Druk, druk, druk....
Een lekkage in de afvoer van ons huis heeft meer tijd gekost dan ik wilde. In feite is het nog niet opgelost, maar ik heb een uurtje vrijgenomen.
Spitje MKII riep dat hij af moest ... het zijn net kleine kinderen....
Vorige keer ben ik geeindigd met een block-head. Een beetje schuren aan het isolatieschuim, en het lijkt al heel wat. voor onder aan de neus zie je het gat voor de LiPo, en de connectorpinnetjes. Die bol touw zie je wel op meer foto's ...
Dan wordt het tijd om de electronica in te bouwen. Over een paar uurtjes zit alles dich gelijmd, en dan is het te laat. Ik gebruik een Corona scanning ontvanger.
de kabel met de witte draad komt van de ESC, die in het motor compartiment ligt, net achter de LiPo. Ik gebruik plakband om de afstand van de servo draden en de antenne zo groot mogelijk te maken. Niet zichtbaar : in de buitenwand van Spitje zitten twee gaatjes achter de ontvanger zodat ik van buiten af de ontvanger kan programmeren en de LED kan zien. Die brand continue als de ontvanger gelocked is op de zender.
Dan beginnen we aan de verdere afwerking. Ik maak een 4 blads prop uit twee 7x4 twee blads propellers. Middenstukken dunner maken en met epoxy aan elkaar maken (ik weet dat je die dingen ook kunt kopen, maar ik heb deze liggen .. ("maakt niet uit hoe je het doet, als je het maar anders doet dan anderen " quote van Sietse).
De antennedraad wordt heel natuurgerouw door de romp naar achteren geleid en ne als bij de oude spitfires naar de staart doorgetrokken (de nieuwe hadden een spriet antenne, en geen draad).
Hier zijn de uitlaatjes erin geplakt. De gele pijpjes zijn nep, maar de rode koelen de motor en de ESC (voorste resp. achterste). Je kunt hier ook goed zien hoe scheef mijn vleugel uiteindelijk is (ailerons !).
Tot volgende keer.
Een lekkage in de afvoer van ons huis heeft meer tijd gekost dan ik wilde. In feite is het nog niet opgelost, maar ik heb een uurtje vrijgenomen.
Spitje MKII riep dat hij af moest ... het zijn net kleine kinderen....
Vorige keer ben ik geeindigd met een block-head. Een beetje schuren aan het isolatieschuim, en het lijkt al heel wat. voor onder aan de neus zie je het gat voor de LiPo, en de connectorpinnetjes. Die bol touw zie je wel op meer foto's ...
Dan wordt het tijd om de electronica in te bouwen. Over een paar uurtjes zit alles dich gelijmd, en dan is het te laat. Ik gebruik een Corona scanning ontvanger.
de kabel met de witte draad komt van de ESC, die in het motor compartiment ligt, net achter de LiPo. Ik gebruik plakband om de afstand van de servo draden en de antenne zo groot mogelijk te maken. Niet zichtbaar : in de buitenwand van Spitje zitten twee gaatjes achter de ontvanger zodat ik van buiten af de ontvanger kan programmeren en de LED kan zien. Die brand continue als de ontvanger gelocked is op de zender.
Dan beginnen we aan de verdere afwerking. Ik maak een 4 blads prop uit twee 7x4 twee blads propellers. Middenstukken dunner maken en met epoxy aan elkaar maken (ik weet dat je die dingen ook kunt kopen, maar ik heb deze liggen .. ("maakt niet uit hoe je het doet, als je het maar anders doet dan anderen " quote van Sietse).
De antennedraad wordt heel natuurgerouw door de romp naar achteren geleid en ne als bij de oude spitfires naar de staart doorgetrokken (de nieuwe hadden een spriet antenne, en geen draad).
Hier zijn de uitlaatjes erin geplakt. De gele pijpjes zijn nep, maar de rode koelen de motor en de ESC (voorste resp. achterste). Je kunt hier ook goed zien hoe scheef mijn vleugel uiteindelijk is (ailerons !).
Tot volgende keer.
Laatst bewerkt door een moderator: