Bouwverslag lavochkin la-7

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door ronald blaas, 5 dec 2014.

  1. tonspit

    tonspit

    Lid geworden:
    3 sep 2013
    Berichten:
    1.366
    Locatie:
    Stein
    Knap uitgedacht en uitgevoerd.

    Ton
     
  2. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.501
    Locatie:
    Heerenveen
    Hoi Ronald, knap werk. Ik heb hier nog een filmpje van de retraction test van de Yak3U tijdens onderhoud werkzaamheden. Het is dan wel geen La7 maar het mechanische principe van de deurtjes is nagenoeg hetzelfde.

    PS. Prachtig bouwverslag

     
    Ed Heemskerk vindt dit leuk.
  3. ronald blaas

    ronald blaas

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    160
    Locatie:
    bussum
    Ha ha ha ja klopt Jeroen probeer zo schaal mogelijk waar en wat ik kan te maken en ja dat kost tijd maar geeft niet is gewoon heerlijk lekker rustig door knutselen . Jonky bedankt voor het filmpje heb al heel wat gezocht maar deze ben ik nog niet tegen gekomen . Maar vraagje hoe zet je dat filmpje zo hier in een post ik had femmo nog een filmpje belooft van de beweegbare canopy die ik heb gemaakt en heb ook van de gear doors een filmpje maar ja hoe gaat dat daar heb ik nog geen tijd voor gehad om te kijken hoe dat moet alvast bedankt

    gr ronald
     
  4. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.501
    Locatie:
    Heerenveen
    Ik heb de link van het filmpje vanaf youtube gekopieerd en in tapatalk geplakt en dan doet ie het schijnbaar gewoon. Filmpje is van mijzelf, ben een van de crewleden.
     
  5. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    Als je d'r maar lol in hebt! :)


    jan.
     
  6. ronald blaas

    ronald blaas

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    160
    Locatie:
    bussum
    Das leuk dat je er zelf aan werkt , dat lijkt mij ook wel wat sleutelen aan die oude kisten :koud:

    Hier nog de 3 test filmpjes (als het werkt en ik het goed gedaan hebt) van canopy schuifbaar - staartwiel - geardoors moet alles nog wel fine tuning zoals staartwiel vertragen , canopy afstellen zit nu stuk karton op om te kijken of het werkte .






    gr ronald
     
  7. ronald blaas

    ronald blaas

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    160
    Locatie:
    bussum
    En ja Jan dat heb ik zeker is gewoon heerlijk ontspannen bezig zijn met je hobby kan wel elke dag daar aan werken ,maar dat gaat helaas niet moet ook brood op de plank komen en natuurlijk wat centjes voor deze geweldige hobby:yes:
     
  8. bipeflyer

    bipeflyer

    Lid geworden:
    18 apr 2012
    Berichten:
    1.011
    Locatie:
    Nederland
    Ziet er goed uit Ronald! Zeker ook die geardoor die door het wiel meegenomen wordt ziet exact uit zoals bij het filmpje van Jonky hierboven. Mooi!
     
  9. ronald blaas

    ronald blaas

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    160
    Locatie:
    bussum
    Dank je Robert ja het word zo wel wat ik wil zeg maar zo schaal mogelijk en wat ik kan maken probeer ik dan.
    Vanavond nog even wat gerommeld met de gear doors .

    20151126_220542.jpg
    20151126_220605.jpg
    Even wat met een buisje gedaan over het veertje gemaakt (is gelijk een aanslag zodat het niet verder open kan) en een rietje over de m3 draad eind , weet nog niet of ik het zo laat zitten
    Nog even goed over na denken , denk wel als ik het mooi vast lijm zwarte buisje op de rietjes en het spuit en weather dat het niet misstaat .
    Maar misschien heeft iemand nog een idee hoor het graag .

    gr ronald
     
  10. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.553
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Ronald , zou je wat gegevens over het landingsgestel kunnen geven.
    Thanks,
    Cor
     
  11. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    [​IMG]

    Hier een foto van het origineel waarop je ziet dat het wiel de deur dicht doet via armen die knikken . volgens mij is dit relatief makkelijk na te maken .
     
  12. ronald blaas

    ronald blaas

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    160
    Locatie:
    bussum
    Hoi serge ja dat kan ik zien bedankt voor de foto, maar zo heb ik het eigenlijk al gemaakt en is alleen hoe hou je de deur open .
    Dat heb ik nu met die veer gedaan denk bij origineel dat daar nog iets met hydrauliek zit maar ga er nog even naar kijken want ben er nog niet met me zelf over uit hoe het nu zit .
    Verder nog geen vorderingen geen tijd voor de hobby gehad helaas .
    Wel nog paar foto's gevonden van het origineel waar je het nog iets beter kan zien (geardoors )
    2014-06-29_005941_m_DSC02165.JPG
    2014-03-30_215147_m_DSC02163.JPG
    Gr ronald
     
  13. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Ronald
    Jij bent heel knap bezig en ik volg steeds al die prachtige bouwverslagen in bewondering en stilte .
    Maar nu heb ik mogelijk een helder moment wat je kan helpen om die wieldeuren open te houden .
    Vrij simpel maar uitwerken lukt jou zeker , mijn idee ff proberen uit te leggen .
    Als je die hydraulische piston die bij de echte de wielpoten open duwt en houdt nu ook maakt dat hij ook in en uit kan schuiven ( is al schaal ) en aan de achterzijde van de piston maak je in de vleugel een verbinding via een touwtje , kabeltje e.d. tussen de in en uitgaande piston en een heveltje boven aan de wieldeur ( dus ook in de vleugel ) dan span je dit touwtje als je wielen uit staan en zit de deur vast , als de wielen naar binnen gaan ontspant het touwtje en kunnen de deuren toe via jou hefboom .
    Hoop da je mijn uitleg beetje begrijpt anders vraag je maar dan maak ik schetske , dit was ff een lampje dat ging branden :))
    Laat ma is weten wat je er van denkt

    Grtjs Blitske
     
  14. ronald blaas

    ronald blaas

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    160
    Locatie:
    bussum
    Hoi Blitske
    Ja ik denk dat ik het snap ga daar ook eens na kijken leuk dat je het volgt en mee denk :friends:
    Kom daar nog op terug

    gr ronald
     
  15. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    geniaal iedee is ook toepasbaar voor de mig 3
     
  16. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.089
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    Prachtig werk weer Ronald! :thumbsup:
    Dit wordt een hele mooie LA-7!

    Groeten, Ramses
    .
     
  17. ronald blaas

    ronald blaas

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    160
    Locatie:
    bussum
    Dank je Ramses

    Hier kleine update , niet veel kunnen doen helaas .
    Heb even de geardoors eruit gehaald dat laat ik even rusten voor nu , verder gegaan met de aansturing voor de flaps. Op de tekening staan van die kleine hevels(net van een richtings- roer van een klein trainer kistje) vond dat niet echt stevig en om de flaps wat stevigheid te geven heb ik ze maar van alu gemaakt .

    20151219_153008.jpg
    20151219_161245.jpg

    20151220_161020.jpg
    20151220_161029.jpg
    Zo nog 2 dan kan ik de flaps alle 4 gaan glassen en de binnen kan klaar maken om te spuiten/afwerken want daar kom je als ze er definitief in gelijmd zitten niet meer bij .
    Heb nu alleen de 2 buitenste scharnieren van elke flap met een druppel seconde lijm vast zitten .Zo kan je het makkelijk afstellen en er weer uithalen .

    Gr ronald
     
  18. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.553
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Prachtig! En nu kan ik het mooi van je afkijken allemaal :)
     
  19. ronald blaas

    ronald blaas

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    160
    Locatie:
    bussum
    Mag best Cor ;)

    Zo weer even wat gedaan vandaag

    20151223_152742.jpg
    Hevels definitief met epoxy op de flaps gelijmd , en deze zijde in gesmeerd met pu lak wilde ze eigenlijk ook glassen maar denk dat het zo wel sterk zat is ( pu is voor de afwerking)

    20151224_132503.jpg
    Onderkant klaar gemaakt om te glassen :yes:
    20151224_132517.jpg
    Voorlijst afgeplakt zo krijg je een strakke lijn die je mooi kan schuren, voor dat de bovenkant er iets overheen komt en zie je er niks van de overlapping
    20151224_132532.jpg
    Ook de scharnieren afgeplakt anders hebben we straks een probleem
    20151224_132806.jpg

    20151224_135114.jpg
    Doek erover en beetje op maat geknipt
    20151224_135126.jpg
    Ik gebruik ook zoals velen hier op het forum pu lak werkt lekker snel stinkt niet en schuurt toch vrij makkelijk en je krijgt een mooie gladde huid zeg maar .
    20151224_141947.jpg

    20151224_141955.jpg

    20151224_150433.jpg
    En zo kan het lekker goed drogen volgende week mss weer verder anders pas in het nieuwe jaar

    Wens iedereen vast fijne dagen en goed bouw en vlieg 2016 :beer:

    Gr ronald :bye:
     
    Didier Neefe en Ariel vinden dit leuk.
  20. Dickie

    Dickie Guest

    Hier wat beelden van de P59 wielkasten komt veel overeen misschien heb je er wat aan.

    p-59a_airacomet_12_of_32.jpg

    p-59a_airacomet_11_of_32.jpg
     

Deel Deze Pagina