Hoi jan,
Fijn te horen dat jet toch wel goed gaat.
Heb je de laatste maanden niet zoveel meer gevolgd..
Natuurlijk kan ik op afstand niet effe zeggen wat je probleem is maar een towerpro sg90 is ak te houden.
wel wat min voor een 450.
Hooveren gaat nog wel maar bij vliegen en weer stoppen komen wat andere krachten op je heli en staart.
Je hebt dan 2 zaken nodig om de staart strak te houden..
Enerzijds kracht door voldoende draai snelheid en voldoende pitch.
Anderzijds de snelheid om die power juist toe te passen..
Voor de snelheid heb je dus een digitale servo met een snelheid rond de 0.1 sec...
Voor de kracht is de TP sg90 ook wat te zwak.
Natuurlijk kun je de delay nog wat lager zetten en ga ik er van uit dat je limit zo hoog mogelijk staat (zonder binding)
Voor de kracht van de servo kun je de servo arm korter maken en de limit dan weer hoger..
Maar dat gaat dan weer ten koste van de servo snelheid..
Het beste wat je kunt doen is een GY401 met bijbehorende futuba servo kopen of een Logitec 2100 set..
Dan weet je zeker dat de staart strak blijft zolang je headspeed en daar tailspeed maar voldoende hoog is..
Benno
ps misschien moeten we binnen kort maar eens samen gaan vliegen, hier in steenwijk of daar in heerenveen...
Fijn te horen dat jet toch wel goed gaat.
Heb je de laatste maanden niet zoveel meer gevolgd..
Natuurlijk kan ik op afstand niet effe zeggen wat je probleem is maar een towerpro sg90 is ak te houden.
wel wat min voor een 450.
Hooveren gaat nog wel maar bij vliegen en weer stoppen komen wat andere krachten op je heli en staart.
Je hebt dan 2 zaken nodig om de staart strak te houden..
Enerzijds kracht door voldoende draai snelheid en voldoende pitch.
Anderzijds de snelheid om die power juist toe te passen..
Voor de snelheid heb je dus een digitale servo met een snelheid rond de 0.1 sec...
Voor de kracht is de TP sg90 ook wat te zwak.
Natuurlijk kun je de delay nog wat lager zetten en ga ik er van uit dat je limit zo hoog mogelijk staat (zonder binding)
Voor de kracht van de servo kun je de servo arm korter maken en de limit dan weer hoger..
Maar dat gaat dan weer ten koste van de servo snelheid..
Het beste wat je kunt doen is een GY401 met bijbehorende futuba servo kopen of een Logitec 2100 set..
Dan weet je zeker dat de staart strak blijft zolang je headspeed en daar tailspeed maar voldoende hoog is..
Benno
ps misschien moeten we binnen kort maar eens samen gaan vliegen, hier in steenwijk of daar in heerenveen...