Maiden (g)een groot succes
Soms zit het mee, soms zit het tegen....
Vanochtend eerste vlucht van Spitje MKII. Eerst alle trims goed instellen (mijn vleugel was een heel klein beetje krom), uitslagen instellen.
Toen op naar het veldje. Koud hoor.....
Op het veldje (ik was met de fiets) de spit onder de snelbinder, en een range-test doen (ingeschoven antenne). Bereik was goed.
OK, daar gaat ie dan...knikkende knietjes...3/4 gas en weggooien.
Oh, oh, oh wat gaat ie mooi....strak als een speer (ik had blijkbaar de ietwat kromme vleugel goed gecorrigeerd in de rolroer uitslagen). Voorzichtig een bochtje inzetten... mooi strak

. Hij moet iets "down" getrimd worden, maar het is maar een haartje. Ok, we gaan wat hoogte winnen. Even vol gas, en hij gaat netjes vertikaal, trekkracht zat

.
Op hoogte een linkerbochtje, mooi... Een rechterbochtje ... mooi.
Dat Clark-Y profiel is toch wat gemoedelijker dan die vlakke bodem. Plus het stukje V-stelling.
Een rol proberen... Heee 8-O ... niet zo hard !!!!
Wat er gebeurd is weet ik niet, maar het ding raakte in een eindeloze snap-rol met vol gas. (en ging dus vol-gas de grond in)....
De landing was niet in hoog gras, maar in een bevroren "stoppelveld" en de schade viel dus tegen. En alle servo's reageren niet op de zender, en staan in de hoek.
Ik mag de hele neus herbouwen, spinner, prop

. En de linkervleugel herstellen.
En dan nog even uitzoeken wat er misging ....
Op dit moment zit ik even in een dipje (ik had nog liever gehad dat het ding gewoon snoeihard de grond in ging dan halverwege een fantastisch "maiden flight").
Spitje MKII gaat op de kast, en over een paar weken zal ik wel eens kijken ..
Prettige zondag, snif....