losi brushless conversion ansmann virus !! UPDATE 5

Ach wat is erg, als je jezelf een beetje in de hand kan houden, is het alleen maar leuker met 5S:D

Greetz,
Joram

Een vriend van mijn jongste zoon heeft ook een 8ight-E identiek aan de mijne ('t is dank zij hem dat ik mijn 8ight gekocht heb), maar rijdt met 5S Losi LiPo's.
Kan gewoon niet optrekken zonder wheelies te maken (zijn achterspoiler is al enige mm afgesleten).

Een wheelie kan plezant zijn, maar het is niet plezant meer als je niets anders kan...

das wel een punt, en ik denk dat als ik men pinion verlaag naar een 13 ofzo dat ik er ook een kan maken hoor.

Maar iss het is eens fijn maar nier constant!

EDIT: kan ik nu eigenlijk met een TS-tamiya spuitbusje de ijzere motorsteun spuiten? Ik hbe hier nog zo een liggen.

grtzzzz

Laatst bewerkt:
Maak anders een foto met de lipo in het chassis.

En waarom ben je eigenlijk voor een Flightpower gegaan als je voor minder dan de helft ook een Zippy kan kopen?

Het totale plaatje komt binnekort als ik alle onderdelen heb. De flightpowers lagen gewon bij men plaatselijke winkel en het is degelijk materiaal ik heb ervaringen.

grtzzzz

Een vriend van mijn jongste zoon heeft ook een 8ight-E identiek aan de mijne ('t is dank zij hem dat ik mijn 8ight gekocht heb), maar rijdt met 5S Losi LiPo's.
Kan gewoon niet optrekken zonder wheelies te maken (zijn achterspoiler is al enige mm afgesleten).

Een wheelie kan plezant zijn, maar het is niet plezant meer als je niets anders kan...

Lichtere olie in het middendiff zal het gewheelie toch wel minder maken?

Lichtere olie in het middendiff zal het gewheelie toch wel minder maken?
Front dif: 5000wt
Centre dif: 7000wt
Rear dif: 2000wt
Zoals opgegeven door Losi.

Dus verhouding vermogen voor/achter is ca. 70/30, lijkt mij perfect.
Het feit blijft dat 1700KV, 15T pinion/45T spur èn 5S gewoon teveel van het goede is.

Gewoon iet dat ik me afvaag, maar als ik nu een 13t installeer(in de plaats van 16) trekd die dan ook geen wheelies?

Niet dat ik hier naar streef hoor maar moet je perse 5s hebben?

grtzzz

Hoe lager het aantal tandjes, hoe MEER hij gaat trekken. Plus hoe lager de gearing hoe meer je regelaar het voor de kiezen krijgt, en word hij veel warmer...

Greetz,
Joram

De situatie nu is zo, de motor word wel warm maar nu niet om te zegge te heet, de regelaar word niks warm echt niks!

Dus ik zou eigenlijk een paar tandjes kunnen zakken, maar als ik nu bv 3 tandjes zak gaat dit een groot verschil geven?

grtzzzz

Ik heb eigenlijk weinig ervaring met vertandingen, heb voooral altijd met stock gearings gereden. Mss eens een 14 proberen??

maar ik ga dan tog niet het constante wheelie probleem hebben?

grtzzz

Wel behoorlijk die richting in. Als je het pinion hebt liggen, probeer het dan gewoon:D

Greetz,
Joram

nee, zo'n pinion heb ik niet liggen en ze zijn ook uitverkocht bij de invoerder dus ik kan er via me winkelier niet aan geraken.

Ik heb hier nog een 14t clutch liggen deze kan ik ombouwen zonder problemen.
Met een 14 zou ik mss al eens een wheelie kunnen maken dan?

grtzzz

De laatste dingetjes worden afgewerkt, de wagen rijdt echt goed! en heeft power zat.

Ik heb een 14T pinion besteld, volgende week zou de wagen af moeten zijn op een nieuwe body na. Dan komt er een update en wrs een filmpje!

Maar kan ik nu met men tamiya TS44 spuitbusje de ijzeren motormount spuiten?

grtzzz

Heel eenvoudig: Je zal er 1 keer mee rijden en dat plaatje buigt 100% zo af (door de krachten die erop komen).
Resultaat : Tandwielen gestript.

Dat plaatje moet dikker en zeker aan twee kanten stevig vast zitten.

Dat plaatje is wel van ijzer, zoals ie zegt. Niet van aluminium ofzo. Ik zou me iig niet zo veel zorgen maken dat dat gaat buigen...

Iig: Vet project, ben benieuwd naar t filmpje. Maar vraagje; wordt de accu niet warm?

Veel succes verder :)

Back