losi brushless conversion ansmann virus !! UPDATE 5

Heel eenvoudig: Je zal er 1 keer mee rijden en dat plaatje buigt 100% zo af (door de krachten die erop komen).
Resultaat : Tandwielen gestript.

Dat plaatje moet dikker en zeker aan twee kanten stevig vast zitten.

Dat is echt wel een stevig stuk ijzer hoor! Maar ik wacht wel af, binnekort een testrit en we zien wel;)

grtzzz

Het kritieke punt is waar hij gebogen is....

De motor is geen echt supertrekker, dus denk dat het wel kan. Mijn Savöx had hem iig wel kapot getrokken:p

Greetz,
Joram

ja dat is een optie, maar dacht eigenlijk zelf iets te knutselen.

Men winkelier zei: de lipo op de zijkant met een strookje velcro op het chassis hangen en dan met tywraps echt vasthangen. Dan maak ik 4 gaatjes in het chassis en daar de tywraps door.

grtzzzz

Leuk met Velcro, maar voor laden moet je de accu eruit halen i.v.m de balancerkabel...(dit omdat die nogal kort zijn..)

Tywraps ben ik niet zo'n voorstander van, maak liever van plexiglas ofso een tray, en dan met klitteband vastzetten!!

Greetz,
Joram

ja idd, heb van men oude motorsteun adaptertjes een steuntje voor de lipo gemaakt, alleen de mintage moet ik nog doen. Straks weer een update;)

grtzezz

Laatst bewerkt:
UPDATE 5:

voila, de iets latere update:

Ik heb inmiddels een flightpower 4s 3300mah lipo binnen;) De eerste tests zitten er op en ik moet zeggen: wow!.

Echt verschrikkelijk veel powerrrr en dan noch maar met 4s!

hier is de lipo:
full

full

full

De bevestiging hiervoor heb ik gemaakt van de oude motorsteunadapters, tijdens de tests was de lipo met dubbelzeidige tape hierop vast gezet en daarna gefixeerd met 2 ty-wraps en dat bewoog niks!

De balancer stekker zit ook goed bereikbaar maar in de toekomst komt de lipo met velcro op de steunen en dan daarna met deze: MCM Racing vastgezet!

hier de foto's:

full

de esc goed vastgezet

full

noch een keer

full

de steuntjes

full

overzichtje van de lipo-esc kant

zo dit was het voorlopig, binnekort terug een update met mss een filmpje;)

grtzzzz

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop niet dat de accu rust op die uitstekende schroeven???
Lipo cellen beschadigen snel als iets uitstekend er tegenaan zit...

Ik heb nog wel velcro straps liggen voor je. Mag je voor weinig overnemen...

Begrijp me niet verkeerd maar beter iets meer geld uitgeven en wat professioneler te werk gaan dan dat je spul kapot gaat, het word dan veel duurder...

Greetz,
Joram
Greetz,
Joram

Neen, de dubbelzeidige tape ligt hoger dan de schroeven. Velcro heb ik zelf nog, maar ik wacht nog op de battery straps van losi.

Zijn er verder eig nog suggesties voor de bekabeling ik zou deze graag ordelijker wegwerken.

grtzzzz

Velcro straps bedoel ik he!!!!

Heb er nog een setje van liggen....

Kabels netjes met tywraps vastzetten, dan is het prima:)

Greetz,
Joram

UPDATE 5:
e eerste tests zitten er op en ik moet zeggen: wow!.

Echt verschrikkelijk veel powerrrr en dan noch maar met 4s!
Ik heb het steeds gezegd: De Losi 1/8 1700KV motor draait perfect op 4S. Met 5S wordt het geheel quasi onbestuurbaar (5S past echter perfect bij de 1300KV motor).

Back