KMP/Esm fw-190

Allen ik heb besloten mijn fw190 te verkopen, zie verkoop forum.
Ik heb simpel weg te weinig tijd dit project te voltooien.

Mochten jullie mensen weten
 
Laatst bewerkt:
Jammer joh,..... maar ik begrijp het wel.
Helaas schiet het bij mij ook niet echt op, tijd is ook bij mij het grootste probleem !
 
Ja inderdaad veel tijd gebrek en ik ga trouwen. Overal ontzetten druk mee... Studie naast het werk ect....
Nu iemand anders hier blij mee maken. Ik heb namelijk zelfs afgelopen jaar ontzettend weinig kunnen vliegen. Straks als het wat rustiger is ga ik weer wat dingetjes oppakken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks voor je felicitatie, fw190 is momenteel gereserveerd voor een serieuze koper. Mocht dit toch niet door gaan dan laat ik het je weten mocht je interesse hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke en ja ik heb intresse ") ik hoorde laatst dat ze bij ons op de club een duitse squadron willen gaan maken dus dan zou het erg van pas komen "p
 
zo, vandaag de FW-190 weer voor het eerst gevlogen na de reparaties!

Ik moet zeggen, hij vliegt echt prima en landingen met de flaps uit zijn heel eenvoudig. Er is ook een filmpje geschoten (bij het monteren kreeg ik de start 2x, maar goed, het is een mooie start dus dat mag dan ook wel!! :-) ). Hij staat op Youtube alvast.

http://youtu.be/iowIV32Nb_M

Met de Laser 200v vliegt hij geweldig en het klinkt ook mooi!!

Volkert
 
voor het invliegen zit er nu een 18x8 APC prop op. Als ik nu naar een drieblads wil, is dan een 16x8 de juiste propellor? Motor is een Laser 200v viertakt twee cylinder.

Ik dacht aan een XOAR prop, maar weet iemand waar ik die kan krijgen?

Volkert
 
Mooi vliegbeeld van de FW, en goedmoedig met landen zo te zien :-)) staat snel stil ! Heb je nog geen passende spinner ? Dat maakt het wel af.....
 
ik wilde de kist eerst invliegen met een tweeblads; als hij genoeg power had (en dat heeft ie!!) gaat hij naar drieblad en dan koop ik ook de passende spinner erbij. Verder nog de gearplates monteren en een intrekbaar staartwiel. Al doende wil ik hem verder opbouwen.

Volkert
 
Jan Hermkens' berekeningen even losgelaten op de propkeuze als je van 2 --> 3 blads wil gaan:
huidige prop: 18x8 APC
correctie factor 2-->3 blads = 1,4
PLF = Prop Loading Factor = 18x18x8 = 2592

17": 2592/(17x17x1,4)=6,4
16": 2592/(16x16x1,4)=7,2
15": 2592/(15x15x1,4)=8,2

Een 15 of 16 inch prop is volgens mij te klein als ik de rompgrootte zie. Ik blijf dus bij een 2-blads.

Als je electro vliegt liggen de zaken anders omdat je dan een grotere prop bij een lager toerental vliegt.

Volkert
 
Van het intrekbaar tailwheel montage graag mooie foto;s maken :-)). Heb jij de roeruitslagen aangehouden van wat opgegeven is of kleiner ?

Volgens mij heb ik de roeruitslagen aangehouden zoals aangegeven maar wat belangrijk is te noemen is dat ik altijd met vrij veel exponentieel vlieg (30-60%). Overgehouden van het F3A precisie vliegen. Ik weet dat veel mensen niet graag met expo vliegen maar naar mijn mening is veel beter dan met dual rate of te kleine uitslagen. Ik heb nu de grote uitslagen wel tot mijn beschikking als het moet maar vlieg feitelijk met kleine uitslagen.

Volkert
 
mooi, 15 liter brandstof opgehaald bij Hobby-in, we kunnen dit seizoen weer vooruit!!!!!!! Ik vlieg altijd met 18% Klotz, 10% nitro dus dat houd ik nu ook maar aan. Ik begreep dat eigenlijk Laser motoren ook zonder nitro kunnen vliegen maar ik houd toch maar aan wat ik altijd doe. Ik vlieg ook nog met een OS 120AX op een PC9 en die loopt er in elk geval ook prima mee.

Volkert
 
Ik heb de FW190 van Silvio overgenomen en al wat werkzaamheden uitgevoerd: Gunsight in de cockpit verplaatst uit het midden naar rechts ( zit voor het rechteroog van de piloot)
Vleugels gemonteerd en guns erin gemonteerd. Stabilo gemonteerd, en dat gaf wel wat werk. Als je nergens naar kijkt en monteert staat het stabilo onder een hoek van ongeveer 5 graden schuin naar beneden aan de rechterkant en 5 graden omhoog aan de linker kant. ( beetje jammer hoor esm).
Ik heb de ailerons, hoogteroer, en het rudder van trimtabs voorzien van offsetplaat en rood gemaakt. De motorkap is nu zwart-wit horizontaal gestreept en ziet er heel stoer uit. Was even wat werk maar dan heb je ook wat :-)). Als het me lukt om foto's te uploaden zal ik die plaatsen.
De motorisering wordt een ASP 180 viertakt. Deze ga ik volgende week plaatsen.
Tot zover :-)
 
ik weet niet hoe dat zit met die trimtabs van jou ( :-) ) maar volgens Wikipedia zit dat zo:

The design team also attempted to minimize changes in the aircraft's trim at varying speeds, thus reducing the pilot's workload. They were so successful in this regard that they found in-flight-adjustable aileron and rudder trim tabs were not necessary. Small, fixed tabs were fitted to control surfaces and adjusted for proper balance during initial test flights. Only the elevator trim needed to be adjusted in flight (a feature common to all aircraft). This was accomplished by tilting the entire horizontal tailplane with an electric motor, with an angle of incidence ranging from -3° to +5°.

Volkert
 
Back
Top