Als ik het goed begrijp, is de stalen veer die het veer gedrag bepaald, maar je zult dit systeem dan 4 x moeten uitvoeren, als je een 4 asser hebt, dus 8 cilinders; elke 2 cilinders hebben elk een 'Master' nodig, anders kiept hij naar voor of naar achteren of op zij.
Maar dat had je al wel bedacht, vermoed ik.
Edit: dit staat dus al hierboven, maar het hele verhaal typen kostte mij wat tijd, dus Alwin was daarmee sneller dan ik
]
Wat een bezwaar is bij de geschetste uitvoering, is, dat je het volume van de zuigerkant van de cilinder gaat inpersen in de buffercilinder, die aan die kant een zuigerstang heeft.
Dat betekent dat je een 'grote' hoeveelheid olie uit de as-cilinder gaat drukken, terwijl er aan de stangkant van die cilinder maar een kleine hoeveelheid olie toegelaten kan worden.
Het probleem daarbij is, dat juist de buffercilinder aan die kant geen zuigerstang heeft, waardoor juist een grote hoeveelheid olie naar de stangkant van de as-cilinder gedrukt gaat worden.
Dat gaat dus niet lukken, want je hebt daarmee een hydraulic lock.
Dat is deels op te vangen door de buffercilinder een stang te geven aan beide kanten, waardoor de hoeveelheid olie die erin en eruit gaat gelijk is, maar dat is niet voldoende, want de as cilinders blijven een ongelijke hoeveelheid aan- en af te voeren.
Als het een gesloten systeem is, dan moet je olieverplaatsing van 2 cilinders aan de zuigerkant gelijk zijn aan de olie opname van de buffer aan de linkerzijde.
Hetzelfde geldt voor de andere kant van die cilinders, dus dat betekent dan, dat je doorlopende stang aan de rechterkant van de buffer, een veel grotere diameter zal moeten hebben, om het verplaatste volume olie uit de as-cilinders gelijk te krijgen aan het volume aan de rechterkant van de buffer.
Ik zal straks nog even een schets maken, en mogelijk een maten/volume voorbeeld.
Wat de ontluchting betreft, dat is relatief simpel, maar dat komt later wel ter sprake.
Cor