Bouwverslag Junkers Ju-87 B2 Picchiatello ⇨ W.Nr.0353 | 236 Sq. 96 Gr. Aut. B.

Mmm ... ik heb zo'n vermoeden dat dit gephotoshopped is. :rolleyes:

Kijk maar uit ... bij de Jet Masters was er iemand om die reden gediskwalificeerd.

@ Henri: Ik heb buiten in daglicht een nieuwe foto gemaakt met mezelf bij de kist, zo wordt de afmeting meer duidelijk:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
.
Ha Randall, bedankt man! :D

@ Henri: Nee joh, da`s geen photoshop... is gewoon vertekend perspectief :mrgreen:

Ton heeft voor mij de decals van de duikende raaf op een laserprinter geprint en deze gelijk voor me gecoat. Nogmaals bedankt Ton! :thumbsup: De decals op de wielkappen gemaakt en dat maakt de Picchiatello helemaal af:

full

full

full

full

full

Voor Henri een foto van de Picchiatello met een plastic modelletje gemaakt ;) Het plastic modelletje is trouwens een Italiaanse Macchi MC-202, een kist die er zeker nog als groter rc-model bij komt. Persoonlijk vind ik dat een van de mooiste jagers:

full

Nou zit qua bouw echt alles op en aan de Picchiatello en als het wat warmer wordt kan de 2K eindlaag erop.

Groeten, Ramses

junkers ju 87

Ramses heb genoten van je schaalbouw ,enkele van je verftips ga ik zeker gebruiken bij mijn volgende schaalkist.
gr, vogelman

.
Bedankt heren! :D
@ Ton: Hierna ga ik weer verder met m`n 1/6 De Havilland Chipmunk
@ Bart: Ik wil de Picchiatello deze lente maidenen

Serge, de afwerking ziet er wel leuk uit, maar de bouwtekening is gewoon niet schaal. Vandaar dat ik `m sportschaal noem. De bouwtekening:

full

Onderstaande 3-view is wel goed schaalgetrouw en deze heb ik gebruikt voor de plaats van de panneellijnen, luikjes, etc:

full

Uitsnede uit deze tekening van de romp in zijaanzicht:

full

Wanneer ik dit aanzicht over een foto van m`n Picchiatello leg zie je dat er behoorlijk wat verschillen zijn. De poten van het landingsgestel van mijn Picchiatello zijn te lang, de spinner te scherp, de onderkant van de achterzijde van de romp te vlak, motorkap iets anders, etc. etc.:

full

Naar aanleiding van onderstaand kleurenaanzicht heb ik de versie van m`n Stuka, namelijk deze Picchiatello, gekozen:

full

En ook die heeft behoorlijk wat verschillen met m`n Picchatello:

full

Ik heb andere kleuren gebruikt en ook een iets ander schema (standaard splinter schema) zoals eerder in dit draadje te lezen is.

Jan Hermkens heeft eens deze tutorial geschreven: van FUN SCALE tot SCALE. Ook in vergelijking met andere schaalprojecten hier op het forum vind ik dan sportschaal een juiste aanduiding voor dit kistje.

Maar het is maar een woord/aanduiding. De een noemt het zus, de ander zo. Het zijn in dit deel van het forum allemaal schaalmodellen, ze lijken allemaal op een 1:1 exemplaar!

Groeten, Ramses

Jan Hermkens heeft eens deze tutorial geschreven: van FUN SCALE tot SCALE.

Maar het is maar een woord/aanduiding.

Precies! In de praktijk van de schaalwedstrijden is er alleen het verschil dat de Sport Schaal klasse geen statische beoordeling heeft. Maar je kunt met je zelfgebouwde sportschaalmodel prima meedoen aan F4C. Je sportschaalmodel zal alleen wat minder punten scoren op statisch, maar dat hangt eigenlijk vooral af van de kwaliteiten van de andere bouwers.

En omdat het deelnemersveld de laatste tijd dramatisch klein is, hebben we nagedacht over laagdrempeligheid en is iedereen welkom.

En het is prima om met je vind-het-eigenlijk-maar-sportschaalmodel mee te doen aan F4C en zo wat ervaring op te doen voor je betere-schaalmodel.

Dus kom maar met je prachtige Stuka! Ook als je 'm inbrengt in Sport Schaal ... het is dezelfde wedstrijd.

Laatst bewerkt:
@ Henri ,

Het lijkt me erg leuk om ooit eens aan een schaalwedstrijd mee te doen. Eerst maar eens iets met wielen tekenen/bouwen en mijn brevet halen. Ik zou het wel leuk vinden eens te kijken bij een dergelijk gebeuren.

Mvg,

Bart

.
@ Ashikaga: Bedankt! :D
@femmo: KNVvL brevet

Bart, leuk dat je ook interesse hebt! Ben eens gaan kijken bij een F4C wedstrijd en dat is goed bevallen. Leuke sfeer, allemaal schaal-idioten bij elkaar (als ik dat zo mag zeggen) ;) en allemaal mooie schaalmodellen. Geeft weer een leuke extra uitdaging aan het vliegen (en bouwen). Wat sfeer plaatjes van een schaalwedstrijd in Hulten:

full

Line up van allemaal prachtige modellen:

full

Voorbereiding:

full

full

full

Statische jurering van een mooie Stampe:

full

Statische jurering van E. Smeets zijn prachtige P-51:

full

full

Statische jurering van de Beech van G. Rutten:

full

De meester klaar voor een vlucht met zijn F-15:

full

Vlucht jurering:

full

Fly-by van de Beech van jetpropdlx:

full

Groeten, Ramses

.
@ Henri: bedankt voor de uitnodiging en ik ga waarschijnlijk ook eens meedoen, maar ben dat niet van plan met de kleine Picchiatello. Ik wil trouwens eerst dit seizoen veel gaan vliegen want daar is al te lang weinig van gekomen. Zeker het zo schaal mogelijk vliegen van de figuren wil ik verder oefenen. De Picchiatello is echt "een kissie voor erbij" en om veel mee te gaan vliegen, leuk oefenkistje.

Wanneer ik weer veel gevlogen heb en me zeker genoeg voel om mee te doen aan zo`n wedstrijd zal dat waarschijnlijk met m`n Tiger Moth zijn:

full

full

full

Groeten, Ramses

He Ramses.

Effe motor in die moth.
Dan daag ik je nu uit om mee te doen.
De eerste keren vlieg je de figuren toch verkeert.
Spreek uit ervaring.
Moet kunnen voor 25 mei.
Anders ben ik ook maar zo alleen met Kim.

Gr Han.

Of je nou met de Iene, de Miene of de Mutte komt ... ik vind het allemaal best, als je maar komt. :mrgreen:

En voor wat betreft vliegvaardigheid ... als het maar niet in de richting van m'n scheenbenen komt bij de start vind ik het best.

.
@ Han: Ben al weer bezig de Moth vliegklaar te maken, update zal volgen. Mei is wat snel maar wie weet een wedstrijd later in het jaar...
@ Henri: Dat zou moeten lukken ;) Lijkt me leuk een keer mee te doen, wie weet.

Eerst drie kisten maidenen dit voorjaar en veel vliegen!

Groeten, Ramses

Outerzone

.
Via email heb ik meerdere verzoeken voor de tekeningen van de Junkers Ju-87B-2 Stuka / Picchiatello ontvangen en de tekeningen dan via email verzonden.

De tekeningen van mijn Picchiatello zijn nu te downloaden via de OUTERZONE website.

Zowel in de originele (Marutaka/Royal) spanwijdte van 166cm als de door mij gebouwde kleinere versie met 132cm spanwijdte.

Groeten, Ramses

Back