KV-1 A 753 R 1:16 RC

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Tiger I, 23 feb 2012.

  1. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Jaap,

    Geen flauw idee, het boek over de Wehrmacht Panzer Divisions maakt daar geen melding van en de meest complete site over de Kv-1 Ehkranami is een Russische site.....
    Groeten,

    Bram

    [​IMG]

    de Karel Doorman in Curacao

    [​IMG]
     
  2. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Jaap, inzake jouw vraag naar aantallen Beutepanzer is hier een interessante link mits je Duits kunt lezen: Russische Beutepanzer | Beutepanzer | Panzer
    Kort samengevat: tot eind 1941 ca 100 stuks w.o. T34 en KV-I & II, T60, BT en T-26.
    Het was vaak moeilijk om de buitgemaakte Russische panzer in "kampfbereit" te krijgen, er waren al te weinig onderdelen en monteurs voor de eigen Duitse panzers, panzers die wel compleet waren werden feitelijk direct ingelijfd bij het onderdeel dat ze had "erbeutet". De Duitse Panther is sterk geïnspireerd op de Russische T34.
    De Wehrmacht overwoog zelfs de T-34 na te bouwen omdat men geen goed antwoord op deze goed mannoevreerbare tank had. Hier heeft men van af moeten zien.
    Sterker staaltje, toen het SS Panzercorps in het voorjaar van 1943 opnieuw Charkov veroverde, nam men hier zelf in de zogenaamde traktorfabriek (lees panzerfabriek) de productie van de T34 ter hand om de eigen verliezen aan tanks te compenseren....
    [​IMG]
    Eens de IS-2 ten tonele kwam was het feitelijk gedaan met de beutepanzer, slechts met erg veel moeite wist men een voor inspectie geschikt (= dus niet volledig vernield) exemplaar te bemachtigen, deze tanks waren gewoon te machtig voor het Duitse tankpark.
     
  3. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Vandaag kwamen er weer wat onderdelen voor de KV-1 Ehkranami binnen, waaronder de kortere aandrijfassen (zie standaard as ernaast) om de metalen diffs in de Asiatam hull te kunnen monteren, een Russisch mg met houder, de inbouw MG met led, 2 olie kanisters, de Tiger I motorroosters die ik ga gebruiken voor de KV-1 motorroosters, het panzer III motorrooster rechts op de foto wordt dus aangepast om als achterste motorrooster te fungeren.

    [​IMG]
     
  4. rick007

    rick007

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    964
    Locatie:
    sneek
    Dan heb je weer wat te doen bram :)
    Wat zijn die 2 kubussen rechts bovenin?
     
  5. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Heb er al 1 week niks aan gedaan, schande! LOL! Die kubussen zijn kanisters waar smeerolie in vervoerd wordt voor de oliewissel in het veld bij voorbeeld...deze horen er echt op te zitten.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  6. rick007

    rick007

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    964
    Locatie:
    sneek
    Oh oke,dat had je er namelijk niet bij vermeld,was er wel benieuwd naar :)
     
  7. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Lees nog maar eens opnieuw....en, binnenkort naar Londen, Rick? :)
     
  8. rick007

    rick007

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    964
    Locatie:
    sneek
    Aha ik zie het al :)
    Ja,volgens mij 12 of 14 april naar londen :)
    Leuk dat je er naar vraagt :)
     
  9. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Ik kwam nog weer wat foto's van KV-1 E Beutepanzer van de 8th Panzer Division, Russia, tegen op narod.ru (russische site):

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Na plaatsen van de kortere aandrijfassen de originele Torro metalen gears teruggeplaatst:

    [​IMG]



    LED voor het achterlicht rood geverfd en geplaatst (zit bij de Asiatam Hull)
    Zo ziet het er dan uit met de smeerolieblikken die ik zoals gewoonlijk voorzie van verschillende kleuren zodat er tenminste detail zichtbaar is; alles panzergrau wordt wel erg vlak.
    De lasnaden lijken erg opvallend door de flits van dichtbij, bij gewoon licht vallen ze amper op.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Moet nog bijgewerkt, maar zo zie je tenminste dat er een grote zaag op de hull zit.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  10. jaaps

    jaaps

    Lid geworden:
    1 jul 2011
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Utrecht
    Ha die Bramsky Gruijterovski!

    Hoe staat het ondertussen met je stalen monster, al nieuwe ontwikkelingen aan het front? of staat de KV nog steeds in de garage?

    gr jaap
     
  11. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Gegroet, Kameraad Japovovitsch! Op aanwijzen van kameraad Stalin moet deze missie in het geheim worden voortgezet..zwarte bladzijde, eer van het Rode Leger en Het Vaderland...nee alle gekheid...moet er nodig weer eens aan beginnen, maar op de een of andere manier is er wel weer wat anders...vanavond weer CW met de 507 bij voorbeeld en om de dag naar de sportschool om de conditie weer eens op te vijzelen bij voorbeeld...zogezegd een model builders block op dit moment...maar wordt zeker vervolgd deze fiere Rus......enfin nu je toch vraagt...Karel Doorman...al aan toe gekomen of ook lastig met WOT en andere zaken? Gezondheid weer ok?
    Groeten,

    Bram
     
  12. jaaps

    jaaps

    Lid geworden:
    1 jul 2011
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Utrecht
    De spijker op z'n kop WoT, druk bezig de Panther te upgraden en te sparen voor de Tiger II. Daarnaast druk met werk en sport (revalidatie) gaat op zich heel goed. Fiets inmiddels weer, hoewel spinning en mountainbiken er nog niet in zit. Ook het mooie weer staat modelbouw in de weg, druk in de tuin (ook een hobby van mij).
    De Karel Doorman zal dus nog even op zich laten wachten.
    Vraagje Bram, kom jij uit de buurt van Groningen?

    gr Jaap
     
  13. rick007

    rick007

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    964
    Locatie:
    sneek
    Ik vindt WoT steeds minder aan trouwens,volgens mij worden de premium gasten veel te veel voorgetrokken(niet kwaad bedoeld hoor bram :p).
    Soms schiet ik nog niet eens door het pantser van een KV heen,met een tiger(sterkste gun)...
     
  14. rick007

    rick007

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    964
    Locatie:
    sneek
    En @bram:Tripje naar Londen is 22 april,iets later dan ik dacht :p
     
  15. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    @ Jaap: ik woon in Kantens da's een klein (744 inwoners) wierdedorp boven Middelstum in Groningen. Door de hoge ligging was dit gebied nog eerder bewoond dan de stad Groningen.
    Dat wil zeggen dat ik in 15 auto minuten in Noordpolderzijl bij de waddenkust ben :)
    Aangezien ik graag zeil is slechts 35 min. naar mijn zeiljacht in Dokkumer Nieuwe Zijlen ook niet verkeerd. Aangezien je in deze regio veel value for money krijgt inzake huizen heb ik uiteraard ook een grote tuin en tuinieren vind ik ook leuk. Gelukkig komt er steeds meer import uit den Haag e.o. waar ik vandaan kom dus da's ook prettig :)
    Waar kom jij vandaan Jaap?

    @ Rick: nou zelfs met mijn IS-7 bounced er wel eens het e.e.a. dus of dat helemaal aan het premium verhaal ligt...het valt mij wel op dat het moeilijker wordt om een potje te winnen.
    Troost je dat gebeurt zelfs met mijn E-75 die een nog weer beter kanon heeft...niet voor de poes die KV lol.
    Enfin onze 507 clan heeft nu Nederland en België veroverd LOL dus we doen het niet slecht.

    Toch maar begonnen met de roosters van de KV, hier waren altijd mooie setjes voor maar deze zijn uit de handel genomen...

    [​IMG]

    Dus wordt het door Torro geleverde plastic dichte rooster met een slijpschijfje - het plastic is te taai om met een mes te bewerken - open slijpen en dan met een scherp mesje voorzichtig bij te werken. De 3 ribben dan van binnenuit weer bijslijpen anders zijn zij veel te dik. Hierachter komt dan het messing Tiger I rooster, enfin Beutepanzer, improviseren met Duitse onderdelen dus da's dan weer correct.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Groeten,

    Bram
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  16. jaaps

    jaaps

    Lid geworden:
    1 jul 2011
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Utrecht
    Grappig Bram,

    Ik ken Kantens, kom namelijk zelf van oorsprong uit de provincie Groningen, ben geboren en getogen in Leek en heb nog 8 jaar in de stad Groningen zelf gewoont, waarna ik verhuist ben naar Maarssen en nu sinds een jaar in Utrecht woon.
    Ik zag namelijk ooit een keer een reactie van jou dat je bij Krikke modelbouw langs ging, dan moet je in de buurt van Groningen wonen was mijn conclusie.

    gr jaap
     
  17. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Oog voor detail! De meeste familie van ons woont in- of in de omgeving van Utrecht,
    Maarssen ken ik ook wel, groeten,

    Bram
     
  18. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Vandaag een paar uurtjes met de KV-I verbracht, afwerken van de messing roosters.
    Beutepanzer, dus delen van Tiger I motorroosters voor de 2 motorroosters, voor het achterste motorrooster dan een iets ingekort Panzer III achterste motorrooster (zit onderaan bij de PIII tenzij je dus een M hebt zoals ik LOL)
    Lamellen onder de motorroosters met het nieuwe roestmiddel behandeld, dus 2 keer component A (vloeibaar) en na 24 uur 1 keer component B zodat het aangebrachte ijzeroxide oxideert en roest vormt. Een groot succes vind ik het nog niet maar oke, er is lichte roestvorming te zien, het moet ook weer niet zwaar verrroest zijn. De roest is echte roest dus daar kan geen pigment tegenaan LOL.
    Tevens de messing toy antenna houder uit het achterdek verwijderd, na 2 keer plamuren zal de laatste derde keer dan een mooi vlak achterdek opleveren zodat deze ingreep onzichtbaar wordt.
    Gat voor de aan/uitknop dichtgeplamuurd, enfin de achterkant moet nog 1-2 keer overgeschilderd worden voordat de primer goed dekt. Metalen reserve tracks met een zelfgemaakte messing houder op de voorkant bevestigd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  19. jaaps

    jaaps

    Lid geworden:
    1 jul 2011
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Utrecht
    Bram,

    Dat ziet er weer mooi uit. De tip van het roesten kende ik nog niet, goed om te weten

    gr jaap
     
  20. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hier ziet je een KV-1 na 70 jaar uit een rivier in Rusland gevist worden en vervolgens is deze dan weer piekfijn gerestaureerd :)

     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015

Deel Deze Pagina