Hoi Discus,
Foto's van afwijkende zaken komen zeker. Verwacht echter niet dat de Spit in 2 weken klaar is, ik heb slechts beperkt tijd om te bouwen, gaat zo'n 2 tot 3 maanden duren schat ik.
Ben wel even benieuwd naar je staart versteviging. Ik heb hiervoor al carbon in huis. Waar breekt die staart als tie breekt??? Voldoet een verticaal stukje carbon in het verticale staartvlak (vlak voor het richting roer), of moet het onder een bepaalde hoek?
Ik zie graag je reactie. Wellicht zien we elkaar eens bij de ZLC, ben daar lang geleden lid geweest (zwever en motorzwever gevlogen), en overweeg om weer lid te worden. Ben er zeer waarschijnlijk op 28 mei tijdens de electrodag
Groeten,
Paul
Ziet er mooi uit, dat extra gewicht is alleen maar prettig straks. Ik heb nog extra 20 gram lood in de neus om het zwaartepunt nog iets naar voren te leggen. De eerder gemaakte opmerking van 1/4 vanaf de neuslijst is echt minimaal wat je nodig hebt. Eerder lag hij bij mij iets te veel naar achter met een zeer zenuwachtig haast onbestuurbaar projectiel en de eerste staartbreuk tot gevolg. Als het zwaartepunt vervolgens goed ligt vliegt hij als de beste en kun je zonder problemen van grote hoogte zonder motor de landing inzetten en rustig binnen komen zweven. Er prettig om te weten als je de accu leeg vliegt en sturen nog je enige optie is

De staart breekt dus vooral precies in de overgang van romp naar staartvlak (in die bocht). Twee stripjes vlak koolstof in lengte richting aan de boven en onderzijde van de romp in de overgang romp van romp en staartvlak. Zoals op de foto te zien heb ik achteraf een snede gemaakt en er een boven en onder ingelijmd. Als je nog moet bouwen kun je ze straks echter netjes tussen de twee rompzijden lijmen en zie je er niets van.

Hier is de onderste strip op de foto te zien. De vezeltape versterkt bij mij nog extra de scheur die was ontstaan. Niet mooi, maar na 5 meter zie je het al niet meer

28 mei ben ik mogelijk ook van de partij. De spit gaat dan ook mee. Wellicht zien we elkaar dan even

Laatst bewerkt: