strutter
PH-SAM
Kon je wel eens gelijk in hebben Jeroen 
Iedere modelbouwer heeft wel een meest favoriete model, bij jou is dit geloof ik de Spitfire.
Bij mij is het deze SE5a, een aardig gecompliceerd bouwwerk
.
Loop al jaren met het idee deze eens echt te gaan bouwen, alle details zitten na jaren in mijn kop.
Vorige poging (1:3) strandde, evenals de kleine Flair (1:6) welke 90% ruwbouw verkocht is.
Met deze ga ik daarom stug door
Aangevangen met het landingsgestel, 10mm prachtig Essenhout (nogmaals dank Jacques!
)
Hout is redelijk hard, een stuk harder dan het Red Ceder van de vorige poging.
Schuurt ook een stuk moeilijker :-(
Hier heb ik zeker vertrouwen in
.
Als wielen heb ik de 9" WW1 van Mick Reeves besteld, deze zijn ietsje groter dan schaal maar komen het best overeen.
De 9.33" DuBro konden ook nog maar ik begreep dat deze 2x zo zwaar zijn als de Reeves wielen.
Bij de volgende vorderingen horen jullie meer van me
.
Groeten, Ralf

Iedere modelbouwer heeft wel een meest favoriete model, bij jou is dit geloof ik de Spitfire.
Bij mij is het deze SE5a, een aardig gecompliceerd bouwwerk

Loop al jaren met het idee deze eens echt te gaan bouwen, alle details zitten na jaren in mijn kop.
Vorige poging (1:3) strandde, evenals de kleine Flair (1:6) welke 90% ruwbouw verkocht is.
Met deze ga ik daarom stug door

Aangevangen met het landingsgestel, 10mm prachtig Essenhout (nogmaals dank Jacques!

Hout is redelijk hard, een stuk harder dan het Red Ceder van de vorige poging.
Schuurt ook een stuk moeilijker :-(
Hier heb ik zeker vertrouwen in

Als wielen heb ik de 9" WW1 van Mick Reeves besteld, deze zijn ietsje groter dan schaal maar komen het best overeen.
De 9.33" DuBro konden ook nog maar ik begreep dat deze 2x zo zwaar zijn als de Reeves wielen.
Bij de volgende vorderingen horen jullie meer van me

Groeten, Ralf