KV-1 A 753 R 1:16 RC

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Tiger I, 23 feb 2012.

  1. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    [​IMG]
    Enfin, de elektronika past perfect op de daarvoor aangebrachte nokjes dus da's dan snel geregeld!
    De aan/uitknop kan uiteraard prima in een van de metalen opbergkisten aan de zijkant geplaatst worden, mooi aan het oog onttrokken.
    [​IMG]
    Zelfs 3 Beute KV-1 E op een rij...plaats van de Wehrmacht antenne is dan ook weer duidelijk..lijkt mij een erg onhandige plaats en het achterdeck is toch meer dan lang genoeg...enfin wel dicht bij de radio zo...Duitse logica LOL. Heb nog zo'n mooie van tank-modellbau liggen gelukkig.Deze sluit je dus aan i.p.v. de toy antenna.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2012
  2. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Keek nog even naar de bovenstaande foto's en de hull....bij de Russische KV-1 zit rechts voor op de hull inderdaad de antenne die schuin naar voren gericht is vw. de loop.
    De Torro hull geeft dit aan middels een plastic schuinstaand stompje :)
    Dus: de Wehrmacht antenne is ook hier en op dezelfde manier geplaatst.
    Wat extra lasnaden op de turret aangebracht. lower hull heeft deze al..netjes. Erg zuinig omgesprongen met de Milliput zodat het precies in de verlaagde groeven op de turret past.
    Lastig bij deze KV-E is dat er diverse walkarounds zijn van het 1942 model met de gegoten turret...maar deze versterkte 1941 versie zie ik nergens.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  3. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Nog even RCTank.de gemaild inzake de diffs...verder de nodige verfwerkzaamheden, wielen rechts linker wielen binnenkant, binnenkant koepel, antenne.

    [​IMG]
     
  4. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Vandaag even de derde verflaag op de wielen...plaat met de elektronika vastgeschroefd onderop de hull. Er is nog genoeg te doen...aanpassen gears...metalen MG monteren...achterlicht..motor rooster onder de achterkant..."glas" in de koplamp evt extra lasnaden...evt extra dieseltank achterop de tank.
    Enfin kreeg wat leuke tips op RC-Panzerkettenforum.de.
    [​IMG]
    Het voordeel van zo'n grote tank....ruimte te over voor de elektronica.
    Da's wat anders dan werken met een Panzer III, waar ik het plastic kastje van de
    luispreker moest verwijderen om alles passend te maken.
    [​IMG]
    Het wachten is even op antwoord inzake de diffs;
    [​IMG]
    Een vergelijk met de Köti qua afmetingen. Niet dat een KV-1 E een Köti aankan LOL.
    Dat de KV in 1940 een grote tank was is daarmee wel glashelder...de Köti liet nog 4,5 jaar op
    zich wachten....
     
    Laatst bewerkt: 29 feb 2012
  5. rick007

    rick007

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    964
    Locatie:
    sneek
    Wordt mooi hoor bram!!

    Haha en een KV kan zeker geen Koti aan :p

    Maar heb jij ook problemen met world of tanks?Ik krijg steeds de melding dat "world of tanks launcher werkt niet meer"
    Heb jij dit ook?
     
  6. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    wat ik nu juist zo onwijs mooi vind is dat de traks over de bovenste rollen doorhangt.
    zelf wat ik toch voor groen gegaan, maar vind dit ook niet misstaan.
    en een KV 1 is weer eens wat anders dan een tiger ;).

    word hij nog vies gemaakt??

    enne succes met de stalen de stalen tandwielen.

    gr Sander.
     
  7. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    @ Rick:Merci! Enfin, de KV-1 Ehkranami werd in 1941 gelanceerd...upgrades volgden t/m de KV-3. Tegen de tijd dat de Köti schaars ten tonele kwam (in vergelijking met b.v. een T-34 slechts een handjevol van gemaakt) was er al de IS-3, zie onder, en die kon een Köti makkelijk aan. Het was ook een erg vooruitstrevend tank design, de Ioseph Stalin III.
    [​IMG]
    WOT problemen: misschien los je deze op door de nieuwste versie handmatig te downloaden van de WOT site..
    mijn versie werd begin vorige week automatisch ge update...denk ook aan uitvoeren als administrator of schakel tijdelijk je virusscanner uit en probeer dan in te loggen...updaten gaat eigenlijk altijd automatisch bij WOT.

    @ Sander: ja die tracks zijn erg zwaar, op RC Panzerkettenforum.de zag ik foto's van een Hl gebaseerde KV-2 (Juckeburg ombouwset van KV-1 naar KV-2) die de tracks wel erg slap had hangen, zeg 1 cm lager dan mijn tracks per teruglooprol (!) maar daar toch goed mee kon keren etc, was verder zelfde Asiatam bak, idem metalen wielen enfin dat pleit maar weer voor het gebruik van goed materiaal :) Groen: Tsja, dit is nu eenmaal een beutepanzer in Duitse kleuren....
    Typisch voor ervaren bouwers op dit Duitse forum is dat ze b.v. de plastic spatborden e.d. er geheel afslopen om dan, in dit geval van aluminium, maar vaak ook van messing, een metalen opbouw te maken...mijn gedachte zoveel mogelijk metaal, komt hier in ieder geval goed in de richting.
     
    Laatst bewerkt: 29 feb 2012
  8. rick007

    rick007

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    964
    Locatie:
    sneek
    Heb ik al geprobeerd,het werkt niet,maar de 1ne keer doet hij het wel en dan weer niet,het overgroote deel doet hij het niet,maarja ik ga jouw topic er niet vies mee maken :)
     
  9. wouter78

    wouter78

    Lid geworden:
    3 feb 2012
    Berichten:
    126
    Locatie:
    Holten
    Ah, een JS 3 Stalin, heb ik ook nog een model van. 1/35 van Tamiya. Dat was een goed antwoord van de Russen op het Duitse geweld....
     
  10. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    @ Rick: nee kun je beter posten in het WOT topic...ik kom zo 123 ook niet met een andere oplossing helaas...

    @ Wouter; IS-3 (Ioseph Stalin) is helaas nog niet in 1:16 uitgebracht, anders had ik daar wel zin in...zie je ook bij WOT een goed gepanzerde killer!
     
  11. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Nog even wal leuke foto's nu ik toch op jacht ben hiernaar:

    [​IMG]
    [​IMG]
    hmm oké nog wat lasnaden te gaan dus bij de loop o.a.
    [​IMG]
    Links is dus geen uitlaat maar hier hoort het achterlicht! (ledje zit bij de Asiatam hull)
    Ik had nog een Panzer III uitlaatrooster van ongeveer deze afmetingen liggen...
    kan ik mooi gebruiken voor het KV-1 rooster dat uit de handel genomen is.
    [​IMG]
    De motorroosters maak ik dan van een Tiger I messing rooster setje...
    [​IMG]
    alwèèr geen roest, LOL!
    [​IMG]
    oké na 71 jaar dan wel weer wat roest...enfin op termijn roest bijna alle metaal.
    [​IMG]
    Bovington Museum England 1942 model met gegoten turret en gesloten loopwielen.

    Deze is dus voor liefhebbers van "hangende" tracks...zo reed die KV-2 op rc-panzerkettenforum.de dus ook rond LOL Dit is wel erg overdreven maar de tracks van Russische tanks zijn minder strak gespannen als van de Duitse WWII tanks. Tevens zoek ik tevergeefs naar afbeeldingen met allerlei rommel op de tank zoals scheppen, zagen, houwelen etc. dit was dan toch typisch Duits, mijn Duitse tanks hangen als een kerstboom zo vol met gereedschap (bij wijze van spreken). De KV is met zijn grote opbergkisten dus letterlijk een opgruimde tank.
     
  12. wouter78

    wouter78

    Lid geworden:
    3 feb 2012
    Berichten:
    126
    Locatie:
    Holten
    Bij Tamiya op de doos staat Joseph, vandaar dat ie bij veel mensen bekend staat als JS-3. #spraakverwarring.
    We bedoelen hetzelfde, daar gaat het om.

    Mooie afbeeldingen, nog wat werk voor de boeg begrijp ik... ;)
     
  13. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Wouter,

    Vertrouw niet teveel op Japanners, dat bekwam mijn vader en zijn familie in Nl Indië ook slecht.
    Maar desalniettemin, Japanse elektronica te over hier want ze kunnen wel wat.
    De allereerste Sony Walkman heb ik nog steeds bewaard, misschien levert 't nog eens was op.
    450 gulden was 33 jaar geleden geen misselijk bedrag (kunt er nu een volopgetuigde Köti en toebehoren voor kopen b.v.).

    Dank voor 't compliment, en, goede constatering, er is nog het e.e.a. te sleutelen aan de KV-1 E (die in Rusland dan weer KW I heet zag ik op rcpanzerkettenforum.de) Daarbij is het goed dat ik lid werd van rcpanzerkettenforum
    want noch dit noch het Belgische forum heeft veel kaas gegeten van Russiche tanks...althans voorzover de commentaren tot nu toe...het eerstgenoemde forum daarentegen heeft een aparte rubriek HL - KV I Bauberichte etc. dus daar kan ik nu mooi uit putten! Tevens postte ik dit projectje bij de oosterburen, beetje lastig met naamvallen en umlaute soms maar 't went! Na 2 dagen 385 hits dus de KV-1 is hier wel aardig populair.
    Werd dus tijd dat hier (weer?) eens een Rus gebouwd wordt.
    Nu is Duitsland uiteraard (...) hèt RC tankland bij uitstek met erg veel kennis...dus doe jezelf een plezier en neus daar eens goed rond, hier zijn erg goede bouwers aktief!
    Inmiddels bestelde ik alweer het e.e.a. (zou ook eens niet LOL) en Dominique van RCTank beantwoordde mijn email gisteravond nog prompt tegen 23:00...immer bereit LOL... dus ik ga er weer een mooie complete panzer van maken! The adventures on the Wheels of Steel! (letterlijk).
    Groeten,

    Bram
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2012
  14. jaaps

    jaaps

    Lid geworden:
    1 jul 2011
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Utrecht
    Ha die Bram,

    Mijn complimenten, ziet er weer goed uit. Als je de eerste foto vergelijkt met de latere is je KV er een stuk op vooruit gegaan, van een plastic speelgoedtankje naar een realistisch schaalmodel. Leuk om even de verhouding met een Tiger II te zien. Deze werd bekend als het monster van de Duitsers, maar de KV kon er dus ook wat van, had zelf niet echt door hoe groot die tank eigenlijk wel niet was.

    Kan het trouwens niet na laten om even een correctie aan te brengen op het verhaal over de JS-3. Deze is voor zover bekend nooit ingezet tegen de duitsers, kwam te laat op het toneel, is waarschijnlijk wel tegen de japanners in Mantsjoerije ingezet. De IS-2 daarin tegen is wel veelvuldig tegen de Duitsers ingezet, vooral als doorbraaktank.

    groeten Jaap
     
  15. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Jaap,

    Leuk dat je dit zo op de voet volgt, en bedankt voor jouw positieve reactie! Moet nog wel het e.e.a. gebeuren, maar het begin is er!

    IS-3 te laat...ik neem het direct van jou aan, bedankt! De IS 2 dus...
    Oké ik zal er even het e.e.a bij zoeken in dat geval:
    1943 - USSR IS-2 Heavy Tank
    Armament: - 1- 122mm D-25T gun
    3 - 7.62mm DT MGs
    1- 12.7mm DSchK AA MG
    Armor: 60-150mm
    Engine: V-12, W2-15 diesel, 600 hp
    Speed: 23 mph
    Range: 149 miles
    Crew: 4
    Weight: 46 tons

    The IS-2 was the most powerfully armed tank in WWII, and its improved fire control system meant it could fight Panthers and Tigers on more than equal terms. Heavy Guard Tank Regiments were equipped with the IS-2 in February 1944. The armor of 150mm on the hull and 100mm on the turret made it impervious even to the 75mm gun of the Panther. The tank was improved several times before the end of WWII. Improvements included a 700 hp engine, a 5-speed gearbox and a new radio. Major shortcomings included a slow rate of fire, storage for only 28 rounds and internal splintering of the armor when hit. The long gun was extremely powerful but it required two-part ammunition. Nevertheless, the tank proved very effective in combat versus both the Tiger and the Tiger II. A total of 4,392 were produced.



    [​IMG]

    [​IMG]

    Deze dus zo op het oog nog veel trekken van de T-34...maar zit al een scheut IS-3 in!

    Groeten,

    Bram
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2012
  16. jaaps

    jaaps

    Lid geworden:
    1 jul 2011
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Utrecht
    Hoi Bram,

    Klopt als een bus, inderdaad de sterkste tank in WOII los van de duitse prototypes natuurlijk. Vooral veel ingezet rondom Berlijn in april 1945.
    Hoewel het de sterkste tank was in WOII kan een Panther hem uitschakelen.
    De beste manier waarop een Panther een IS-2 kon uitschakelen was onder een hoek van 30% ten opzichte van de IS te gaan staan, de 122 mm van de IS kon dan het frontpantser van de Panther niet doorboren, terwijl de 75 mm wel de toren van de IS kon doorboren, frontpanser van de romp van de IS was vrijwel niet door te komen voor een panther.

    Het grote nadeel van het 122 mm kanon was bovendien dat er maar 24 granaten mee konden en het laden erg lang duurde om dat er net als met de artillerie naast de granaat een kardoes geladen moest worden om het projectiel af te vuren, het was dus niet een compleet projectiel, zoals de 75 mm van de Panther (zie afbeelding). De IS kon ongeveer 2 granaten per minuut afvuren en de Panther 6 stuks per minuut)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Aha, een 2 delige granaat dus, kruit en projectiel apart, da's erg lastig.
    Of had de IS-2 dan feitelijk een artillerie kanon ingebouwd van een bestaand artilleriestuk?
    De Panther had dus nog wel even de tijd om 4 extra schoten te lossen...mits inmiddels niet afgeschoten door de IS-2 dan! En veel meer ammunitie aan boord uiteraard...Groeten,

    Bram

    P.S. Is de kiellegging van de Karel Doorman al op hand?
     
  18. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Nog meer foto's dankzij een link naar een Russische site van een forumlid van rcpanzerkettenforum.de: (selectie uit ruim 150 foto's)
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  19. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Afbeeldingen van Beutepanzer KV-1:

    [​IMG]
    A captured KV-1 of the 8th Pz.Div. (1Co 10Rgt), 1942

    NB precies de goede kleur gekozen dus, die in het boek van Rosado & Bisshop was nogal vaag...
    [​IMG]
    [​IMG]
    unknown unit
    [​IMG]
    unknown unit
    [​IMG]
    SS-PzRgtDasReich2ndSS-PzGrDivDasReichSpring1943
    [​IMG]
    history of tanks KV 1
    [​IMG]
    3SS PzGr Div Totenkopf Ostfront autumn 1941
    [​IMG]
    3PzRgt 2PzDiv Autumn 1941

    http://beute.narod.ru/Beutepanzer/su/color/KV/KV-1.htm
     
  20. jaaps

    jaaps

    Lid geworden:
    1 jul 2011
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Utrecht
    Hoi Bram,

    Enig idee hoeveel KV door de duitsers zijn ingezet en tot wanneer?
    De Karel Doorman bestaat alleen nog maar in mijn hoofd en uit een map op de PC met een hoop foto's en info.

    gr jaap
     

Deel Deze Pagina