K-154 Tigr

• Topicstarter Topicstarter bochie
  • Startdatum Startdatum
hallo alain

laten zitten waar ze zitten en als je wil
ze inklapbaar maken(meer werk voor mij hahaha)
deze boot heeft zo reeds goed gevaren zelfs zonder deze roeren dus waarom ze veranderen
de rest zijn details die in de romp worden gefreesd of er worden opgeplakt

ik ga nu morgen die kleine sensoren ook maar meteen maken
kunnen die nog mee op de post met de achterste duikroeren en de stukjes om de voorste te kunnen inklappen

ze zijn in kunststof net zoals de roeren en zitten met een boutje vast
foto volgt

groeten raf
ps alain ik heb nog een foldertje bij gemaakt
http://users.pandora.be/mycl/alain/GPART/

gelijk heb je wel Raf
over details kan je uren blijven doordrammen
niemand heeft dezelfde en iedereen vind dezijne de perfecte
belangrijkste is dat hem goed vaart en betrouwbaar is
zal woensdag beginnen aan de vloedgaten
en als ze niet op de millimeter juist zitten, dat komt door mijn russische meetlat :lol:
k'vond nu net dat mijn voorste duikroersleuven zo netjes waren gedaan :roll:

groetjes
en bedankt voor al het beeldmateriaal iedereen

Kijk eens op mijn photobucket, er staat wel rommel bij van vissen en andere troep, maar je zult er ook een berg leuke onderzeebootfoto's vinden.
http://smg.photobucket.com/albums/v609/Severodvinsk/
Ik heb'm nu even vrije toegang gegeven, dus ik zou zeggen downloaden maar die foto's. Van de meeste heb ik trouwens wel een grotere versie. Ik laat'm even open voor enkele dagen en daarna wordt hij weer privaat. De interessantere staan ongeveer op pagina 15 en 16 denk ik. De rest is zowat verspreid in het album vrees ik (te lui om subalbums te maken)

daar staan de duikroeren ook boven de waterlijn of niet
bron neptunus

Hallo Roel,

Ik heb de nodige foto`s er af gehaald is een leuke aan winst voor mijn en de site,maar heb je ook nog een foto waar de logo van de vepr opstaat liefst zo duidelijk mogelijk.

vast bedankt.

en het is een leuke verzameling van foto`s.

bedankt voor de link.

bochie zei:
Akulamodel.jpg

daar staan de duikroeren ook boven de waterlijn of niet
bron neptunus
al is dat gene akula

hallo

foto's afgehaald dank u wel
mmoie verzameling heb je daar wel bij elkaar

nu deze foto van die veroeste boot

zou het niet kunnen dat dit een sleeptank of sleep model is van een van de eerst akula's
en dat ze daar proeven mee gedaan hebben eventueel op volle zee
zo een groot ding heeft een doel niet want zo dom zijn die russen nu ook weer niet
of is het een uitde handgelopen modelletje kan ook natuurlijk
ik wist nu wel dat vroeger (als ik klein was lang geleden) dat er inrusland van die bakken van zenders en ontvangers bestonden maar dit is dan wel lichtjes overdreven

groeten raf
ps wat is het ??????? en waar heb je die foto vandaan ????

Dat is een Typhoon model (technisch gesproken wel een Akula aangezien de Russen deze klasse de Akula klasse noemen), de Russen hebben wel klassen waar de duikroeren boven de waterlijn staan hoor, zoals de Victors ook, vandaar de veronderstelling dat de Akula die daar ook had. De Victor III en Akula zijn wel twee heel verschillende klassen, iets wat vrij frequent uit het oog verloren wordt. Ik heb morgen een sluitend antwoord op de vraag over de duikroeren en als het morgen niet is zal het wel voor binnenkort zijn. Heb er iemand over aangesproken die ze letterlijk gaan controlleren is.

Hé mannen, schöne foto's, maarre.... kunnen ze een tikje kleiner?
Ik snap dat dan alle details verloren gaan en zo, maar dit kan echt niet.
Graag even iedereen z'n postje aanpassen en foto's comprimeren; anders doe ik het morgen.

Sorry naamgenoot! Zal in het vervolg (zoals nu) gewoon naar de foto's linken, niet echt een probleem en dan hebben de mensen met een trage verbinding ook minder problemen.
Ik ben niet zo gehandicapt als ik dacht op deze computer, heb eens even in m'n plannen rommel gekeken en hier is het duikroermechanisme van de Alpha klasse (er zit ook een lijnenplan en andere detailtekeningen bij, schande dat ik die niet eerder gebruikt heb eigenlijk). Deze duikroeren zijn gewoon intrekbaar en ook onder de oppervlakte gemonteerd.
http://img.photobucket.com/albums/v609/Severodvinsk/Alfa73.jpg

hallo

juist maar dat is nu het verschil
dit zijn retracts zoals de amerikanen ze op de seawolf hebben zitten
deze gaan recht naar binnen dus je ziet geen deuren
je ziet alleen maar de zijkant van het roer
deze zitten zelfs niet alletwee even hoog
de een zit iets lager dan de andere om zo overelkaar in storage te gaan

maar op de plannen van de akula worden ze dus als plooibaar (ex u2540) weergegeven en dat is een heel ander systeem

dus welk systeem is nu het juiste ?????
wachten tot je er het fijne van weet over een paar dagen
groeten raf

Roel van Essen zei:
Hé mannen, schöne foto's, maarre.... kunnen ze een tikje kleiner?
Ik snap dat dan alle details verloren gaan en zo, maar dit kan echt niet.
Graag even iedereen z'n postje aanpassen en foto's comprimeren; anders doe ik het morgen.

ik hoop dat de foto's van mijn eerste posting niet te groot zijn
anders plaatsen we thumbnails en nemen we allen de loep ter hand :lol:
grapje hé
@roel alias neptunus : bedankt voor de foto's

hallo

ik heb mijne al aangepast lol
had me van afbeelding vergist en had de grote op het forum gepost

kan gebeuren he

maar wel verekkes veel detail hoor op zo een foto

maar eventjes tussen door
is roel wel ontopic met zijn vraag over de foto's hahahahahahaha
eindelijk eens een discutie zonder ruzie wie dacht dit nog mee te gaan maken
ikke nie dus maar zie er is nog hoop
en ik moet zeggen dat er bezonder veel leerzame en mooie afbeeldingen boven komen drijven
maar ja het is dan ook een stukje duikboten forum he

groetjes raf

Machtige foto's,
Al zeg ik het zelf, maar werkt ge soms bij een spionagedienst om zoveel foto's van
onze Russiche Kameraden te hebben of een Kamaradchki daar zitten.

Maar mooi foto's om te watertanden :turn-l:

hallo

carlo nooit naar vragen
das onbeleeft
ik zeg altijd hoe ge der aan komt is nooit de vraag als je der maar aan geraakt en ze wil delen zijn we reeds tevreden

groeten raf

eindelijk ne topic met leven in de brouwerij

als je inzoomt op de foto's van de K-335 in de collectie van neptunus
moet je jezelf steeds meer beginnen afvragen of die akula's eigenlijk wel voorste duikroeren hebben :?:
Gepard-08bis.jpg

wel een beetje aangepaste afbeelding

hallo

er zijn een paar opties zoals ik reeds heb gezegd
1 ze hebben er geen
2 ze hebben retracts die naar binnen schuiven net zoals bij de nieuwe seawolfklasse
3 ze hebben er die naar binnen plooien zoals bij het oude type XXI

1 ze hebben er geen
kan dus zijn dat ze die roeren gewoonweg niet nodig hebben omdat de boot goed uitgetrimd kan worden met trim tanks
2 ze hebben retracts
deze ga je dus niet kunnen zien daar er geen deuren en dergelijke zijn
de roeren schuiven naar binnen en de kop van het roer is de eigenlijke deur
3 op plooien
dit is onwaarscheinlijk want dan zou je enorm grote deuren moeten zien aan de zijkant
indien ze onder water zitten dan nemen ze op deze plaats wel heel veel plaats in binnen in de boot
retract systeem plus de roeren zelf moeten allemaal in een drukbestendige ruimte
en laat nu juist hier waar deze systemen zitten heel de torpedo kamer zich bevinden met torpedo storage en dies meer
de roeren zouden dus onder deze kamer moeten zitten dus wel heel diep onder in de romp
en daar zit de sonar dome dan weer en de side scan sonar

beter wachten tot er meer info komt en eventueel een foto van dit systeem

groeten raf

Het is een intrekbaar schuifsysteem, geen plooiers dus. Voor de Russen zou het niet echt een probleem zijn om ze te laten plooien want uiteindelijk hebben deze boten wel een dubbele romp, dus de torpedo kamer zou er weinig last van hebben. Ze hebben dus voor een schuifsysteem gekozen, terug niet zo'n probleem want die dubbele romp geeft wel wat plaats. Ze schuiven hier niet over elkaar want de roeren zijn vrij klein en de Akula is natuurlijk een heel stuk groter dan de Alpha. Ze zijn ongeveer in het midden (dus onderwater) in de romp gemonteerd net achter de boegsonar (dus tussen de boegsonar en de zijwaarts kijkende sonar). Er is wel een foto, maar die kan/mag ik niet posten. Het is dus wel bevestigd. Ze hebben er en het zijn geen buigende.

Hoi,

Ze zouden dus zitten op deze plek. Zo te zien heeft Vladimir zijn werk goed gedaan....

akula02.jpg

Waarschijnlijk komt dit model ook op mijn zolder te staan als de Ohio klaar is.

Douglas

Yep daar dus, Vladimir doet z'n werk meer dan goed, vandaar dat, als ik een Akula zou bouwen, het waarschijnlijk ook deze zou worden. Wel een beetje duur natuurlijk, maar wel een hoge kwaliteit! Misschien doe ik wel iets met de plannen die ik heb.

Back