John Deere 7280R schaal 1/8

@ Charlotte en Denman bedankt.

Voor de montage van de achterwielvelgen heb ik twee adapters gedraaid.

Foto-Z3EEO4VP.jpg

Door middel van een as Ø4 wordt de adapter geborgd op de aandrijfas.

Foto-HHLEVVRZ.jpg

Mvg Richard

De adapter op de as geplaatst en geborgd met de as van 4mm.

Foto-LZNOGZUD.jpg

Foto-MD3AKS8U.jpg

De velgen bestaan uit drie delen, twee delen waartussen de band komt en het middendeel voor de bevestiging aan de adapter op de as.
In het middendeel van de velg is een kamer gedraaid waar de adapter in komt, de adapter zit dan opgesloten waardoor de as van 4mm die de adapter op de as borgt er niet uit kan.

Foto-DLJEXZWE.jpg

Mvg Richard

Knap wat je bouwt Richard echt vak werk,net als Charlotte met haar graafmachine.
Mooi om te zien wat men kan bouwen en het resultaat steeds verder groeit.

Uit een as van rond 120mm de eerste velg gedraaid voor de achteras, deze helft van de velg zit aan de binnenkant van het wiel.

Foto-UGCZPI4Q.jpg

Foto-L3GRLCZV.jpg

Mvg Richard

Hallo Richard,

Dat ziet er weer mooi uit die velgen, echt gaaf gemaakt !

Groetjes, Charlotte :bye:

@ Charlotte bedankt.

Verder gegaan met het draaien van de achtervelgen.

Foto-LAEX8DEE.jpg

Foto-YMA3LTWB.jpg

De velg samengebouwd uit drie delen

Foto-LNO67JTH.jpg

Vanaf de binnenkant gezien.

Foto-PTCK6M7J.jpg

De achterbanden zijn luchtbanden 3.00 - 4 deze hebben een diameter van 265 mm en een breedte van 80 mm.
Er komt geen binnenband in de buitenband omdat deze stug genoeg is om het model te dragen, hierdoor vervalt ook het ventiel van de binnenband wat anders lelijk uitsteekt en niet in verhouding staat met de velg.

Foto-8H4MJZX3.jpg

Om de band toch vast op de velg te klemmen komt er een dikwandige rubberen slang in de buitenband te zitten die de band opsluit tussen de velgen.

Foto-6PG7UF4J.jpg

Foto-V84KGBFP.jpg

Band sluit strak aan tegen de velgrand.

Foto-NXH37TYT.jpg

Mvg Richard

@ Charlotte en Christiaan bedankt.

Verder gegaan met het draaien van de voorwiel velgen.

Foto-TGG7TRVH.jpg

De voorwiel velgen bestaan ook uit drie delen. In de buitenband zit nog verwarmingsbuis isolatie voor de opvulling, dit wordt nog vervangen door een ring gemaakt van een dikwandige rubberen slang, hiermee wordt de band, net als bij het achterwiel, vast tussen de velg geklemd.

Foto-LXQTOKA3.jpg

Velg in elkaar gezet.

Foto-FNN77OKG.jpg

Voorband op de velg gezet en velg samen geschroefd. De bandenmaat van het voorwiel is 8 - 2.5 - 4 deze heeft een diameter van 210 mm en is 50 mm breed.

Foto-GFHG6MJX.jpg

Mvg Richard

@ Bedankt Charlotte.

Wielen aan het onderstel gemonteerd.

Foto-BFN4GWAZ.jpg

Van bovenaf is de stuuruitslag goed te zien, ik heb de draaicirkel zo klein mogelijk gehouden om goed te kunnen manoeuvreren.

Foto-8CPXVDZM.jpg

Mvg Richard

@ Denman, bedankt voor de complimenten.

Nu het frame, met alle draaiende delen voor de aandrijving van de verschillende onderdelen in grote lijnen klaar is, ga ik beginnen met het maken van de romp en de cabine van de John Deere
Hiervoor gebruik ik grotendeels staalplaat van 0.75 mm.

Als eerste heb ik een steuntje van aluminium gemaakt voor het afdichten van de linker achterkant boven de achteras, hieraan wordt later de 0.75 mm stalenplaat bevestigd.

Foto-ZSQIVQGI.jpg

Tussen de beide aluminium delen zit een strookje rubber, ik heb dit gedaan om te proberen het geluid en de trillingen van de motor te dempen, omdat de gehele buitenkant van staal wordt heb je kans dat het een grote klankkast wordt:confused:

Steuntje gemonteerd.

Foto-VE6BJTBI.jpg

Mvg Richard

1 woord voor ge-wel-dig.
En voor u metaalbewerking vaardigheden neem ik mijn modelbouw petje af.

Ga zo door en ik blijf u zeker volgen.

Mvg,
Dennis

@ Dennis bedankt.

Aan de andere kant zit een soort gelijke steun, alleen heb ik hier een bevestigingspunt gemaakt voor een potmeter.

Foto-PLMZHMB8.jpg

Deze potmeter is misschien later nodig voor de bediening van de hefinrichting, hiervoor heb ik nu een zeilservo ingebouwd, maar zoals eerder al vermeld maak deze zeer ongecontroleerde bewegingen:confused: ik ga hier nog een nieuwe voor kopen, maar als deze dezelfde kuren heeft zal ik hiervoor een andere aandrijving moeten maken.

Foto-PPYHYBGW.jpg

Op de potmeter zit een tandwiel die in verbinding staat met de aandrijving van de hefinrichting.

Foto-OEQINKAP.jpg

Foto-MD3AKS8U.jpg

Mvg Richard

hallo Richard,

Een prachtig staaltje modelbouw wat u hier laat zien, erg fijn dat u zulke goede detail foto's plaatst zodat men goed kan zien waar u mee bezig bent.
Ik kan haast niet wachten tot de groen/gele kleur erop komt.

Als deze trekker klaar is gaat u dan vanuit de tuinstoel de tuin maaien aan gezien
hij zo groot is ?

succes met de bouw, ik blijf u volgen.
mvg, Luchard

Back