losi brushless conversion ansmann virus !! UPDATE 5

beste mensen, eidelijk is het zover!

Ik ga men virus ombouwen tot brushless met een losi xcelorin 1:8 combo kit!
deze: http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2008/08/losi8ightblsystem.jpg

Men wagen stond erzo bij in nieuwstaat, deze is wel een beetje aangepast maar geen grote verschillen

full



Ik heb dus de losi set bsteld en ik heb ze normaal woensdag, maar had tog nog een paar vraagjes.

1) zou ik met een 16T pinion teveel hebben beter 13-14?
2) zijn er mss suggesties voor de motormotage?
3)ik had aan een flightpower 4s lipo gedacht rond 4000mah mss andere voorstellen?
zo, ik ben zeker dat er nog vraagjes komen hoor;) maar ik ben zeker dat dit een mooi verslagje wordt!

grtzzz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat de pinion betreft zal het er waarschijnlijk gaan vanaf hangen hoeveel plaats je hebt. met een beetje pech heb je niet al te veel keus en zal je sowieso voor een redelijk grote moeten gaan. heb je de keus, dan is het zoals bij iedere electro-auto: zorg ervoor dat je motor niet te warm wordt doordat je een te grote pinion steekt.
de motormount kan je vrij gemakkelijk zelf maken uit een stuk stevig aluminium. ik heb dit zelf zo gedaan bij m'n promax: protech-promax-brushless-ombouw

een 4s lipo lijkt me het beste als je genoeg power uit je wagen wilt halen. Over de kwaliteit van die flightpower kan ik me echter niet uitspreken omdat ik er geen ervaring mee heb.

ik ga dit topic zeker in de gaten houden, want ik ga me vroeg of laat toch ook eens een virus aanschaffen om er dan gelijk een brushless in te keilen :-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De batterijmoun en motorsteun kan ik wel gebruiken van deze, maar mijn winkelier heeft me al verteld dat de onderdelen van 2009 heel lang op zich laten wachten. Hij heeft zelf nog een bestelling lopen.

Ik ga denk ik voorlopig zelf iets knutselen en dan kan ik het evenueel later nog overstappen op andere parts.

Maar ben vanplan om men monorsteun zelf e maken van een 2-3al mm ijzer, dit heb ik hier nog liggen. en deze dan gewoon aan men middendiff steun met een paar boujes vanst e zetten.


Nu alleen nog een goede 4s lipo:), normaal komer er di weekend updates met foto's!

@rudolf: waarom zou je geen plaas hebben om een vrijwillige keuze van pinion te maken?
 
Zippy LiPo's zijn van goede kwaliteit en relatief goedkoop.

ZIPPY-H 5000mAh 4S1P 20-30C Lipoly Pack - $84,50
ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 20C - $60,05
ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 25C - $68,73
ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 30C - $79,02

Zoek anders maar even op 4S1P op HobbyKing

Bron : Verklaring prijsverschil tussen de Zippy's
HobbyKing zei:
Zippy Range;
Zippy-r: Korean (Premium quality, best performance)
Zippy-h: Chinese (Excellent performance/quality/price ratio)
Zippy: Chinese (Excellent value for money & solid performance)

You wont find a better Lipoly pack from China.
Hobbycity.com has a full time merchandiser on the ground in China, with local and market knowledge were constantly sourcing the best new products. We can assure you that our Zippy-H packs are currently the best battery cells available from China!
 
Zippy LiPo's zijn van goede kwaliteit en relatief goedkoop.

ZIPPY-H 5000mAh 4S1P 20-30C Lipoly Pack - $84,50
ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 20C - $60,05
ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 25C - $68,73
ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 30C - $79,02

Zoek anders maar even op 4S1P op HobbyKing

Bron : Verklaring prijsverschil tussen de Zippy's

Vanwaar komt het prijsverschil tussen de bovenste lipo en de onderste?
Als ik het goed begrijp zijn de zippy flightmax de beste keus?
 
Als het inderdaad de 1700KV motor is zoals op de foto raad ik je in ieder geval niet hoger dan 13-14T en 4S Lipo.
Mijn Losi 8ight is bloedsnel met de 1700KV/13T/4S, en kwasi onhandelbaar met 5S.

blij te horen dat ik genoeg power gekocht heb;), maa ik kan de esc nog altijd wat limiteren natuurlijk. Nu ik heb wel gezien dat de motor continue meer dan 100A trekt dan moet ik dus ook een lipo hebben die echt continue meer als 100A aankan niet??


En wat zou er gebeuren met 16T heb er zo nog een liggen


grtzzz
 
blij te horen dat ik genoeg power gekocht heb;), maa ik kan de esc nog altijd wat limiteren natuurlijk. Nu ik heb wel gezien dat de motor continue meer dan 100A trekt dan moet ik dus ook een lipo hebben die echt continue meer als 100A aankan niet??

En wat zou er gebeuren met 16T heb er zo nog een liggen


grtzzz
Circa 1500 watt is inderdaad een mooi vermogen.
Heb je de originele 1:8 Xcelorin ESC er bij gekocht?

Correctie: Na controle op mijn Eight heb ik de 15T gemonteerd.
Bij de Losi Eight 'Electric Conversion Kit' was een 15T en een 16T bijgevoegd.
Volgens de Losi 1:8 Xcelorin motor manual, voor een 1700KV en 4S:
- 15T voor de 8ight Buggy
- 16T voor de 8ight Truggy

Voor 5S wordt het 14T en 15T.
Dit natuurlijk rekening houdend met de totale overbrengingsverhouding (de Spurs van de Buggy/Truggy zijn verschillend).

Eén ding is zeker: 1700KV + 14T + 5S LiPo = 100% wheelies bij het accelereren, teveel van het goede...

Oeps, Tabel is iets anders uitgevallen dan verwacht, dus verwijderd...
 
Laatst bewerkt:
@rudolf: waarom zou je geen plaas hebben om een vrijwillige keuze van pinion te maken?


ik kon de motor niet dicht genoeg tegen het tandwiel zetten om een kleine pinion te gebruiken. De steunen waar de centrale as doorloopt zaten in de weg. Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat je bij de Virus dit probleem helemaal niet hebt
 
Circa 1500 watt is inderdaad een mooi vermogen.
Heb je de originele 1:8 Xcelorin ESC er bij gekocht?

Correctie: Na controle op mijn Eight heb ik de 15T gemonteerd.
Bij de Losi Eight 'Electric Conversion Kit' was een 15T en een 16T bijgevoegd.
Volgens de Losi 1:8 Xcelorin motor manual, voor een 1700KV en 4S:
- 15T voor de 8ight Buggy
- 16T voor de 8ight Truggy

Voor 5S wordt het 14T en 15T.
Dit natuurlijk rekening houdend met de totale overbrengingsverhouding (de Spurs van de Buggy/Truggy zijn verschillend).

Eén ding is zeker: 1700KV + 14T + 5S LiPo = 100% wheelies bij het accelereren, teveel van het goede...

Oeps, Tabel is iets anders uitgevallen dan verwacht, dus verwijderd...


Ik had dan gedacht aan een 16T op 46spur met een 4s lipo, zou dit nog altijd wheelies geven? een beetje wheeelie mag altijd hoor!

Ik heb de gewone combo gekocht, dus me originele esc en 1700 kv motor.

grtzzz
 
Mijn 8ight heeft 15T op een 45T spur met 4S LiPo.
Is perfect volgens mij, géén wheelies maar acceleraties waarbij het rubber aan de grond blijft plakken.

Met 16T en 46T spur en 4S op een 8ight ga je dus zeker geen wheelies maken maar volgens mij toch nog altijd mooie acceleraties hebben. (verhouding 1:3 voor de 15T/45T t.o.v. 1:2.875 voor de 16T/46T).

Natuurlijk heb ik totaal geen idee van de totaaloverbrenging (motor -> wielen) van je wagen, differentiëeloverbrengingen inbegrepen (bij mij is dit 1:9.93 met 1700KV, 15T en 4S LiPo).
 
Mijn 8ight heeft 15T op een 45T spur met 4S LiPo.
Is perfect volgens mij, géén wheelies maar acceleraties waarbij het rubber aan de grond blijft plakken.

Met 16T en 46T spur en 4S op een 8ight ga je dus zeker geen wheelies maken maar volgens mij toch nog altijd mooie acceleraties hebben. (verhouding 1:3 voor de 15T/45T t.o.v. 1:2.875 voor de 16T/46T).

Natuurlijk heb ik totaal geen idee van de totaaloverbrenging (motor -> wielen) van je wagen, differentiëeloverbrengingen inbegrepen (bij mij is dit 1:9.93 met 1700KV, 15T en 4S LiPo).

Dus voor af en toe eens een wheelie te kunnen maken beste een 13-14T op 46spur monteren?

grtzzz
 
Of met 5S rijden...;)

@ Turbokeu
Welke rijtijden met welke lipos heb jij?

Ben zelf van plan om de 2.0 om te bouwen.
Kan ik nog niet echt zeggen.
Mijn ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 30C LiPo's waren al meer dan een maand niet in voorraad bij UH, ze werden pas een paar dagen geleden verstuurd.
Ondertussen reed ik enkel korte ritjes met de twee Zippy-H 2500mAh 2S1P LiPo's van mijn Easystar in serie (dus 4S1P 2500mAh).
 
Heb zelf een Losi 8ight-E 2.0 is onderweg van us. Ook met enkele zippys.
Vind zelf snelheid niet het belagrijkste, maar rijtijd des te meer.
 
Ik ben gisteren bij men winkelier even langsgegaan, de losicombo komt normaal dinsdag binnen!

Ook heb ik gekeken naar lipos, hij heeft 4s lipos van 3300mah deze kunnen continue een 80-90Aaan is dit nu voldende??

grtzzz
 
UPDATE 1:

Vandaag heb ik al het nitro-spul van het chassis gehaald, omdat dinsdag men combo aankomt bij men winkelier;)

Ik heb de auto even leeg op de weegschaal gelegd en hij vertelde een 2,7kg.

zo staat het chassis ernu bij:

full


full


full


full

Hier zou de motorsteun vlak tegen geschroefd worden!

Hebben jullie mss suggesties van waar ik wat zou gaan monteren? De motor komt op dezelfde plaats als de vroegere verbrandingsmotor. en de stuurservo blijft.

graag invallen voor de rest;)

grtzzz en tot de volgende update!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top