Ik vond in de schuur nog twee servootjes (die klaarliggen voor een ander project), dus die kan ik al inbouwen voordat de bestelde servo's (dezelfde) aankomen.
Eerst even gemeten en geschetst. De buitenmaten van het plaatje zijn 99mm lang en 74mm breed:
Even zagen en proefpassen. De stuurstangen komen netjes uit, de ene gaat precies over de servoarm, de andere en precies onderdoor:
En gemonteerd. Wederom de UHU Endfest als lijm, de ontvanger zit met dubbelzijdig tape met schuimkern vast. De antennebuisjes ook met Endfest, en de antennedraden met een klein stukje schildersplakband:
Tijdens het bouwen zag ik dat er één spant in het midden van he vliegtuig niet netjes zat:
Even losgesneden, en ruimte maken met een kleine schroevendraaier. Zo kan daar het restje van de aangemaakte Endfest tussen:
En dan een plakbandje er overheen om de boel te fixeren:
Zo, het wordt nog wel eens wat, als ik zo doorga. Overigens heb ik vandaag de accuplek eens bekeken; probleem opgelost. De accu kan zonder problemen een heel eind naar achter geschoven worden, bijna tot op het zwaartepunt. Ergo, ergens zit een haalbare plek voor de accu, zodat het zwaartepunt zonder lood goed komt. Heel misschien de accudrager ietsje aanpassen, maar veel zal het niet zijn.
Nu dus wachten op de laatste servo, de ESC, en dan de boel afmaken.
Hugo