.
Bedankt heren!

@ Ton: Hierna ga ik weer verder met m`n 1/6 De Havilland Chipmunk
@ Bart: Ik wil de Picchiatello deze lente maidenen
Serge, de afwerking ziet er wel leuk uit, maar de bouwtekening is gewoon niet schaal. Vandaar dat ik `m sportschaal noem. De bouwtekening:
Onderstaande 3-view is wel goed schaalgetrouw en deze heb ik gebruikt voor de plaats van de panneellijnen, luikjes, etc:
Uitsnede uit deze tekening van de romp in zijaanzicht:
Wanneer ik dit aanzicht over een foto van m`n Picchiatello leg zie je dat er behoorlijk wat verschillen zijn. De poten van het landingsgestel van mijn Picchiatello zijn te lang, de spinner te scherp, de onderkant van de achterzijde van de romp te vlak, motorkap iets anders, etc. etc.:
Naar aanleiding van onderstaand kleurenaanzicht heb ik de versie van m`n Stuka, namelijk deze Picchiatello, gekozen:
En ook die heeft behoorlijk wat verschillen met m`n Picchatello:
Ik heb andere kleuren gebruikt en ook een iets ander schema (standaard splinter schema) zoals eerder in dit draadje te lezen is.
Jan Hermkens heeft eens deze tutorial geschreven: van
FUN SCALE tot SCALE. Ook in vergelijking met andere schaalprojecten hier op het forum vind ik dan sportschaal een juiste aanduiding voor dit kistje.
Maar het is maar een woord/aanduiding. De een noemt het zus, de ander zo. Het zijn in dit deel van het forum allemaal schaalmodellen, ze lijken allemaal op een 1:1 exemplaar!
Groeten, Ramses