LMH-120 Corona

• Topicstarter Topicstarter MikeV
  • Startdatum Startdatum
Ik heb hem misschien sneller, maar ik zal niet als eerste vliegen. Ik heb tenminste begrepen dat jij hem tweedehands hebt gekocht dus neem aan dat hij al gebouwd is. Ik ben nog wel even zoet met bouwen, zoveel vrije tijd heb ik niet.

Ach als je een heli 2de hands koopt is het zeker verstandig hem uit elkaar te halen en alles te controleren. Je weet nooit of al de schroefjes met locktide vast zit.

Hey Satoer, aan wie zijn kant sta jij eigenlijk? :twisted: :lol:

Ben niet echt van plan echt alles te controleren. Als er in de vlucht iets loskomt, merk ik dat wel :twisted:. Daarvoor heb ik hem net gekocht...

niels

En, hielp het?

Foto's lijkt me nog niet zoveel zin hebben, heb alleen nog maar de handleidingen uit de doos gehaald. Het klopt overigens wat ik al gelezen had: de handleidingen zijn zeer verzorgd en zeer uitgebreid inclusief een cursus heli vliegen voor beginners. Kan ik goed gebruiken :)

Voor de Corona heb ik o.a. nodig:

- Lite Lock Thin CA lijm
- Lite Lock Thick CA lijm
- Lite Lock Accelerator
- Lite Lock Anaerobic Thread-Lock
- Lite Lube Grease
- Lite Lube Heavy Oil met naald

Bij de CA lijm staat nog vermeld dat je niet gewone super glue moet gebruiken. Weet iemand wat de Nederlandse equivalenten van dit alles zijn en waar ik het kan krijgen?

Neen, het hielp niet :( Morgen laatste examen, dan mag hij toch wel gaan komen... :wink:

De eerst 2 zijn medium en dunne CA secondelijm, maakt niet uit wat.
3e is kicker spray, om ca lijm te versnellen. Is handig, maar niet echt nodig. Vind je allemaal in de modelbouwwinkel.

Het vierde is lock tight denk ik, om bouten te borgen. Ik gebruikt hier gewoon CA voor. (modelbouwwinkel(?), ijzerhandel)
5e is gewoon vet, zo van dat dik litiumvet. (om garagepoorten, grasmachines ed mee te smeren :wink: )
Laatste is naaimachineolie.

Als dat vet dient om de tandwielen mee te smeren, zou ik dat op het hoofdtandwiel zeker niet gebruiken. Vuil plakt erin, en dat maakt het juist nog erger. Gewoon niet smeren.

naaimachineolie is voor lagers van de motor en hoofdas denk ik, gewoon een druppeltje erop. hoefd niet zo een doseerflesje met naald te zijn, ik gebruikt gewoon zo'n plastic ding. lekker goedkoop...

Niels
(ps heb nog wat fototjes van mijn corona op m'n HD staan (nog bij vorige eigenaar). Als ik eens zin heb zal ik ze uploaden...)

En Niels, nog niet binnen? Hoop dat je examens beter zijn gegaan.
Bijgaand een foto, het begin is er..
afb5491.jpg

:D :D
afb5492.jpg

geen taks moeten betalen 8)
afb5493.jpg

dat is alles wat is de doos zat....
afb5498.jpg

regelaar zou een jeti 18 moeten zijn...hoe zou ik dit kunnen controleren...
afb5495.jpg

canoy heeft even genepen gezeten in de doos, niet veel schade , is al hersteld
afb5496.jpg

staart had een boomstrike gehad, van het main gear was een tandje af...geenprobleem, de nodige spares zaten erbij
afb5497.jpg

lijkt al wat meer op een heli, niet? :)

Heb er nu nog even m'n futaba GY240 gyro opgezet om nog even geen last van de staart te hebben. Er zit een mega 16/15/4 in, die volgens de forums wel moet werken, maar met "2 dot grips" en 7 cellen lukt het toch niet bij mij. Waarschijnlijk een tandje meer op de motor en iets meer pitch (en 2 dot en een 6 dot) zal het wel lukken hoop ik.
Zal nog even over en weer moeten mailen daarvoor...

Heb wel al even gevlogen met 2 3S etec paketten paralell. Dit ging zeer goed, met zeer hoge headspeed heli was niet zo stabiel, Want er was veel wind, maar reageerd zeer fel op de stuurinputs, net een cp heli. ook met dat lichte pakket had ik het "caddilac effect" niet, maw zware helies zijn stabieler. :)

Wat wel lastig is, er zaten een paar inbussleuteltjes in, behalve 1 in engelse maat, die zowat over heel de heli gebruikt wordt 8O Was wel even een probleem. Heb dan maar een inbussleuteltje wat aangepast met een dremel, zodat het net past. Heb in de handleiding gezien dat het setje "hex wrenches" maar 2.99$ kost, dat zal ik dan ooit maar eens bestellen.

Niels
(p.s. examens waren goed hoor, had 68% voor het totale jaar, en geen tekorten 8) ).

Top Niels,

Wanneer zet je er een turbine in? ;)

Tipje: Die "boom strike" is de meest voorkomende crash bij de corona. Dit komt omdat ze van die slappe bladen hebben. Heb gehoord dat als je een stuk je balsa op de straart plakt op de plek waar het rotorblad in zou slaan bij een boomstrike, je geen schade hebt :D
Corona06.jpg

laurens dat zien we zelf ook wel.

@niels, misschien kan je een stripje carbonplaat over de boom plaatsen ofzo ?
aan de deuk in de boom te zien (van die slappe bladen) zou ik zeggen, toch goed opletten, het is allemaal wel wat meer heli en mept wat harder dan een micro.
ik denk niet dat je met zo'n heli tegen jezelf aan moet knallen.

keep us posted niels.

Balsa is beter, dat absorpt de klap meer dan het harde carbon. Dan houdt je je bladen ook heel.

Wat is het caddilac effect Niels?

Gefeliciteerd met de 68% Niels! En fijn dat je pakje toch nog is binnen gekomen. Zoals je ziet kan mijn Corona nog niet vliegen :lol:

Hoi Mike,
Bedankt :) . Zeker dat hij niet vliegt? Gooi hem even van de trap af, je zult wel zien :wink:

Weet nu wel waarom her pakje laat aankwam. Ik had gevraagd hem met global express te verzenden, en dat is hij blijkbaar vergeten...

Dat van die balsa ga ik zeker doen, had ik ook al ergens gelezen. Ziet er natuurlijk wel niet uit :roll: ... idd wel krachtige deuk...in de garage durf ik er zeker niet mee te vliegen hoor.

Het "Caddilac effect" staat in de zeer dikke handleiding beschreven als;
"Big, heavy things tend to move more slowly and smoothly than small, light things." (A caddilac being a big luxury car) Small light helicopters respond to air disturbances more quickly than larger helicopters, and bounce around more in the wind."
vind dit wel een coole term :lol: daarom dat ik hem even vernoemde

Niels (turbine is gepland voor binnen een maandje :wink: )

Crashproof Corona

Ik heb de Corona ook een weekje klaar en er mee gevlogen afgelopen dinsdag en kan inderdaad zeggen dat de Corona 100 % crashproof is.
Op volle snelheid op 3 m1 hoogte bewust vol de roll naar links gegooid en de grond in gezet (dat was overigens de eerste keer in mijn leven dat ik een heli bewust heb laten crashen, een rare gewaarwording).
Heli opgepakt, neergezet en, je raadt het al, doorgevlogen.
Enige probleem was het feit dat de roll servo een paar tandjes mistte, totale schade €3,55. Ik lach me de krampen. :D
Met mijn futura Nova had het toch zeker €355,= geweest (plus de rest). Ik schrijf er een stuk over voor de Modelbouw Aktueel dus de lezers daarvan zullen de rest van mijn ervaringen ermee daarin kunnen vernemen (als het goed is het Septembernummer).

Back