Kds-450s

Hoi jan,
Fijn te horen dat jet toch wel goed gaat.
Heb je de laatste maanden niet zoveel meer gevolgd..

Natuurlijk kan ik op afstand niet effe zeggen wat je probleem is maar een towerpro sg90 is ak te houden.
wel wat min voor een 450.
Hooveren gaat nog wel maar bij vliegen en weer stoppen komen wat andere krachten op je heli en staart.

Je hebt dan 2 zaken nodig om de staart strak te houden..
Enerzijds kracht door voldoende draai snelheid en voldoende pitch.
Anderzijds de snelheid om die power juist toe te passen..

Voor de snelheid heb je dus een digitale servo met een snelheid rond de 0.1 sec...
Voor de kracht is de TP sg90 ook wat te zwak.
Natuurlijk kun je de delay nog wat lager zetten en ga ik er van uit dat je limit zo hoog mogelijk staat (zonder binding)
Voor de kracht van de servo kun je de servo arm korter maken en de limit dan weer hoger..
Maar dat gaat dan weer ten koste van de servo snelheid..

Het beste wat je kunt doen is een GY401 met bijbehorende futuba servo kopen of een Logitec 2100 set..
Dan weet je zeker dat de staart strak blijft zolang je headspeed en daar tailspeed maar voldoende hoog is..

Benno

ps misschien moeten we binnen kort maar eens samen gaan vliegen, hier in steenwijk of daar in heerenveen...

Hoi Benno,

We gaan zeker afspreken :),

Echter ik heb vanmorgen weer gevlogen en door te ver weg te geraken en door een stuurfout heb ik de Heli gecrasht waardoor ik er nu een bestelling kan gaan doen bij Hobby maniac ik heb mijn staart gemold namelijk en nog wat andere zaken:( dus deze vlucht was van korte duur.

En nu zit ik met de vraag: zal ik gelijk een digitale staartservo mee bestellen of niet. of wacht ik op een tweede hands setje van de door jou genoemde Giro en servo want die komen wel regelmatig voorbij.

Maar daar kan ik alleen antwoord op geven, maar wanneer de Heli weer vliegt gaan we even afspreken.

De Heli zit tot de staart toe weer in elkaar (voor de andere zaken had ik de spares wel liggen) en de rotorkop loopt weer goed en de hoofdas is niet krom.

Alle servo's lijken ook oke.

Dus even de bestelling afwachten.

Groeten,

Jan.

Jan,

Ik heb op de staart een Hyperion Atlas DS11-GCB (28 euri), met de standaard gyro. Werkt prima. Daar hoef je m.i. niet een andere gyro om te kopen.

Had vanochtend een onzachte landing. Tail boom voor de tweede keer weer recht gemaakt. Helaas had de main shaft ook een tik gehad. Deze had ik niet liggen.

Als het goed is ligt deze morgen in de bus. Met wat andere onderdelen. Ik zag nu net dat het frame op zijn zwakste plek het begeven heeft. Zal binnenkort maar nieuwe kopen en in een regenachtige weekend omzetten. Lijkt me nog een aardige klus.

Werner

Hallo,

Helemaal mee eens, de gyro is goed genoeg, een digitale servo op de staart is een verschil van dag en nacht.

Ik heb er een DS12-GCP op gezet. Met de standaard servo maakte de heli bij vol gas vanuit een hoover een draai van ongeveer 45 graden, met de nieuwe blijft de staart keurig staan.

Groeten,
Jan

Dag Werner en Jan,

Werner, Ik heb zojuist de door jouw genoemde servo besteld :D want ik had mijn bestelling nog niet weggedaan omdat ik nog twijfelde over dat staart gebeuren.

Thanks voor het meedenken.

Dan laten we de Giro nog even voor wat het is.

Groeten,

Jan.

Zo, de onderdelen binnen en erop. straks even proefdraaien zonder bladen en dan maar weer eens de lucht in.

Gelijk wat plastic onderdelen vervangen door alu, zit een stuk beter vast.

Helaas was de verpakking beschadigd waardoor er waarschijnlijk een onderdeel uitgevallen is. Tot nu toe nooit problemen gehad met versturen met brievenpost. Maar goed het blijft een stuk goedkoper.

Nog even over de Gyro..
Idd een digitale servo maakt heel veel verschil..
De goedkopere Gyro's kunnen heel goed de heli strak houden..
Ze hebben vaak wel iets last van temperatuur drift maar daar valt prima mee te vliegen.

De genoemde servo ken ik niet maar heb er wel meer over gehoord..
Suc6 met de rebuild..

Benno

Hoi allen,

Ik heb vanmiddag de spullen binnen gekregen van Hobby Maniac, en heb de staart rotor en nieuwe digitale servo gemonteerd. De oude servo bleek trouwens gestript in de tandwiel trein dus vervangen moest toch.
Ik moet zeggen het invliegen met deze servo was toch een stuk ontspannender dan de eerste vervangende servo.

Alleen de draai richting omdraaien en de limit afstellen en later bleek met het vliegen dat de Gain op de zender van 25% rustig naar 40% kon waardoor nu de staart strak op zijn plek blijft.
Ik heb het voor op straat even getest (redelijk ruimte) en het verschil was goed merkbaar dus dit lijkt goed.

Ik heb ondertussen het plan opgevat om de KDS zender te gaan vervangen door de 35MHz Futaba T7CP die ik ook nog heb uit mijn vaste vleugel periode. Dus ik zit nu in de zender handleiding te spitten hoe ik dit allemaal moet gaan instellen.
Maar er is al veel standaard ingesteld in deze zender.

Dan zit ik ernstig na te denken of om de KDS dramatisch te gaan upgraden zoals Werner gedaan heeft of om voor een Origine T-Rex 450 sport of Pro te gaan.
Want ik zit nu eigenlijk na goed afstellen al na 3 of 4 accu ladingen weer in de eigen speling van de Heli om te roeren, ik weet wel daar leer je ook van maar het geeft niet een rustig vlieg-beeld en als ik dan Werner zijn KDS zie vliegen dan valt meteen op dat deze strakker vliegt.
Maar goed die heeft er aardig in verspijkerd.

Maar in ieder geval de KDS vliegt weer dus we kunnen weer verder oefenen.

Groeten,

Jan.

Goed bezig Jan,
Ik weet niet of je nog steeds een kunstof kop gebruikt want dan heeft het zin te upgraden naar aluminium.
Bij de KDS450S is de speling in de kop duidelijk merkbaar na een aantal vlieguren maar zou je met 3 a 4 accu's niet moeten merken..
Op Ebay zijn er regelmatig alu head en tail setjes voor een paar tientjes te vinden.
Als je daar voor gaat moet je wel effe alle schroefjes met locktide en de feathering shaft met nieuwe schroefjes behandelen.
En Ja een T-rex hardware bag helpt daar enorm bij..

Ik zou je heli nog niet afschrijven maar een t-rex is natuurlijk wel stabiler in kwaliteit.
Echter heb ik hier nu ook een t-rex 450SE van een kennis hangen en ondanks dat alle schroef koppen nog wel heel zijn vliegt die niet zo strak als mijn GL450Ct (welke een ouder voorloper is van de KDS450C.)

Benno

Beste mensen.

Ik ga morgen een KDS 450s bestellen, heb dus dit hele topic doorgelezen.

Maar toch 2 vraagje,s ( lijkt me een beetje onnodig voor een nieuw topic )

Welke accu kan ik er het beste bij kopen? Standaard accu of andere? Zo ja welke dan?

En heeft iemand de handleiding van het instellen van de zender lijkt me noch al lastig.

MVG Rik!

Laatst bewerkt:
Nou ook de antwoorden op deze vraag zijn al vaak behandeld.
Elke 450 heli vliegt gemakkelijk met 2200mah 3S lipo's.
Heb je een goed merk dan is 20C voldoende.
Wil je wat voorbereid zijn op heftige 3D dan zou ik voor 30C gaan.

Over zender instellingen kan ik kort zijn..
Je zult effe beter moet aangeven welke zender je gaan krijgen.
Ook bij KDS hebben ze verschillende versies.
verder staat er op Youtube veel info over instellingen en bediening..

De beste raad die ik je kan geven is wacht met het aansluiten van de eerste accu tot er een ervaren heli piloot in je buurt is.
Hij kan je in 5 minuten beter helpen dan via het forum in 100 postings en een maand eigen geklooi..

Tenslotte, doe jezelf een plezier en begin met foto's maken zodra je de doos opent..

Benno

Hoi, deze site geeft oa een uitleg (in het nederlands)van de 6 kanaals zender van kds. De 7 kanaals is in grote lijnen hetzelfde.
The next generation
Edit: ik zie net dat hij zijn site heeft aangepast, de 7 kanaals zender behandelt hij ook.

Op de site van kds vind je in de download sectie de handleidingen van vele kds produkten. Die zijn wel allemaal engelstalig.
SHENZHEN KDS MODEL TECHNOLOGIES CO., LTD.

De originele accu die ik bij de heli geleverd kreeg is maar 15c.
Ondanks de 2200mah van die accu gaat mijn liposaver veel eerder piepen als bij een 25c 2200mah accu.
Ik heb de originele accu nu in de zender zitten.

Ik heb 2 merkloze accu's van hobbymaniac en een hyperion 2200mah 35C.
Tot nu toe merk ik geen verschil tussen die accu's maar ik heb ze pas en vraag nog lang niet het uiterste van de heli.

Na aardig wat uren te vliegen met mijn Big Lama zit ik ook uit te kijken naar een KDS 450s. Alleen kwam ik nu ook de versie met de Fly Mentor er op tegen.
Zijn er mensen die hier mee ervaring hebben. En is het verstandig om hem met de fly mentor aan te schaffen?

Beste mensen,

Ik ben al een tijdje van plan om een heli aan te schaffen.

Nu heb ik 2 heli`s gezien waar ik wel interesse in heb,
dat is de kds 450s en de CopterX 450ME 2.4 GHz RTF wat zou de beste keuzen zijn.

Ik heb al veel gelezen over de kds 450 maar ik kan maar weinig vinden over de copterx,
heeft iemand daar mischien ervaring mee?

Groetjes John.

De flymentor is alleen handig als je een peukje wilt roken tijdens het hooveren..
Hij werkt namelijk alleen fatsoenlijk tussen 50 cm en 2 meter hoogte en dan nog redelijk gladde ondergrond.

Het schijnt een ramp te zijn om het goed af te stellen. Ken enkele piloten die hem geprobeerd hebben en ze hebben hem allemaal weer verkocht.

In ieder geval zal het je als beginner niet helpen, tenzij je eind doel op een hoogte van 1 meter hooveren met losse handen is...

Wat de CopterX versus KDS betreft..
KDS450S is gewoon iets goedkoper en CopterX lijkt iets meer op T-rex...
Echter een KDS450C doet niet veel onder voor de T-rex450SE..

De KDS onderdelen zijn wat beter verkrijg baar maar op de CopterX passen eigenlijk alle kds450C en T-rex 450SE onderdelen...

Dus ja keuzes keuzes keuzes..

Benno

Ik heb zelf een kds 450 C.
Als je toch genoeg geld wil uitgeven om de versie met flymentor te kopen zou ik die paar tientjes duurder gaan en de 450C kopen.
Die is dan wel zonder flymentor maar uiteindelijk zal je de 450s toch willen upgraden met alu onderdelen.

Ik heb weinig ervaring en kon er toch al snel mee hoveren. (al heb ik wel eerst wat pogingen gedaan met een honeybee en een jaar of 15 terug met een grote nitro heli)
De headspeed wat lager instellen en de stuuruitslag iets beperken met de dual rate mogelijkheid op de zender en voor een beginner is het goed te doen.
Ik ben nu lekker aan het heen en weer hoveren (vliegen wil ik het nog niet noemen) en een beetje side in aan het oefenen. Het gaat steeds beter.

Ik heb in een keer een probleem met de heli. Optoeren en hooveren gaat goed. Langzaam om zijn as draaien is ook geen probleem.

Als ik nu gas geef draait de heli 180 graden om. Nu is nose in vliegen nog geen favoriete bezigheid, dus vrolijk word je er niet van. maar goed na een paar pogingen de boel nog steeds heel.

Maar nu, wat kan dit in een keer veroorzaken? De gyro lijkt te werken, ik kan immers de heli stil houden en rustig laten draaien. Zou het de bec kunnen zijn? Deze is de originele van de esc dus 2A. Ik heb er nu 4 hyperion atlas ds11 servos op zitten. Deze zijn gespecificeerd op zo'n 400 a 450 ma. Ongetwijfeld zijn de pieken wat hoger. Dit is samen zo'n 1300 mA. Als je daarbij nog de stroom van de gyro en ontvanger zelf bij optelt zit je wellicht al aan de 2A. Als hierdoor de spanning van de BEC inzakt, kan ik mij er iets bij voorstellen dat de staartservo minder snel reageert.

Bij gasgeven zal de servo moeten bijsturen en misschien nog wel meer stroom vreten.

Zou het dus een te zwakke BEC kunnen zijn? Iemand ervaring hiermee? Ik zal morgen de opgenomen stroom eens meten met de heli op de werkbank.

Mvg,

Werner

De gyro word natuurlijk ook door de BEC gevoed. De gyro zal bij een dip door overbelasting van de BEC ook wel anders reageren.

Dat word morgen de stroom meten en de spanning van de BEC monitoren met de scoop.

Tips zijn altijd welkom.

Mvg,

Werner

Back