Lightweight Spitfire in 3mm depron v2 (nu met PDF bouwplan)

Heel netjes, goed idee van die bouwisolatie. Heb is geprobeerd een romp te maken met van die isolatie, maar dat was geen succes. Die platen (blauw) bleken slecht te schuren. Is dit isolatie van recticel ?

ben het volledig eens met XXL66 dit zal weer zeer mooi worden :thumbsup:

wat ook goed ga met deze isolatie het eerste en laatste schot maken in hout als mal en
dan de isolatie uitsnijden met een gloeidraad . dan is de oppervlakte mooi glad om te schilderen

Leuk, die kleine modelletjes

Elk ochtend een LiPootje leegvliegen voor het werk, en eentje op de weg naar huis (als het niet regent). We zijn al op 6 vlieguren ..

full

Laatst bewerkt door een moderator:
he he leuk ik ben ook al 3 dagen na het werk gaan vliegen .maar in de fietstas brrrrr
zo breekbaar 8-O
t'was wel zeer veel wind bij ons deze week .
hoe lang vlieg jij met een lipo ?
ik met m'n 1000 max een goede 10 minuten moest wel bijna gans de tijd 3.4 de tot vol gas vliegen wegens de wind

@swordfish: Normaal vlieg ik 9 a 10 minuten met een 3S610 LiPo waarbij ik ongeveer half gas vlieg. Met wat wind vlieg je 3/4 gas of zo, en dan is het een minuut of 7 schat ik. Ik reken gewoon 10 minuten per vlucht. Als het helemaal windstil is vlieg ik soms met 2S1000 (3/4 tot vol gas) zo'n 15 minuten. Vandaar dat gemiddelde van 10 minuten.

Gisteren middag stond de wind in de verkeerde hoek. Niet gevlogen...
Vandaag mocht Spitje niet mee (vergeten LiPo's op te laden).
Hij ligt thuis in de hoek te huilen...

Mooie foto's

Hee Swordfish .. mooi foto's ... Goed scherp genomen.. complimenten aan je vrouw. Volgens mij ben jij net zo gek met je spitfire als ik..!!!

Ik heb helaas niet kunnen vliegen. Lek in rioolwaterafvoer .. shit (letterlijk).

Hello Guys,
Ben ook aan een spitje bezig. Met enkele tips van Volhout lukt het nu (hopelijk) veel beter. De romp is aleszins veel beter gelukt.
Nu nog de elektronica bestellen en vliegen.

@ Irishman Welkom in het spit clubje
je zal er zeker veel plezier aan beleven .

@volhout
wat ik nog vergeten zeggen heb ik heb mijn vleugel niet vlak gemaakt maar wel met v stelling
dit naar aanleiding van u toen je sprak van z'n volgende spit V stelling van de vleugel te geven, en ik heb er zeker geen spijt van .
ik heb gewoon 2 plankjes van gelijke dikte op de uiteinden van de vleugel gelegd
bij het aan elkaar lijmen van de 2 vleugel helften

af8f38e5.jpg

8f155a6a.jpg

069c25d4.jpg

066c17ac.jpg

ik heb ook nog een filmke van vandaag maar het is wel wat mislukt een beetje daver
had te veel ingezoomd en de stabilisator lag af op het einde ook nog wat extra foto's

zie hier

Dat zal wel kunnen maar die drijvers zijn wel gigantisch groot. Die gaan de vliegeigenschappen niet bevorderen denk ik.

Drijvers

Op de tekening zijn ze zo buitenproportioneel groot dat het niet mooi meer is (mijn persoonlijke smaak).

Wil je dit werkend maken dan zul je ook de vleugel behoorlijk moeten versterken. Zelfs als je langzaam binnenkomt en een golfje van 1cm op het water tegenkomt is de klap best groot. Ze breken er zo onder weg.
Misschien als je de drijver wat flexibeler aan de vleugel maakt ??

Ik probeer het niet. Ik ben blij met een model dat met wind nog kan vliegen, en het zou zonde zijn als je dan niet meer kan landen vanwege wat rimpeltjes op het water.... Het is meer iets voor een tiger moth-je. Dirk heeft dat ooit gedaan geloof ik, er is zelfs een filmpje van.

Schaal 2:1

Op RCgroups vond ik dit plaatje van een 3mm depron spitfire van 1.7 meter spanwijdte. Iets voor jou XXL66 ???

full

Laatst bewerkt door een moderator:
wow, prachtig ! In feite is het maar de plannen vergroten natuurlijk en hier en daar meer verstevigingen voorzien. Maar dan heb je ook weer een zwaardere setup nodig. En in feite maakt het zoveel verschil ook niet uit of een model groot of klein is, in de lucht lijkt het toch allemaal hetzelfde.

Back