Nee hoor... dat waren gewone 3,5 cc vliegtuigmotoren, Ook toen werd er al met die dingen geracet, en de destijds geldende maximum cylinder inhoud voor wedstrijden was 3,5 cc (nu ook nog trouwens).
In die tijd zette niemand er een "echte" auto-motor in. Daar had je weinig aan zonder remmen en reed voor geen meter, Ik reed rondjes om een StockCar met een OS want dat ding ging veel te hard en remde totaal niet op de motor. Enya of Veco werkte meer dan goed genoeg en die kostten destijds zo tussen de 125 en 150 piek. Gewone simpele kamzuigermotortjes, niks bijzonders.
Ik weet nog dat ik rond die tijd een HB25 kocht voor mijn eerste Charter, en die kostte meen ik 160 gulden, dat waren in die tijd vergeleken met Enya en Veco erg dure motoren. Die HB 25 heb ik na "wat domheid" van mijn kant vervangen voor een Enya 29 die groter was qua inhoud, beter grotere props trok, en 2 tientjes goedkoper was.
Wat een mooie tijd was dat toen. Alles kon en mocht nog min of meer. Ik zou dat zo weer terug willen...
Zeg Brutus
Heb in 1979/80 ook een helicopter gehad echter nooit mee gevlogen dacht dat het simpel was.
tot dat ik bij de buren de onderdelen uit de tuin liep te zoeken..
Volgens mij lag er een Webra in. Heb deze motor nog in andere projectjes gebruikt zoals de Airboat.