erikborgers
Vriend van modelbouwforum.nl
Dat is zeker het plan Wim. Maar wel raar dat die waterlijn niet recht is. Ik snij hem wel recht.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zou glasweefsel nemen, Erik. 3 lagen van 80 gr/m2 geeft ongeveer 1 mm dikte en overlappingen zie je bijna niet. Gr. Klaas.
Ben benieuwd wie je leverancier is. Ik lees ook dat er langzaam drogende epoxy is, verwerkingstijd rond 1 uur. Lijkt me ideaal. Anderzijds: ik kijk wel wat op tegen mengen in de juiste verhouding. Jaren terug werkte ik met epoxy maar dat bleef plakkerig.Ik heb nog eens bij mijn leverancier van epoxy gekeken. Die geeft voor 80 grams keeper geweven glasvezel een lamineer dikte op van 0,1 mm per laag. Dus 3 lagen zal volgens de leverancier 0,3 mm dikte geven. Met ruim aangebrachte epoxy kom je mogelijk op 0,5 mm, niet meer. Verder niet belangrijk waarschijnlijk, maar wilde het toch even melden.
Erik, Kwestie van goed afmeten (wegen) op een digitale keukenweegschaal. Goed roeren en daarvoor een blikje of iets dergelijks nemen, waarbij je de gehele inhoud goed met elkaar in contact brengt. In mijn geval gebruikte ik een appelstroopblikje met een recht afgezaagd roerhoutje. Dus zorgen dat je de gehele inhoud door elkaar roert en niet ergens een van de componenten in een "dode hoek" blijft zitten. Heb ook wel eens gehad dat aangemaakte epoxy-lijm zacht bleef. Dacht eerst dat de lijm verouderd was, maar waarschijnlijk te weinig of te kort geroerd. Bedenk wel dat epoxy (en ook polyester) niet droogt, maar uithardt. Dat komt door een chemische reactie, die op gang wordt gebracht door beide componenten goed met elkaar te mengen. Meng je te kort, of niet goed, dan komt de reactie niet op gang. De tweede portie lijm, die ik aanmaakte en beter roerde reageerde wel goed. Vervelendste was om de niet goed uitgeharde lijm te verwijderen. Lees mijn bouwverslag er maar eens op na. Ook wat er mis ging is daarin beschreven. Gr. Klaas.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/multiknikspant-coastertje.229450/
Leverancier is Mr.Boat . Heeft een hele duidelijke website. Hier staat bijv. ook in welke diktes glasvezel een bepaalde dikte geven aan de romp. Ook de hoeveel epoxy en harder je nodig hebt voor de te gebruiken glasvezel. Verder een geweldige support bij het uitzoeken van je benodigdheden. Het mengen wordt ook in filmpjes op zijn site uitvoerig besproken en getoond, alsmede het verwerken er van. Succes.Ben benieuwd wie je leverancier is. Ik lees ook dat er langzaam drogende epoxy is, verwerkingstijd rond 1 uur. Lijkt me ideaal. Anderzijds: ik kijk wel wat op tegen mengen in de juiste verhouding. Jaren terug werkte ik met epoxy maar dat bleef plakkerig.