KJ66 Conversies

uitleg

Bedankt voor de uitleg .
Ben dan ook erg benieuwd hoe je motor zal lopen met de nieuwe diffuser.
Theorie en praktijk kijken of het klopt.
gr Gerrit Jan

Ben dan ook erg benieuwd hoe je motor zal lopen met de nieuwe diffuser.
Theorie en praktijk kijken of het klopt.
gr Gerrit Jan
Ik ook! :D

Diffuser zo goed als klaar, links de oude en rechts de nieuwe. Ze lijken erg op elkaar, verschil is erg subtiel. Morgen inbouwen, misschien vrijdag weer testen.

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-HANBYV33.jpg

Jee gerald..... je laat het mooi zien met foto's en uitleg, mooi werk ook en erg overzichtelijk hoe jij je turbine maakt!! ik blijf meelezen hier......en geniet!

Had ik maar al dat mooie gereedschap....

Laatst bewerkt:
Zeker mooi! Is de oude nu helemaal onbruikbaar gerald? ( dan evt een mooi uurwerkje in maken, heb je een leuke klok op de hobbykamer :mrgreen: )

mocht het niet lukken

Ik ook! :D

Diffuser zo goed als klaar, links de oude en rechts de nieuwe. Ze lijken erg op elkaar, verschil is erg subtiel. Morgen inbouwen, misschien vrijdag weer testen.

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-HANBYV33.jpg

Mocht het niet lukken, uit ervaring weet ik wanneer je lagers in de stress schieten dit ook op treed. gr Gerrit Jan

Vraagje aan Meneer Rutten: hoeveel mm zit nu zo'n wig uit het midden van je werkstuk ? dat lees ik nergens

plusmin mag ook

Vraagje aan Meneer Rutten: hoeveel mm zit nu zo'n wig uit het midden van je werkstuk ? dat lees ik nergens
Hoi, je mag gewoon Gerald zeggen hoor...., tenzij je iets sarcastisch bedoeld.....?:rolleyes: Maar daar ga ik effe niet van uit.

Ik neem aan dat je het begin van de schoep bedoeld tov de motor midden hartlijn? De compressor is 74mm, heb ongeveer 1,5mm ruimte tussen compressor en schoepen dus dat is een diameter van 77. Dat komt dan op 38,5mm, bedoel je dat?

Grt,
Gerald

Best Gerald,

Alles wat ik schrijf bedoel ik positief.

Ik doel op posting 256 daar zie ik dat u van Y naar -Y freest met een 4 snijder de laatste keer dat u freest heeft een eindmaat die uit het hart van het werkstuk zit.

Als je op de foto kijkt dus de rechterkant van de frees, hart werkstuk bij de laaste x bij het frezen, dat is namelijk een rechte Y lijn die je freest tenopzichte van het hart van het werkstuk, die telkens herhaald word tot de juiste eindmaat is bereikt, ik bedoel dus de eindmaat op de X as tenopzichte van het hart werkstuk

gr

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmm, ik begrijp niet helemaal waar je heen wilt...:???: Het is maar een handbankje, geen CNC of digitale aflezing of zo, alles dus op het oog en de draaischijf maten. Waar hij nu geeindigd is, is waar ik met de hand gestopt ben met draaien, er is geen nulpunt.

Vandaag wezen testen met de nieuwe diffuser en het zag er al gelijk goed uit. Beter opstarten zonder vlammen en iets lagere temperatuur. Heb een paar runs gemaakt waarbij ik tot 110.000 toeren ben gegaan, daarbij gaf hij 14,5kg wat zelfs iets boven het schema ligt, mijn andere GR180 heefd daar 13,8kg. De compressie druk is wezenlijk hoger dan bij de andere diffuser wat de werkingsgraad ten goede komt, geen enkele tekens van surge/stall te bekennen. Ook al een paar keer snelle acceleratie naar 110K gedaan, ook geen enkel probleem wat bij de oude diffuser ook met stotteren gepaard ging. Temperatuur nog iets aan de hoge kant maar ik ga de gaten van de verbrandingskamer nog naar voren buigen. Dat heb ik bij de eerste motor ook gedaan maar toen heb ik meerdere testen door elkaar gedaan en wist niet zeker of dat buigen nu positief effect had, vandaar dat ik ze nog blank gelaten had. Dat gaan we morgen uitproberen en tegelijk maar eens naar max. toeren om hem eens aan de tand te voelen. :cool: Verder zag de motor er van binnen weer goed uit, mooie natte lagers. Ook kon je al duidelijk zien dat de vlam verder naar voren zat deze keer, zal er morgen wat foto's van maken.

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-YFXHKDRF.jpg

Toch mooi te zien dat zo'n klein verschil (met het blote ook nauwelijks zichtbaar) meteen zo'n andere motor oplevert. Leuk :)

Ja , Gerald ,,hij bedoelt volgens mij de o.d van diff , en dan de straal.
en het begin waar de wig begint, oh nou snap ik het zelf niet meer ha ha

Het maakt niet uit of je een nc cnc of conventionele mach hebt, als die mach bv 3 assen heeft dan hebben die assen een letter toegewezen gekregen, in jou geval dus een 3 assen en dat is dan x y z. x is links rechts y is van je af en naar je toe en z is naar boven en naar beneden.

pppfffffffffffffff wat een verhaal

Nu wil ik graag de maat weten die tussen het middelpunt van je dif en het begin van je wig zit dat is een x maat.

Wel erg mooi werk maak je trouwens, ik volg je met erg veel respect

Het maakt niet uit of je een nc cnc of conventionele mach hebt, als die mach bv 3 assen heeft dan hebben die assen een letter toegewezen gekregen, in jou geval dus een 3 assen en dat is dan x y z. x is links rechts y is van je af en naar je toe en z is naar boven en naar beneden.

pppfffffffffffffff wat een verhaal

Nu wil ik graag de maat weten die tussen het middelpunt van je dif en het begin van je wig zit dat is een x maat.

Wel erg mooi werk maak je trouwens, ik volg je met erg veel respect

Toch maar weer hier op forum, hier is het echt leuk!!!

O jeee , ik zie nu dat het om een grotere KJ66 gaat en ik zoek de X maat voor de normale KJ66, dus vergeet mijn vraag maar, ik zoek het wel op, ergens op het int.

Weet iemand een link naar de tekeningen van een normale KJ66, alvast bedankt.

Maar ik blijf u wel volgen, prachtig allemaal, wat u maakt

gr

Back