Large scale Fokker DVII

Hoi Ralf,

Weer goed bezig,

Moest eigenlijk door met de Camel :rolleyes:

V.w.b. de positie van de deling die je in gedachten heb, kom je dan niet in de knoei met de gun's?

Gr. Teus

Mijn idee was het dekje met de guns losneembaar te maken vanaf de dummy motor
Op deze manier blijft het detail met de guns tijdens transport veilig ;)
(2 deuveltjes aan de voorzijde en een schroefje om deze vast te zetten)

Het zijn mijn ideeen maar hoor, als er betere manieren zijn hoor ik het graag

Greetz, Ralf

Edit: de hartlijn van de deling moet dus eigenlijk stoppen aan de bovenzijde van de (bovenste) rompligger

Laatst bewerkt:
Zo duidelijker dan? ;)

deling.jpg

Groeten, Ralf

edit: Ja, ben idd 1 strut vergeten mee te kopieeren

Laatst bewerkt:
De naam Schepers was hier al enige tijd geleden gevallen
Vandaag met de post 2 stuks 30x12” props voor mijn Camel en de DVII binnengekomen :banana::banana::banana:
Deze man is een ware kunstenaar!

P1010002~0.JPG

Rechts het model ‘Pup’ en links het model ‘Fokker’
De props zijn bedoeld voor de vertraagde ZG62

P1010001~0.JPG

Hele verzameling bij elkaar:
32x18” (past op vertraagde ZG38, bij mij als static, zelf gebeitst)
30x12” pollepel “Pup” model Schepers
30x12” Fokker model
28x12” en 28x12” Menz (mahonie gebeitst en afgelakt)

Nog even genieten van de ongelakte versie voordat de Beits erop gaat
Met de 28x12” zal de combinatie ca. 4600 toeren draaien (Reeves spec.)
Met de 30x12” waarschijnlijk iets van 3600 toeren (30x11” draait 4000 rpm)
Binnenkort maar eens testen :D

Groeten, Ralf

Hoi Ralf,

Die zien er idd goed uit :xmas:

Ben benieuwd naar de daadwerkelijke toeren als je gaat testen.

Gr. Teus

Dat zijn inderdaad hele mooie props.:thumbsup:
Ik hoop dat deze meneer Schepers voor m'n Fokker F VIIb/3m ook wat props zou willen maken als ie klaar is.:D

Mvgr Hans

Wat nu? kreeg een aanbod voor een nieuwe 1/3 BUSA DVII bouwdoos voor 480 euro incl. verzendkosten...
Moet je daar nou nog verder voor gaan tobben? :rolleyes:

Onze vriend Alan van het draadje op RC scalebuilder heeft ook problemen met de dopes bij het GTM lozenge
Schijnt aan verschillende soorten thinner te liggen

Ben ook wel een beetje geschrokken van het verhaal van Richard Branderhorst dat de Reeves unit te weinig koeling krijgt en bijna oververhit.
Hier moeten we toch wel even goed over nadenken mannen, wat we hier mee aanmoeten en wat de oplossingen zijn? :confused:

Groeten, Ralf

Wat nu? kreeg een aanbod voor een nieuwe 1/3 BUSA DVII bouwdoos voor 480 euro incl. verzendkosten...
Moet je daar nou nog verder voor gaan tobben? :rolleyes:

Tja, dat wordt een moeilijke vraag! Als ik de verschillende draadjes zo volg dan wordt ik wel wat minder enthousiast over de bouwwijze van Busa :puppydogeyes: Ik denk persoonlijk dat we voor dat bedrag een degelijker eigen ontwerp kunnen maken met onze eigen wensen :confused: (deelbare romp, vleugelconstructie, landingsgestel enz.)

Onze vriend Alan van het draadje op RC scalebuilder heeft ook problemen met de dopes bij het GTM lozenge
Schijnt aan verschillende soorten thinner te liggen

Ben ik nog niet tegengekomen in zijn draadje Ralf :shock: kan je me de link eens sturen van die pagina?

Ben ook wel een beetje geschrokken van het verhaal van Richard Branderhorst dat de Reeves unit te weinig koeling krijgt en bijna oververhit.
Hier moeten we toch wel even goed over nadenken mannen, wat we hier mee aanmoeten en wat de oplossingen zijn? :confused:

De "Schlundt" :?: daar is e.v.t. de luchtstroom beter te sturen langs de cilinder?

Gr. Teus

Thanks Ralf,

Op de 1 of andere manier kreeg ik eerst pagina 33 niet :hammer: Nu gelezen en weer wat wijzer.

Gr. Teus

Thanks Ralf,

Op de 1 of andere manier kreeg ik eerst pagina 33 niet :hammer: Nu gelezen en weer wat wijzer.

Gr. Teus

Kreeg op de een of andere manier ook geen melding dat er weer een update was :confused:

En ja, persoonlijk denk ik dat er bij de Schlundt-vertraging een betere koeling mogelijk is :p
Als de luchtstroom naar boven geleid wordt langs de dummy Mercedes
Maar ik vraag me af of dit ook voldoende is??

Groet, Ralf

En ja, persoonlijk denk ik dat er bij de Schlundt-vertraging een betere koeling mogelijk is :p
Als de luchtstroom naar boven geleid wordt langs de dummy Mercedes

:arrow: En we moeten ook de koeling van de uitlaat niet vergeten, geeft anders zo'n ongevraagd rookspoor na verloop van tijd :rolleyes:

Ik weet niet of dit filmpje al eens was langsgekomen, maar hij is mooi :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Strutter, Teus,

Ik had dit filmpje al een jullie kant opge...:2gunfire:

Blijft leuk om te zien.

Ralf, stop dat geld maar gewoon in de Schlundt vertraging ipv die BUSA DVII...:banana::banana:

Groet,

Martin.

Gisteren even Richard Branderhorst langs geweest om zijn DVII eens wat van dichterbij te bekijken,

P1000078.JPG

P1000079.JPG

P1000081.JPG

Hij is gebouwd dor Giel Hanegraaf; heeft een spanwijdte van 2,55m (zo rond schaal 1:4 dacht ik zo) en een gewicht dat, met en hoop lood in de neus, hard richting de 20 kg gaat.....

P1000085.JPG

P1000086.JPG

Dat 'bouwhok' waar we instaan heeft 'ie speciaal voor de hobby laten bouwen, compleet met kelder en zolder worden daar +/- 50 modellen gehuisvest, een rondleiding daar is al een belevenis op zich........

P1000088.JPG

Richard heeft er één vlucht mee gemaakt: de Reeves torquemaster gaf toen koelproblemen (gesmolten bougie!) waar had vermogen genoeg!

P1000089.JPG

P1000091.JPG

Leuk schuimspitje, mooi gedetailleerd...............

P1000092.JPG

En dit vond ik persoonlijk een prachtig iets: een stevige bouwtafel op wielen!
ideaal.
voor geïnteresseerden: de Fokker DVII is te koop, neem maar kontakt op met Richard,

groet,

Frank

Ha Frank, dank voor het plaatsen van de foto's!
Mooi bakkie hoor! :yes:
Zal zo'n beetje schaal 1:3,5 zijn schat ik (past wel mooi bij Teus zijn DVIII :D)
Wel redelijk aan het gewicht voor die afmeting lijkt mij :confused:

Een gesmolten bougie (huiver)....
Goede koeling wordt dus wel aandachtspuntje nr.1 bij ons!

Dank, Ralf

Zozo, da`s een mooie knaap Richard.

Als je toch een motor hebt liggen zou ik het toch nog eens proberen en kijken of je wat aan de koeling kan veranderen.

Deze kist is te mooi om te laten verstoffen :yes:

Zal zo'n beetje schaal 1:3,5 zijn schat ik (past wel mooi bij Teus zijn DVIII :D)

Idd, :p Dan heb ik (als ik hem gereed krijg :rolleyes: ) op OSS wat steun van Richard tegen al die Pup's en Camel's. Hij is ook in ieder geval in de nederlandse kleuren, alhoewel de mijne in de early markings (oranje schijf) komt.

Ziet er verder prachtig uit. Die 20 kg is geen probleem, genoeg vleugel om dat op te vangen, vliegt tie lekker stabiel door ook met wind!

Koeling is idd een issue wat we goed moeten plannen ongeacht welke motor/vertraging configuratie er gebruikt gaat worden.

Teus

Idd, Dan heb ik (als ik hem gereed krijg ) op OSS wat steun van Richard tegen al die Pup's en Camel's.
Moet Richard hem wel "even" vliegend gaan maken.

Laatst bewerkt:
Back