KJ66 Conversies

Ik heb hem getest maar hij loopt gewoon naar de 118k zonder probleen.
Inmiddels heeft de motor meer als 150 vluchten gemaakt en meer als16 uur gelopen.
en heeft dit jaar geen enkele storing gegeven.
De motor staat op 105k max en dat is meer als voldoende voor mij.
gr Gerrit Jan
Tjsa, het probleem zit hem ook boven 115.000 toeren. Nou ja, probleem. Ook mijn twee GR180's draaien al een poos prima met meer dan 400 runs bij elkaar tot 120.000 toeren, da's toch een redelijk goed gegeven? Bijzondere is nu dat de eerste GR180, na een revisie ineens dit probleem heeft. Beats the h**l out of me! :confused: Maar ik zal het gaan vinden! Dan kan ik het ontwerp aanpassen want er zijn links en rechts al enkele GR180's in aanbouw, kan ik dat gelijk aan die mannen mee geven mochten zij er ook last van hebben.

Groetjes,
Gerald
 
modified...adding aluminium ring.

Pm34695.jpg
 
That's a very tight fit Christian, very good, now your coulant tunnel air only can come from the back site of the diff, as suppost it must go.

Groet Ger.
 
tested today morning

all flame blu also at min rpm but... same problem... : Confused:: Confused:: Confused:

changed
-compressor
-diffusor
-injector ring
 
2 engine same problem...
but... i think ...

-diffuser 13 vanes
-combustion chamber 12 hole rows + 12 stick
-hot spot only in the zone when the hole row is behind the diffuser wedge

HOT ZONE
Fd92970.jpg


COLD ZONE
Sn42405.jpg
 
thanks...
this combustion chamber layout is very good... to be try on ut-160
Hi Christian.
Thats sounds realy very good and that temerature's, nice, the trustcone a little thigter and you have more than 15 kilo's of trust.
The Dutch turbine doctor, Martin :wink: will also look at the combustion chamber for the UT160, I have heard from him, I myself know that the original CC of the UT Is not correct, with that layout the flame will throw out of the engine, when rpm up is given, the CC is to open for the big compressor and airflow, but with some minor changes, I talked about it with him, the UT will run fine and with good temperture's.
I think that the jetcat chamber wil do fine on the UT with the Garrett compressor 0024.

Regards Ger.
 
Back
Top