koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

goh nu weet ik wat de K betekent in "Joost. K" lol

Bedankt voor de tip Oscar, ik zal eens kijken hoe dat werkt. Moet je dan nog steeds lijntjes over de tekening tekenen (overtrekken) of zit er in cad een soort herkenings tooltje dat het programma de lijnen etc zelf herkent en maakt?

Je had toch een corally?
Ik had een 10SL in "bruikleen" van één van mijn Duitse vrienden (ik woon in het Nederlands-Duitse grensgebied en kom vaak "aan de andere kant") om eens mee te "pielen". Had mijn eigen RC10R5 namelijk al verkocht. Wil tussen nu en een paar maanden iets beslissen voor het buitenseizoen 2013. Probeer me zo breed mogelijk te oriënteren, ook kijkende naar wat mijn spaarpot toelaat. Alfred Smolik, waar ik regelmatig contact mee heb, probeert me over te halen om PC10H3X te gaan rijden. De auto is top (sinds kort ook met de nieuwe druklagerconstructie standaard in de kit, staat nog niet in het Handbuch), maar daar is de prijs ook naar.

Beste Jack, op dit forum zit M7H hij rijd met een serpent S100 op de mach met een 4.5 motor en hij gaar serieus... wacht even op zijn reactie want die snijd echt hout..

Ke kan zeker met een S100 modified rijden.. ik rij binnen met de 200mm versie en die gaat ook erg goed..

succes..

200mm indoor bedoel je WGT/Euro GT? Dat is iets van 10.5t of 13.5t of 17.5t. Waarschijnlijk is de auto daar feitelijk voor gemaakt (een fabrikant anticipeert op een nieuwe klasse). 4.5T en 7T Delta, 235mm in een pod dat daar eigenlijk niet voor gemaakt is (smal), is natuurlijk andere koek. We zullen zien wat M7H te melden heeft. Bedankt voor je reactie.

@Jack......Daar vergis je vies in;)
Heb de S100 235MM op de MACH rond zien gaan en dat was zeker weten geen trage auto:yes:
De S100 met de verbredingset er op zo als bedoeld gaat zonder problemen rond.
Achter is hij net als de Corally met brede wielmenemers uit 1 stuk die prima bestand zijn tegen het geweld van hedendaagse motoren.
Voor is de verbreding net als andere merken(op Corally na) met een bredere voor plaat gemaakt wat ook prima voldoet:cool:
Wacht idd M7H zijn reactie af, hij kan je er veel meer over vertellen:)

mvg Roy

De S100 gaat prima rond met een standaard Serpent verbreding-set en een 4.5 turns motor. Natuurlijk blijft het alleen heel als er een getrainde rijder mee rond gaat, dus niet per heat 7x van de baan af met 100+ km/u, Martin lukt het dus om met de Serpent te rijden.
Heb nu 2x de Duitse mod Pro10 zien rijden en ik kan mij goed voorstellen dat daar bijna geen van de standaard pro10 auto`s heel blijft met een mod motor.

@Roy......Dat was jou dus ook al opgevallen tijdens de wedstrijden die wij gezamelijk hebben gereden en waar onze Duitse collega's ook aanwezig waren?
Ik denk dat er genoeg rijders in dat kampioenschap zijn, die eigelijk nog niet toe zijn aan een mod motor;)
ik ben zelf echt geen super rijder met Pro10(misschien komt dit nog wel een keer:cool: ) maar wat je daar soms ziet?:rolleyes:

mvg Roy

I drove my WGT at Sipotech yesterday and WOW i forgot how much fun this class was ;-)

the car was so planted and after some playing with springs and smeer i was rocketing around the track

Roll on the club race at MACH in 2 weeks YAY

Ik zit een inventarisatie te maken voor volgend jaar. Heeft iemand de ATS velgen wel eens gebruikt? De GRP Velgen zijn behoorlijk flexibel. De corally af en toe te hard (de witte iig).

Ze zien er een beetje uit zoals de GRP velg alleen dan zwart. Ze hebben ze helaas alleen maar in drie hardheden dus of het wat is dan weet ik niet.

Ik rij volgend jaar gewoon weer met Shepherd banden. Daar heb ik goede ervaringen mee.

Ja, het foam was ik eigenlijk niet in geinteresseerd :D. Ze lijken inderdaad wel erg veel op de GRP velgen. De voorvelgen zijn wel ok maar de GRP achtervelgen zijn wellicht net iets te flexibel. Ik weet niet of je het merkt tijdens het rijden en of het nadelig zou zijn. Als ik het tussen duim en wijsvinger al kan samendrukken dan zal dat tijdens het rijden ook wel gebeuren. Op de één of andere manier is dat kwa gevoel niet juist maar wellicht hebben zachtere velgen wel een voordeel (op lage grip circuits bijvoorbeeld?). Ik heb dat niet 1:1 getest met de Corally velgen. Iemand die daar ervaring mee heeft?

In de 1/8 draaien ze met een beitel zelfs de binnenkant van de velgen uit, om ze dunner dus zachter te krijgen, dus ja, dat helpt!
Maar of je met een relatief lichte Pro10 dit ook echt zal merken....

Verkoopt ATS de velgen ook los dan Alexander? Anders zou ik niet weten hoe je aan die velgen zou moeten komen.

De reden dat ik het vraag is dat rc bodies 10% Halloween korting geven en die verkopen GP banden met ATS velgen.

Sommige van mijn GRP achtervelgen vertonen door meerdere malen hergebruik wat slagjes of zijn wat beschadigd aan de randen. Ik heb ze uitgesorteerd maar een paar nieuwe velgen kan geen kwaad vandaar de vraag.

Back