Hallo allemaal,
De kraan is helemaal demontabel zoals in het echt dus geen grote maar wel veel vrachtwagens nodig

Maar ik ga eerst de kraan is afbouwen voor ik verder ga denken.
Update over de kraan het is al een tijdje stil.
Ben bezig met de bovenkant van de draaikrans en contragiek uit te tekenen. Nou heb ik sinds kort een 3d printer dus dat is helemaal handig.
Alles uitgetekend en uitgeprint voor de juiste afmetingen. Het is niet helemaal netjes uitgeprint het gaat mij alleen om de afmetingen en niet hoe het eruit ziet. Het blauwe gedeelte is te hoog vergeleken met de witte. De contragiek (wit) heeft wel de goede afmetingen. Dit komt dalijk allemaal goed als ik het van messing maak.
Eerst een foto van de onderkant van de draaikrans. Deze is geheel voorzien van details zoals opstapjes, handsvaten en natuurlijk ook het klepje. Enigste wat nog afgemaakt moet worden is de kat die de giekdelen naar binnen rijdt. Hiervoor moet ik 1 onderdeel bestellen maar dat komt wel als ik meer messing nodig heb.
Hier de bovenwagen compleet. De abok die hier op komt wordt nog hoger als het broekstuk. Dit is om de kracht tijdens het oprichten van de giek te verkleinen.
Beter blik op de bovenwagen. Goed te zien dat het blauwe schuine gedeelte te hoog is vergeleken met de contragiek. Verder passen ook de motoren mooi in de draaikrans. Hier komt dalijk nog een messing motor bovenop zoals de echte dat ook heeft. Van de elektromotor zie je dalijk helemaal niks meer.
Hier nog een totaal plaatje op de voet. Giek durf ik niet verder op te bouwen omdat het allemaal plastic is en ik niet het risico wil lopen dat alles in elkaar zakt. Nou kijken hoe ik alles ga maken van messing dan messing bestellen en dan bouwen! Ik hoop niet voor verassingen te komen omdat ik nu de juiste maten al heb. Hierdoor hoop ik dat de bouw sneller verloopt.
Maar de updates zullen hier wel verschijnen.
Mvg. mitchell