Kleine P-51D Mustang schuimpjes van o.a. Art Tech/Hobbyking

Ik heb ondertussen ook al een paar vluchten achter de rug. 1 was iets minder succesvol. Bij een looping kwam ik juist, maar dan ook juist te laag over de grond. Ik had het landingsgestel er afgehaald gelukkig. Alleen de prop is afgebroken en de motorsteun heb ik ook moeten vervangen, gisteren ook nog eens gaan vliegen, weer een prop kapot. Gelukkig had ik van een ervaren vriend de raad gekregen om extra propellors te bestellen, dat heb ik dan ook gedaan. Nog 2 heb ik er nu. :) misschien toch maar weer nieuwe kopen, of anders langer gras zoeken :p. Volgende keer ga ik het landingsgestel er toch maar eens op laten staan, zodat de propellor niet altijd eerst de grond raakt.

Ik heb ondertussen mijn tweede pareltje ontvangen. Een cessna 182 van het merk hype. Ziet er echt super mooi uit. Als jullie willen zal ik wel wat foto's posten, maar misschien ook maar niet, omdat dit het mustang topic is.

Ik heb nu nog wel 1 vraagje, bij die cessna 182 zat er een Lipo van 11,1 v 1.800 mAh, Ik weet dat die van de mustang ook 11,1 V is, maar die heeft maar 1.300 mAh. Kan ik die batterij van de cessna ook in mijn mustang gebruiken? En nog beter, kan ik die ballenced charger van bij de mustang gebruiken om mijn batterij van de cessna op te laden, de 11,1 V 1.800 mAh?

Met vriendelijk groeten!

Thomas

Moet volgens mij allemaal gewoon werken. Het voordeel wat je gaat hebben met de 1800mAh is dat je langer kan vliegen omdat hier meer stroom "inzit". Zolang de spanning hetzelfde blijft kan je andere lipo's gebruiken. De lader kan je ook gebruiken. Wel even kijken of het aantal cellen overeenkomt (lader - accu)

Jij zegt dat het allebei 11,1 volt is. dat wil zeggen dat het 2 ''accu's'' zijn met allebei 3 cellen. dit moet dus inderdaad gewoon werken.

Het enige waar je wel mee uit moet kijken is het zwaartepunt. je zult die 1800mAh accu van de cessna op een andere plek (meer naar voor of achter) moeten leggen zodat je het zelfde zwaarte punt blijft houden.

Jij zegt dat het allebei 11,1 volt is. dat wil zeggen dat het 2 ''accu's'' zijn met allebei 3 cellen. dit moet dus inderdaad gewoon werken.

Het enige waar je wel mee uit moet kijken is het zwaartepunt. je zult die 1800mAh accu van de cessna op een andere plek (meer naar voor of achter) moeten leggen zodat je het zelfde zwaarte punt blijft houden.

Oké bedankt voor de raad!

En even nakijken of de stekkers hetzelfde zijn om te laden (balancerstekkers zijn er in tig soorten!)

Hier ben ik weer :) Zondag weer een mooie vlucht gehad, maar de laatste keer was mijn hardstart een stuk minder dan het ideaal. Paf, mijn mustang weer tegen de grond, resultaat: Reserve motorsteun breekt ook. Nu zit ik dus zonder motorsteunen.

Wat nu?

Mijn vraag is of ik de motorsteun van art-tech zelf moet gaan zoeken of kan ik ook eventueel een ander gebruiken, en zo ja heeft er iemand dat er ergens een locatie waar ik die kan kopen?

Met vriendelijke groeten

Thomas

hoi iedereen,

ik ben van plan ook de mustang te kopen maar bij alle winkels die ik ken zit er een zender bij en dat is het probleem ik heb al een zender

mijn vraag is; weet iemand waar je hem zonder zender kan krijgen.
ik heb al een mail gestuurt naar de Art-Tech Schop in Delden
maar ik tot nu toe niks onvangen

alvast bedankt

Met Vriendelijke Groeten
James

volgens mij alleen met zender verkrijgbaar...

Weet wel dat hij bij nitrotek.nl voor 149 euro te krijgen is met 35mhz zender. (haal je die eruit en hier verkopen op forum)

idd de mustang (en ook de spitfire, corsair en de andere arttech schuimpkes) worden alleen verkocht met zender/ontvanger combi (35Mhz of 2.4Ghz), 220V adaptor, regelbare lipobalancer (2s en 3s), accu (NiMh of Lipo), CD met FMS en een USB kabel om de Efly zender te kunnen gebruiken met FMS.

Je zou wel de losse onderdelen kunnen aanschaffen, maar dan ben je denk ik wel wat duurder uit, dan een set met zender/ontvanger.

ik had al gekeken naar losse ondedelen en dat kost 125.99 en dat is zonder motor en servo's

Crasburn;bedankt voor de site

Laatst bewerkt:
Ik ben nu nog steeds op zoek naar een motorsteun. Ik heb ondertussen art-tech shop in nederland gecontacteert, maar daar zegggen ze dat ze zelf in gevecht liggen met art-tech zelf. Ze verkopen die onderdelen niet los. Als je een nieuwe motorsteun nodig hebt, dan moet je maar heel de romp kopen. Want daar zit hij wel in.

Wat voor zever is dat nu? Heeft er iemand een idee om iets anders te gebruiken of zelf 1 te maken?

Thomas

zelf maken dan van triplex .kwestie van de oude netjes eruit halen ,inelkaar lijmen en de maten overnemen , daarna dapper figuurzagen

Jammer dat hij incl verzending weer 143 dollar is...:(
Air Parcel kost 40 dollar. dus 115 dollar inclusief verzending.

worst-case scenario: vliegtuig $75
verzending: $40
TNT adminkosten: €12,50
Belasting: €10,- EDIT: 14,25

totaal: €102,50

Laatst bewerkt:
ja dat klopt zonder zender
maar over de prijs als je toch nog wat moet bestellen kun je hem erbij nemen want als alleen de mustang neemt wordt het iets voordeliger

is handig voor personen die al een zender hebben en er geen meer hoeven dus net als ik

Laatst bewerkt:
Air Parcel kost 40 dollar. dus 115 dollar inclusief verzending.

worst-case scenario: vliegtuig $75
verzending: $40
TNT adminkosten: €12,50
Belasting: €10,-

totaal: €102,50

Hoe kom je aan 10€ belasting?
Ik heb laatst een spektrum ontvanger besteld (AR6200) en moest hiervoor 46€ neerdokken aan de postbode, en dit was nog maar een klein pakketje.

Hoe kom je aan 10€ belasting?
Ik heb laatst een spektrum ontvanger besteld (AR6200) en moest hiervoor 46€ neerdokken aan de postbode, en dit was nog maar een klein pakketje.
je betaald alleen belasting over de waarde van het product, dus niet over het verzenden. bij een vliegtuig van 75 euro betaal je dus 75*0,19=14,25 euro belasting. (ik had dus een klein foutje gemaakt)
Daar komt dan nog 12,50 bij voor de adminkosten van TNT.

Voorwaarde hiervoor is wel dat TNT een duidelijke factuur aantreft op je pakket, anders gaan ze zelf raden.

je betaald alleen belasting over de waarde van het product, dus niet over het verzenden. bij een vliegtuig van 75 euro betaal je dus 75*0,19=14,25 euro belasting. (ik had dus een klein foutje gemaakt)
Daar komt dan nog 12,50 bij voor de adminkosten van TNT.

Voorwaarde hiervoor is wel dat TNT een duidelijke factuur aantreft op je pakket, anders gaan ze zelf raden.

Leg me dan eens uit hoe ik aan 46€ dounekoste kom op een ontvanger die ik had gekocht aan 54€. Deze werd met taxipost geleverd.

Greets from Dimi

Leg me dan eens uit hoe ik aan 46€ dounekoste kom op een ontvanger die ik had gekocht aan 54€. Deze werd met taxipost geleverd.

Greets from Dimi
dat staat netjes op de bon die je van je postbedrijf krijgt. Ze moeten kunnen uitleggen hoe het bedrag opgebouwd is. zo niet, dan kun je gaan protesteren.

let wel: er moet dus een duidelijk factuur bij je pakket zitten anders gaan ze zelf gokken wat de waarde is.

Back