jeroen1987's heli beslommeringen

pfff weer rotweer voorspelt voor komende wkend..
kom hier maar wat zagen en klagen op Jeroen zen draadje ;)

btw die vorige meeting was in Venlo?

dat is van afstand nog wel doenbaar voor mij :)

Vorige keer was inderdaad in Venlo. Misschien langzaamaan eens kijken of er animo voor is.
En t weer is inderdaad prut, ben nu al 2 weken grounded door die droevigheid buiten.

ach je moet maar zo denken .... elke keer als je niet kunt vliegen, kun je ook niet crashen ;-) ...

maar klote is 't wel

Daarom ben ik dit hele jaar nog niet gecrasht [emoji5]
En de maand februari zal het er ook niet van komen..

Dit is echt SIM weer☔

nou ja, geeft me mooi de tijd om de laadkoffer nog even wat aan te passen qua bekabeling, ff iets netter gemaakt.

Was ik er eindelijk klaar mee, overlijd de voeding...

Gelukkig heb ik nog een server voeding liggen, dus dan dat maar weer vervangen van 't weekend.

Dan is dit weer toch nog ergens goed voor nietwaar?
Wel balen van de voeding zeg! Ik heb ook een kleine kortsluiting veroorzaakt bij de ontlaadkoffer, hier moet ik het hoofd relay en de cell logger vervangen.
Zo blijf je toch lekker aan het hobby'en[emoji6]

Nog effe geduld Sven.........
Duurt niet lang meer voordat het voorjaar daadwerkelijk gaat beginnen.
Het is goed te overzien nu ondanks dat we nog maar in februari zitten.
Tijd vliegt letterlijk voorbij zo snel als het gaat en we zitten zo in de maand april.
De dagen lengen alweer in licht.
Straks weer flink en veel knallen met de helikopters van de lente, zomer en najaar.
Niemand in heel Holland die nu nog kan ontkennen dat we niet aan de goede kant van het vliegseizoen zitten.
Dus, op naar de lente!!!!
Vr Gr E

7e48a5857277d264b091e8a65a89e411.jpg

Toch maar voor een Sbus ontvanger gekozen, deze is een stuk kleiner van formaat!

Zodra ik alles binnen heb ga ik er aan beginnen.. Ik wacht nog op de 3M gyro foam en de aansluit kabels tussen de Vbar en ontvanger.

Nog bedankt voor de tip @Sven75 ben er zeer tevreden over[emoji108]
Volgens mij ga jij ook een nieuw project starten nietwaar?

Gr. Jeroen [emoji6]

Die 3m tape is dikke prima inderdaad, gebruik ik ook altijd. Nooit problemen mee gehad.

Fijn dat de "tip" je bevallen is :-) ,

Ik heb inderdaad ook interesse om een nieuw project te starten, maar daarvoor moet eerst de Warp plaats gaan maken. Helaas is de 2e hands heli-markt dramatisch, dus kon nog wel eens ff duren.

Het is altijd weer leuk om aan een nieuw project te beginnen he[emoji2]
Hopelijk komt er snel iemand voor de Wrap, het is tenslotte een mooie heli voor een scherpe prijs!!

Het is dat mijn spaarpotje inmiddels leeg is want anders had ik het wel geweten![emoji6]

Ik hou mijn hart vast, wil namelijk vandaag of morgen mijn 450 te koop zetten.. Maar dat zal dan ook erg moeizaam gaan verlopen.

Of dubbelzijdige tape bij de betere automaterialenzaak. Met name de side moulding tape, die is een kleine mm dik en erg sterk.
Wordt gebruikt voor de kunststof strips op deuren e.d.

Of dubbelzijdige tape bij de betere automaterialenzaak. Met name de side moulding tape, die is een kleine mm dik en erg sterk.
Wordt gebruikt voor de kunststof strips op deuren e.d.

De kunst is juist dat je een tape hebt wat ook eventuele niet gewenste trillingen weg houd bij je fbl unit.
Een dun mm tape lijkt mij daar minder geschikt voor.

het 3m tape is een paar mm dik en voelt echt zacht aan. Maar als 't eenmaal vast zit, komt je unit echt niet zomaar meer los, en het is flexibel genoeg zodat je fbl unit geen last heeft van ongewenste invloeden.

@Jeroen, tja ooit komt er wel iemand voor de warp.. we gaan 't zien ;-)

@Sven75 ja de markt is idd triestig als je iets wilt verkopen maar..

misschien kan je zelf ook voordeel halen uit de lage occasie markt voor jou volgende project..
zo kan je de schade wat beperken..

Om maar iets op te noemen,
een standaard fbl trex 550 vind je al onder de 500. wel geen dfc dan of dominator uiteraard en super veel vermogen hebben die nu standaard niet maar zijn wel leuke heli's :)

of koop je enkel nieuw? is natuurlijk wel veiliger, die occasies hebben altijd wel hier en daar een gebrek..

Gister in de nachtelijke uurtjes toch maar een start gemaakt met het inbouwen van de componenten. Ik heb een mooie opstelling gevonden zodat alles netjes weg gewerkt zit.
Echter liep ik wel al tegen een behoorlijk probleem aan!!!!
De motor gaat niet passen op de motor-mount van de X7, dit omdat het een oudere versie scorpion motor is.
De montage gaten zitten bij deze motor op 25mm, en op de motor mount heb je minimaal 30mm nodig.

Gelukkig heb ik op de Trex 700 wel de nieuwste versie motor welke wel op de X7 past. De montage gaten zitten op 25mm en 30mm uit elkaar, dat zal betekenen dat deze motor met enkel 2 boutjes vastgezet kan worden op de X7.
En ik zal een langere motor/shaft moeten bestellen wil ik deze motor overzetten van de trex naar de X7.

De oude type scorpion motor pas wel op de Trex, dus het lijkt erop dat met een nieuwe shaft het probleem is opgelost!:thumbsup:

Back