Large scale RAF BE2e

Dag Ralf,

Hij word steeds mooier.
Ik heb bij de motorkap van de Pup ook een soort ecoline gebruikt.
Gewoon met een doekje opgewreven.
Daarna met scotch brite opgepoetst.
Het ligt eraan hoe lang je schuurt hoe het er gaat uitzien.
Rondom de klinknagels zal de lak meer blijven zitten , maar dat is ook de bedoeling.
Kan eigenlijk niet mislukken , als het niet bevalt schuur je de lak helemaal weg en je begint weer opnieuw.

Ton
 
Hi Ralf

Wat een super mooi werk weer van je.:thumbsup::worship:
Het is jammer dat al het aluminium al vast zit anders had je het kunnen matteren in gootsteen ontstopper.
Dit geeft het effect van oxidatie.

Grt John
 
Dank voor de complimenten en de tips heren :)
Ik ga er eens wat mee proberen op een proefstukje om te zien wat mij het beste bevalt :thumbsup:

Groeten, Ralf
 
.
Man man man... wat wordt ie mooi!! :worship:
Prachtige details/afwerking en die leren sjorband is :kwijl: :thumbsup:

Groeten, Ramses
.
 
Dank manen :beer:, fijn dit te horen!
Vertel ik jullie net dat het kleefband zo goed houdt, vervolgens kom ik in mijn bouwhok en krullen de stroken op :hammer:
Affijn weer aangedrukt en aan de onderzijde voorzien van kleine schroefjes :rolleyes:.

Vandaag was een prachtige dag :yes:
Voor het eerst mijn BE2e mee naar het veld om de motor te laten lopen en afstellen.
Ik ben heel tevreden, alles werkte zoals ik het graag wilde.
Enige wat er nog dient te gebeuren is meer spanning op de snaar zetten want bij het aanslaan van de prop slipte de snaar steeds.
Gaan we deze week doen.

DSC_3763.JPG


DSC_3764.JPG


DSC_3766.JPG


Vliegen kwam er helaas niet van omdat de wind uit de verkeerde hoek van het veld kwam, dat durfde ik de eerste keer niet aan.
Volgende keer beter. Alles was verder naar wens er is niets losgetrild

De opbouwtijd is wel een stuk langer dan die van mijn SE5a, dit komt door alle extra kabels en aansturing buitenom van de roeren. Opbouwen kost nu ca. 15-20 minuten

Groeten, Ralf
 
Hoi Ralf,

Goed om te zien dat alles naar wens is gegaan.
Weet je al wat voor toeren de schitterende prop maakt ?

Ton
 
Hij is echt schitterend geworden! Vooral met dat mooie hout eraan!
Een lust voor het oog!

Succes met de maiden!

Groeten, Arnold
 
Dank Arnold, dat houtwerk geeft deze kisten wel een nostalgische uitstraling, ik hou daar ook van :yes:

Ton, de toeren van de 4 blads prop heb ik niet gemeten (mijn teller meet alleen 2 en 3 blads, weet niet of je hem op 2 blads stand kunt zetten en de toeren mag halveren?)
De motorcombi is nieuw overgenomen en heeft nooit eerder gelopen. De eerste pogingen deed ik met een 2 blad Menz 32x18"en dat gaf 2600 toeren.
Ik heb hem dus niet gemeten met de 4 blads.
Eenmaal ingelopen zal hij naar de 2700-2800 toeren moeten gaan met de 2 blads. Wat de 4 blads gaat doen wordt dus nog even afwachten.

Waarschijnlijk ga ik de eerste vlucht met de beproefde 2 blads maken. Daarna met de 4 blads en dan kan ik het verschil 'proeven' ;)

Groeten, Ralf
 
Hi Ralf

Het is een beauty geworden, zoals ze in het zonnetje staat te stralen.
Als je dit zo ziet dan heb je wel eer van het vele werk wat je er aan gehad hebt.
Volgende stap nog een mooie dummy motor?
Al een idee hoe je dat gaat oplossen?

Succes met de maiden.
Grt John
 
Er zijn wat ontwikkelingen gaande voor de dummy motor, als ik meer weet laat ik het jullie ook weten ;)

Groeten, Ralf
 
Als ik kijk naar post 406: eigenlijk is het alleen het kielvlak, dat de trekkracht van de motor en prop moet houden. :eek:

De kracht wordt weliswaar enigszins ontbonden, maar toch . . .

Blijkbaar sterk genoeg gebouwd. :thumbsup:

Mooi ding geworden!

(Ga je nog weatheren? Net of 'ie zo uit de fabriek komt . . . )


jan.
 
De krachten worden inderdaad verdeeld Jan, ik heb geen gekraak gehoord en het heeft in ieder geval geen deuk achtergelaten.

"Ga je nog weatheren?"

Dit is jouw standaard vraag als een kist net de bouwtafel verlaten heeft, wellicht iets om in je onderschrift op te nemen? ;)
Geintje Jan, GEINTJE :D
Maar, ja dat is wel de bedoeling, eerst maar eens kijken of hij de lucht in wil, dat vind ik momenteel even belangrijker dan andere zaken.

Groeten, Ralf
 
Motorkap gemaakt van 0,5mm aluminium (Gamma)
Steun bedacht on de boel een beetje te fixeren (I love scratch building :yes:)

DSC_3794.JPG


Aangezien de motor onder een hoek staat was dit niet zo eenvoudig
Plaat 6mm triplex stijf onder de propas schuiven waarop de beugel vastgeschroefd wordt

DSC_3797.JPG


Paint it black

DSC_3813.JPG


Nu nog een paar mooie cilinders ertussen en de zijplaten van de cowl maken

DSC_3821.JPG


Groeten, Ralf
 
Back
Top