KDS Innova ( 550, 600 en 700)

Dat JIJ vertrouwen hebt in je heli, zegt niets over de kwaliteit van de heli
Dat vertrouwen in je heli houdt op als je de eerste keer crasht door materiaalfalen, maar wanneer dat gebeurt? Koffiedik kijken..

Autogerelateerd, er zijn ook mensen met geweldige ervaringen met Lada's.
Dat ze bij de velen voortijdig kapot gingen maakt niet uit, bij hun werkt het..
Dus verkondigen ze dat het geweldige auto's zijn, en dat ze niet snappen waarom iedereen die auto's afkraakt

Volstrekt onzinnige vergelijking, dus omdat sommigen er nu al vrij positief over zijn kan het nog steeds een crap heli zijn? Zo ken ik er nog een paar. Dat zijn conclusies met een onvermijdelijk slechte afloop alvast in gedachten.

Dat noem je bevooroordeeld. Ook is het commentaar van horen zeggen een redelijk slechte indicatie van de echte objectieve qualiteit.

Ik heb van horen zeggen dat het best goede heli's zijn, met als bewijs dat ze er 3D mee vlogen. Bij de 700 bleek dat de tailboom supports niet heel erg sterk waren, maar vliegen deden ze echt allemaal.

Wie heeft er dan gelijk?:rolleyes:

Dan mogen mensen uiteraard vinden dat ze mogen roepen dat merk x wel beter of juist slechter is, maar dat is nochtans vooral gebaseerd op lucht.

Laat je niet op de kast laten jagen, reageren is een optie ;) Iedereen heeft z'n mening en ik vind het over het algemeen leuke discussies maar het lijkt soms wel wat op zo'n 'OS war' of in dit geval dan een 'heli war' Align, Mikadi, etc VS KDS, kloons, etc waar men vaak meer beargumenteerd vanuit een eigen overtuiging dan objectief te over de feiten.

Exact. Als mensen nou aantoonbaar uit eigen ervaring zouden spreken, maar zelfs dan nog zie je dat veel mensen met andere merken clones zowel positieve als negatieve ervaringen hebben gehad. Het is ook heel bijzonder dat mensen zich kennelijk geroepen voelen dit merk aan te pakken, terwijl daar echt amper een aanleiding voor is.

Het is niet perfect, maar what's new? Het merk Align, Futaba, Spektrum etc. kennen ook zo hun problemen.

Wat is er mis met het geven van het voordeel van de twijfel aan een merk wat nog maar net zijn nieuwe heli's heeft uitgebracht? Dan heb ik het nog niet eens over de onzin van het willen vergelijken van merk x met merk y.

Als je merk y bij voorbaat al slechter vindt, dan koop je dat merk toch gewoon niet? Dat heet nou smaak en voorkeur en is voor iedereen anders.

Laatst bewerkt:
Volstrekt onzinnige vergelijking, dus omdat sommigen er nu al vrij positief over zijn kan het nog steeds een crap heli zijn? Zo ken ik er nog een paar. Dat zijn conclusies met een onvermijdelijk slechte afloop alvast in gedachten.

Dat noem je bevooroordeeld. Ook is het commentaar van horen zeggen een redelijk slechte indicatie van de echte objectieve qualiteit.

Ik heb van horen zeggen dat het best goede heli's zijn, met als bewijs dat ze er 3D mee vlogen. Bij de 700 bleek dat de tailboom supports niet heel erg sterk waren, maar vliegen deden ze echt allemaal.

Wie heeft er dan gelijk?:rolleyes:

Dan mogen mensen uiteraard vinden dat ze mogen roepen dat merk x wel beter of juist slechter is, maar dat is nochtans vooral gebaseerd op lucht.

Hoe kan iemand er positief over zijn?
Niemand hier heeft zo'n ding...
Het enigste wat ik zie zijn youtube filmpjes, en youtube vind ik geen maatstaf om de kwaliteit van een heli op te baseren. Sterker, er is al regelmatig aangetoond dat er met die filmpjes geknoeid wordt (de filmpjes in dit forum niet, maar het gebeurt wel)

En voorlopig praat je zelf ook niet uit eigen ervaring over de innova, dus heb je zelf net zo weinig te zeggen als de rest hier
Ook jij praat van horen en zeggen, jij vliegt er ook niet mee.
Daarnaast heb ik geen enkel heli merk genoemd, dus hoezo bevooroordeeld?
Statistisch is je paradepaardje niet altijd het beste paardje van stal geweest, so what?
Leer leven met het feit dat mensen dat opgemerkt hebben, en er af en toe wat van zeggen.

Zolang jezelf leuk tegenspreekt, weet ik tenminste waar ik geen waarde aan hoef te hechten.

Laatst bewerkt:
...Het is ook wel bijzonder dat ik hier keer op
keer mijzelf moet verantwoorden terwijl ik in zowat iedere opmerking
met een vrij genuanceerde mening kom. .

Nee hoor, da's helemaal niet bijzonder.
Een bloemlezing uit jouw "vrij genuanceerde meningen":

Het is sowieso wat achterlijk van je om een vergelijking op die manier
te willen trekken

Sorry, maar je hebt echt geen flauw idee waar je het dan over
hebt. Speling of slijtage zul je bij elke helicopter uiteindelijk
tegen komen, ongeacht het formaat, merk of prijs.

Dan mis je toch het vermogen de nuance te ontdekken in mijn
verhaal

Pff. Stop nou eens met dat bedroevend dramatische gedoe.

Persoonlijk heb ik zo mijn voorkeuren en van die Mikado Logo
ben ik geen fan, maar om nu al de KDS Innova af te schrijven als een
directe clone terwijl het dat niet is, is echt enorm achterlijk. Het
is geen clone, niets is uitwisselbaar met Mikado Logo onderdelen.

Van jou had ik niet anders verwacht dan een dergelijk
kinderachtige opmerking en het bewijst maar weer eens dat ik gelijk
had. Maar mij krijg je niet kwaad.

Het gezwets dat van een clone niets goeds kan komen is gewoon
achterhaald.

Spijt me, maar dat geeft wel weer aan waar jullie ervaringen
ophouden en jullie meningen beginnen.

Bovenstaande quotes komen uit slechts één draadje. Ik heb je al vaker aangeraden om uit een ander, minder confronterend vaatje te tappen. Je blijft echter volharden in dit soort confronterende uitspraken, waarin je anderen, niet alleen helivliegers, die zich bewezen hebben te k*kken zet als kleine kinderen.

Dan moet je niet gaan griepen hoe het toch komt dat je jezelf hier keer op keer moet verantwoorden.
Je zou je eens moeten gaan afvragen wat je daaraan zou kunnen doen.

Quasti zei:
Het
is geen clone, niets is uitwisselbaar met Mikado Logo onderdelen.

Alle onderdelen van het Carbon frame van Mikado, en het frame van de KDS zijn uitwisselbaar, net als de staartbuis, staartaandrijving en de komplete staart.
Blijft over de kop, en het hoofdtandwiel, waarvan de losse onderdelen niet uitwisselbaar zijn, maar als geheel weer wel.

Zijn jullie ook zooooo benieuwd als dit het meest gevolgde draadje ooit is hier op MBF???? :rolleyes: Zijn daar statistieken van?

Bovenstaande quotes komen uit slechts één draadje. Ik heb je al vaker aangeraden om uit een ander, minder confronterend vaatje te tappen. Je blijft echter volharden in dit soort confronterende uitspraken, waarin je anderen, niet alleen helivliegers, die zich bewezen hebben te k*kken zet als kleine kinderen.

Dan moet je niet gaan griepen hoe het toch komt dat je jezelf hier keer op keer moet verantwoorden.
Je zou je eens moeten gaan afvragen wat je daaraan zou kunnen doen.

Je quote daar wel volstrekt uit context en speelt het nu ook enorm op de persoon in plaats van te kijken naar de inhoud van die opmerkingen.

Wat is er mis met het 'achterlijk vinden van iets'? Dat is een mening en dat sommige mensen daar aanstoot aan nemen ligt toch echt meer aan hun gebrek aan relativering en hun mega grote egos.

Daarnaast zeg ik puur objectief gezien niets meer en niet minder dan dat ik iets 'achterlijk' vindt.

Het is jullie recht om het daar mee oneens te zijn, maar inhoudelijk zeg ik niets verkeerd. Ik mag dat vinden en ik mag dat ook zo formuleren. Ik heb het dan over de mening van een ander en niet over de persoon. In een goede discussie is daar ook alle ruimte voor en volwassen mensen gaan niet zitten zeuren over een stijl van posten, maar gaan in op de inhoud.

Overigens lijkt het me een goed plan om niet bij elk draadje off topic te gaan, onder het mom van mijn stijl van posten. Want dat is eerlijkgezegd net zo goed vrij achterlijk. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Hoe kan iemand er positief over zijn?
Niemand hier heeft zo'n ding...
Het enigste wat ik zie zijn youtube filmpjes, en youtube vind ik geen maatstaf om de kwaliteit van een heli op te baseren. Sterker, er is al regelmatig aangetoond dat er met die filmpjes geknoeid wordt

Ja de hele wereld is een samenzwering en niets klopt in films. ;)

Ik heb het over voordeel van de twijfel geven en open-minded blijven. Daar hoort toch echt bij dat je een heli niet bij voorbaat al afbrand. Dat is in zoverre dus helemaal niet tegenstrijdig. Ik zeg ook nergens dat ik super positief ben, ik zeg alleen dat wat ik tot nu toe geconstateerd heb niet veel aanleiding geeft om negatief te zijn over de Innovas.

Sterker nog, het laat mij eerder neigen naar het hebben van een positieve indruk.

Dat is wat anders dan het al klaar hebben staan van een mening die suggereert exact te weten wat je zult krijgen met een Innova.

Wederom, de bekende nuance dus. :rolleyes:

Alle onderdelen van het Carbon frame van Mikado, en het frame van de KDS zijn uitwisselbaar, net als de staartbuis, staartaandrijving en de komplete staart.
Blijft over de kop, en het hoofdtandwiel, waarvan de losse onderdelen niet uitwisselbaar zijn, maar als geheel weer wel.

Waarop baseer je dat dan precies, want het frame van de Innova is geen exacte kopie van de Mikado. Dat valt alleen al visueel goed te constateren. Of een staartbuis net zo dik is en daarom past kan ik je uiteraard niet uit eigen ervaring vertellen, maar ik vind het nogal een claim wanneer door KDS al onderdelen gebruikt worden die tussen de modellen uitwisselbaar zijn. Laten we dan tenminste zeggen dat niet alles uitwisselbaar is. Iets wat bij de bekende Align clones vaak zo'n 90-98% uitwisselbaarheid is.

Met wat knutsel werk zullen bijv. Walkera staarten misschien ook wel op andere heli's passen, maar dat maakt het nog geen directe clone. Het verschil tussen look-alikes en een echte clones dus.

Als die Innovas echte clones waren, dan waren ze wel van plastic.

Laatst bewerkt:
Even zonder dollen, en met respect naar je vliegniveau. Wat probeer je hiermee te bewijzen?

lees dan eerst hoe de discussie daar op dat punt kwam ,,was een moment dat alles wat kloon was werd afgebrand, heb inmiddels ook al de zwakke punten van de kds innova gepost ,,en heb eigenlijk geen zin om nu hier opnieuw vanuit een nieuwe invalshoek de discussie met je aan te gaan ,,lees maar gewoon de paginas,en begin geen discussie over oude posts in andere contekst ,,dat leidt echt tot niks .

Je quote daar wel volstrekt uit context en speelt het nu ook enorm op de persoon in plaats van te kijken naar de inhoud van die opmerkingen. ...
Het ging Roel nu juist niet om de inhoud maar om de consequent neerbuigende arrogante respectloze afbrand-toon van je berichten. Zou jij in real life zo praten tegen mensen die je niet kent, dan zou je al lang een draai om je oren of trap onder je gat hebben gekregen. Vol op de wreef, linksboven in de kruising, applaus van de tribunes. Ik heb het idee dat je een behoorlijk technische bagage hebt, zeer welkom op een forum als dit, maar al die kennis gaat keer op keer kopje onder in het kabaal van je karakter. Ik ben negen jaar lid van dit forum, je bent (gelukkig) pas de tweede bij wie ik dit zie. De eerste is van het forum verwijderd.

Voor mensen die in het vervolg verschoond willen blijven van jouw afbrand-arrogantie: plonk. Helaas, de anonimiteit die het internet biedt, is voor sommigen nu eenmaal te hoog gegrepen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je quote daar wel volstrekt uit context en speelt het nu ook enorm op de persoon in plaats van te kijken naar de inhoud van die opmerkingen.

Wat is er mis met het 'achterlijk vinden van iets'? Dat is een mening en dat sommige mensen daar aanstoot aan nemen ligt toch echt meer aan hun gebrek aan relativering en hun mega grote egos.

Nee Quasti... Ik confronteer je met je eigen opmerkingen. Je schrijft het notabene zélf! Sjongejonge... Moet ik je dat nog uitleggen?
Er staat letterlijk:
"Het is sowieso wat achterlijk van je om een vergelijking op die manier te willen trekken"
Dat is niet het poneren van een mening, maar het poneren van een waarde-oordeel over iemand. Als je een mening over iets hadden willen neerzetten, had je kunnen schrijven: "Ik vind het wat achterlijk om een...."enz.
Dán laat je de persoon erbuiten en is het jouw mening.
De context is hier totaal niet relevant; al ging het over het verschil in chromosomen tussen pantoffeldiertjes en walrussen: je bent het niet eens met iemand en "knal!" het volgende waardeoordeel over iemand staat al weer op het scherm.

quasti zei:
Daarnaast zeg ik puur objectief gezien niets meer en niet minder dan dat ik iets 'achterlijk' vindt.

Nee. Je stelt dat je iemand achterlijk vindt. Dát is het verschil. En dat is niet "puur objectief".

quasti zei:
Het is jullie recht om het daar mee oneens te zijn, maar inhoudelijk zeg ik niets verkeerd. Ik mag dat vinden en ik mag dat ook zo formuleren. Ik heb het dan over de mening van een ander en niet over de persoon. In een goede discussie is daar ook alle ruimte voor en volwassen mensen gaan niet zitten zeuren over een stijl van posten, maar gaan in op de inhoud.

Inhoudelijk zit je bij voortduring mensen uit te maken voor 'achterlijk", "gebrek aan vermogen te nuanceren" enz. Dat gaat dus niet over iemands mening, dat gaat recht en hard op de persoon. Iets waar je met je eerste zin mij van beschuldigd, maar je doet zelf, en bij voortduring, niet anders.

Ik heb gepoogd je middels eigen uitspraken een spiegel voor te houden. Als je nog steeds niet wilt inzien wat er niet klopt aan jouw wijze van "communiceren" en de fout steeds bij de ander zoekt, is het enige wat ik kan doen je veel sterkte wensen in de rest van je leven.

quasti zei:
Overigens lijkt het me een goed plan om niet bij elk draadje off topic te gaan, onder het mom van mijn stijl van posten. Want dat is eerlijkgezegd net zo goed vrij achterlijk. :rolleyes:

ehhh...Wie postte ook alweer de volgende zin?
quasti zei:
...Het is ook wel bijzonder dat ik hier keer op keer mijzelf moet verantwoorden terwijl ik in zowat iedere opmerking met een vrij genuanceerde mening kom. .

Of is dat wél on topic?
Oké, nu de positieve kant: je gaat vooruit, want je schrijft nu tenminste
"Want dat is eerlijk gezegd net zo goed vrij achterlijk."

Ik werd zojuist wakker met verwilderde blik, zweet doordrenkte lakens en een dreunende klank in mij hersenpan: "TAAAAUUUUURRRUUUUSSSSSFFFFLLLLLYYYYYEEEERRRRR!!!!!!!".............

En toen werd ik écht wakker, bleek achter mijn bureau te zitten met de computer aan.... En daar werd het niet beter van.....

Groet, Bert

Ik werd zojuist wakker met verwilderde blik, zweet doordrenkte lakens en een dreunende klank in mij hersenpan: "TAAAAUUUUURRRUUUUSSSSSFFFFLLLLLYYYYYEEEERRRRR!!!!!!!".............

En toen werd ik écht wakker, bleek achter mijn bureau te zitten met de computer aan.... En daar werd het niet beter van.....

Groet, Bert

Bert, ik heb nu een raar beeld op mn netvlies van een mannetje in een onderbroek voor de computer die wat versuft uit een soort trance ontwaakt....

Serieus, waarschuw even voor je dat soort beelden met ons deelt :mrgreen:

Lol

Back