Maiden geen success
Vanavond even geprobeerd op veldje in de wijk

. Had de uitslagen ingesteld op rol = 20 graden, hoogte = 30 graden. Ik heb nooit geweten dat ik een hartslag van 240 aan kon :vamp:. Gelukkig was de trim nagenoeg goed, maar elke beweging van de knuppels was een rol of looping. Hoog gras, en nagenoeg schadevrij aan de grond.
Tweede vlucht rol = 10 graden, hoogte = 15 graden. Gooi te langzaam op en red het net niet. Lang gras red mij weer. Herkansing. Dan lukt het.
Vol gas (op 2S, 7x4 prop) vliegen ging aardig, nog steeds erg gevoelig. Langzamer wordt de kist instabieler. Hartslag daalt naar 180. Vermoed dat zwaartepunt wat verder naar voren moet. Landing '"uit het boekje" in 50cm hoog gras.
Derde vlucht.

Dom hè, niet eerst zwaartepunt verbeteren, maar vol vertrouwen gooi ik hem op. Vol gas, hoogte winnen (hartslag 120), probeer vertikaal, maar dat red ik net niet (geen hartslag meer). Snelheid uit de kist en hij val naar de grond. Durf geen gas te geven terwijl hij valt, maar knuppels zijn ook dood

. Hij valt precies op zijn neus.
Ik denk dat mijn saté prikkers de boel nog gered hebben want de schade is inmiddels hersteld (scheurtjes in depron onder de cockpit (waar de saté prikkers ophouden) en afgescheurde staart (plakken, tape erover, verf, en je ziet er niks meer van). Dat is het voordeel van schilderen..je kunt zo veel onder de verf verstoppen

.
Ervaring tot zover: erg gevoelig, langzamer dan half gas niet goed bestuurbaar (2S en 7x4 prop). Door gebrek aan V stelling en lage vlakke vleugel heeft de kist absoluut geen zelf herstellend karakter. Geen beginnerskist

.
Ga met zwaartepunt spelen, maar omdat de motor en accu al helemaal voorin zitten wordt dat een metalen spinner .. mooi !!