom gaan meten mbv de eagle tree datalogger voordat ik kontronik een bericht stuur.
Trouwens, ik heb nog nagedacht over die meting. Het is misschien ook mogelijk om de spanning EN stroom te meten zonder dat extra tooltje ("servo current monitor") dat ik gisteren besteld heb ....
Dat zou moeten kunnen door gewoon de "hoofdaansluitingen" te gebruiken, dus die aansluitingen gebruiken die normaal tussen de accu en regelaar zitten.
Enige probleem is als de spanning onder 4.5V komt.
Echter bestaat er voor de eagletree een apart kabeltje, waarmee je 5V op de eagletree kunt zetten. Kabeltje doets niet anders dan een "ontvanger-accu-bec-stekkertje" (mooi scrabble woord .... 4x woord waarde ?? ..... ) om te zetten naar de 4 polige aansluiting op de eagletree ... tenminste , op de v2 dan , de v3 is iets veranderd geloof ik ?
Anyway, het is eigenlijk dezelfde aansluiting als het kabeltje wat naar de USB poort gaat, daar staat ook aan de buitenkant van het stekkertje de voeding, 5V en ground. Dus met een aparte 4 cel ontvanger accu kun je de eagletree van spanning voorzien , terwijl je via de hoofdaansluiting de stroom + spanning van de BEC , via een verloopkabeltje, kunt meten !
http://www.eagletreesystems.com/Support/Manuals/BatteryBackup.pdf
Verder weet ik niet precies wat de resolutie is van de micropower dus hele snelle , steile pieken kunnen misschien niet goed gemeten worden, maar goed, dat zien we dan wel.
@Jan
dit wist ik niet , tja, geeft weer nieuwe inzichten, had niet verwacht dat de servo's elkaar zo zouden kunnen beinvloeden. Dacht alleen dat het puur om de ontvangerspanning ging...
mmmm .. dan zal ik mijn 2de set-up toch maar niet zo gaan gebruiken, ondanks dat het er op de grond allemaal wel stabiel uitziet. Ik heb nog een losse medusa research smps bec liggen van 3.5A , wellicht dat ik die in eerste instantie ga gebruiken ...
wordt vervolgd !