LRP elektro algemeen

Discussie in 'Electro offroad' gestart door poebe, 18 apr 2012.

  1. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
  2. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Wat is de schade precies? Ik heb misschien wel interesse.

    Verstuurd van mijn GT-I9300
     
  3. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    de wielophanging is uit de hing pin brace geschoten en de schokdempert draai je zo weer in elkaar. 5 minuten werk en hij rijdt weer

    hing pin brace een paar slagen los draaien

    pen erin

    hing pin brace dicht draaien en gaan

    dat is bij mij al vaak voor gekomen, ik kan hem bijna met de ogen dicht fixen. nu dat ik hem alleen op de baan gebruik komt het zo goed als niet meer voor dat er iets stuk gaat
     
  4. pinkie

    pinkie

    Lid geworden:
    20 jan 2011
    Berichten:
    787
    Locatie:
    Kampen
    Bij deze is het zaakje verkocht,er is weer een nieuwe twister rijder erbij.
     
  5. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    hehe... on topic
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Zal ik me maar even voorstellen dan. De naam is Henk, woonachtig op de voormalige zeebodem. Sinds mijn tienertijd met RC bezig, eerst alleen boten, daarna auto's (1:10 electro offroad, o.a. Kyosho Optima Mid) erbij genomen, omdat ik dan niet eerst mijn vader lief aan hoefde te kijken om mij met boot naar het dichtstbijzijnde bruikbare vaarwater te brengen. Daarna de hobby op zolder gezet, af en toe eens weer opgepakt, maar andere bezigheden namen de tijd in beslag. Totdat ik, jaren later, bij een tankstation een micro heli kocht tijdens een actie. Hoewel meer in de klasse speelgoed vallend, maakte het een oude droom om ook te RC-vliegen mogelijk, zowel qua kosten, als door het kleine formaat, waardoor je kan vliegen in de woonkamer. Van het een kwam het ander, wat betere micro heli gekocht, dit forum gevonden op internet, de boten begonnen ook weer interessant te worden, en later, ook weer vanwege het dicht in de buurt al uit de voeten kunnen, de auto's ook.

    Maar omdat schade bij mijn auto's snel een dure aangelegenheid zal worden omdat de onderdelen niet meer worden gemaakt, en de daarna gekochte Lazer ZX-R RTR om de haverklap stil stond door weer een steentje in de tandwielen, ga ik het nu proberen met de LRP Blast BX buggy. Wel direct het gear cover besteld, want de BX heeft dezelfde open en bloot liggende tandwielen als mijn Lazer (de hele buggy lijkt er ook veel op trouwens, met volgens mij vooral detailverschillen, dus misschien past de LRP cover ook wel daarop, en heb ik straks 2 rijklare buggies) en dan eens kijken hoe het gaat. Het gaat mij niet om ultieme snelheid, maar gewoon een beetje rondcrossen, beetje driften op losse ondergrond, af en toe een sprongetje. Ik zal de auto niet tot het uiterste pushen, door op 3S met een forse brushless motor te gaan rijden. Als hij net zo snel is als de Lazer RTR in stock vorm, is het voor de plekken waar ik meestal rijd, snel genoeg. Zodra het gear covertje binnen is, zal merken of de BX mij bevalt daarvoor, of niet.
     
  7. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    hallo henk, leuke info! ik ben zeer benieuwd! mijn lrp houdt het prima maar ik rij dan alleen op onze eigen zandbaan en af en toe bij de zandwinning op los wit zand.
    door de acceleratie moet ik wel af en toe nieuwe achter asjes hebben omdat die metalen uiteinden ingegoten zijn in plastic en die wel eens los willen komen.
    ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen, leuk om te volgen, hou me op de hoogte.
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Graag gedaan. Misschien zou het wel mee hebben gevallen met de troep tussen de tandwielen, maar met de Kyosho was het soms een paar rondjes rijden en je kon het al horen aan de "sound" van de tandwielen. 1 keer blokkeerde zelfs de motor met een hoge piep, toen zat er een steentje vast tussen pinion en spur gear, wat er bijna niet tussen uit was te krijgen. Vandaar dat ik, toen ik die open tandwielen zag, me direct had voorgenomen om niet te gaan rijden voordat daar iets aan gedaan zou zijn. Cover is vandaag trouwens binnen gekomen, morgen eens kijken of ik het erop kan zetten, en dan misschien een proefrit.

    Ik denk dat ik van die assen weinig last zal hebben, de Blast BX is de 4 wd versie, en die heeft volledig metalen "dogbones" als achteras. Snap ik ook gelijk waarom jij geen problemen met vuil in de transmissie hebt, bij de 2wd Twister zitten de tandwielen netjes onder een afdekking.
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Gear cover er vandaag op gezet. Past inderdaad perfect, net als de beschrijving op de LRP website met duidelijke plaatjes liet zien. Alleen had ik daarna ineens een schurend geluid erbij. Bleek het motor pinion te zijn, die iets te ver van de motor af zat (greep ook niet over de volle breedte van de vertanding in het spur gear) en dat liep tegen de binnenkant van het cover. Pinion even los gemaakt, iets dichter naar de motor, zodat de tanden gelijk staan met de spur, en kapje er weer op. Nu geen bijgeluiden meer. Dus waarschijnlijk morgen of dit weekend eens gaan rijden. De accu heeft al een paar laad/ontlaad cycli gehad, dus zou redelijk "los" moeten zijn.
     
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Vandaag dan toch de eerste proefrit gemaakt. Ik had zelf op gevoel toespoor en camber ingesteld, zo vanuit de doos zaten er best wel verschillen tussen het ene wiel en het andere. Blijkbaar is de huidige afstelling bruikbaar, de buggy reageerde neutraal op het stuur. Acceleratie en topsnelheid vielen iets tegen, al werd het later in de rit wel iets beter. Kan dus zijn dat de drive train nog wat moet inlopen. Motor en regelaar werden niet echt warm.

    Misschien dat de snelheid nog iets verbetert na een paar ritten inrijden. Maar het kan ook zijn dat de meegeleverde 1600 mAh "Wildpack" NiMh accu niet van super kwaliteit is, en de spanning onder belasting niet goed vast kan houden. Bij NiCads kon er ook wel een flink verschil in prestatie zitten tussen het ene pack en het andere, en bij NiMh heb ik dat ook gemerkt. Ik heb in de Kyosho Lazer gereden met een 2000 mAh en 3000 mAh Conrad pack, en met de 3000 was de auto echt een stuk feller.

    Ik probeer het nog een keer met het "Wildpack" en anders met het 3000 mAh pack. Bovendien is de meegeleverde motor aan de tamme kant, het schijnt een 23 turns te zijn, die onbelast slechts 20500 toeren maakt. De regelaar kan 18+ turns aan, dus een 20 turns, zoals in de Kyosho, of een 19 turns, zou waarschijnlijk ook goed moeten kunnen. Helaas ben ik er nog niet achter hoeveel Watt vermogen de standaard motor is, dan kan ik een beetje inschatten in welke prestatie-klasse deze LRP motor zit.


    Edit: wat ik nog was vergeten te melden, de stekkers tussen motor en regelaar waren niet echt goed aangedrukt, dus misschien was daar ook wel iets meer overgangsweerstand, en dus spanningsverlies.


    Edit 2: Mocht ik een andere motor gaan plaatsen, dan dacht ik aan deze: http://www.lrp.cc/en/products/electric-motors/brushed/produkt/v10-spec5-19x2/details/

    Of de Kyosho 20T stock single. Ook geen al te zware motor qua verbruik, maar hij levert in de Lazer prima prestaties, onbeperkt "donuts" draaien is bijvoorbeeld geen probleem, en dat lukt me met de LRP met de huidige setup met standaard accu niet echt.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2012
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Update rij-ervaringen met de Blast BX: Gelukkig (en tegelijk, helaas) ligt de matige snelheid niet aan de meegeleverde akku. Met mijn beste NiMh pack zijn de prestaties gelijk. Dus of de standaard motor is wat tam, of de regelaar stuurt niet vol uit. Maar dat laatste is niet waarschijnlijk gezien de ook achterblijvende acceleratie, en lastig te meten zonder oscilloscoop/analyzer,

    Dus ik probeer uit te vinden wat de prestaties van de standaard motor zijn, en ben op zoek naar een iets pittiger en niet te dure motor, die niet direct een sterkere regelaar nodig heeft: upgrade-opties-qua-motoren-voor-de-hobby-rijder-die-niet-het-onderste-uit-de-kan-hoeft


    Aanvulling: de LRP zender doet het verder tot nu toe prima. Genoeg instelmogelijkheden, ondanks dat het geen computerzender met display is. Behalve het missen van net wat "pit" rijdt de auto verder prima, geen onverwacht uitbreken, alleen worden de bochten wat ruimer als je gas blijft geven. Alleen ondanks de gear cover kwam er vandaag toch tot 2 keer toe wat tussen spur en pinion te zitten. En met dat cover erop is het lastiger om dat vuil te verwijderen... Bij nader inzien toch wat kiertjes ontdekt, en getracht die ook dicht te maken. Binnenkort eens testen of er nu niets meer binnen komt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik had als reserve banden, om de witte velgen te sparen, een setje bij C* gekocht, na positieve ervaringen van anderen over deze goedkope 4 banden-set te hebben gelezen. Bandjes zijn inderdaad fraai, rubber oogt goed. Alleen, ze passen niet. De spaken aan de binnenkant lopen tegen de wielblokken. Kan ik die spaken iets wegfrezen, of levert dat een instabiele velg op?
     
  13. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    m4 carosserie ringetje tussen velg en meenemer plaatsen
     
  14. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Hmm, dat zou ik ook nog kunnen proberen. Al heeft de meenemer dan wel minder "vlees" in de velg, gaat het wiel dan niet sneller slingeren? De "boosdoener" is het extra "bruggetje aan het einde van de wieldraagarmen, dat loopt tegen de spaken:

    [​IMG]
     
  15. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    wat je ook kan doen is een stukje van het extra bruggetje af veilen.

    ik zette er meestal een ringetje tussen, een carosseriering is precies de grootte van een 6 kant meenemer, past perfect! helemaal als je een kunstof ringetje m4 hebt. die blijft er klem in zitten.

    dat je wiel sneller gaat slingeren gebeurt zowiezo met conrad wielen want die staan veel verder naar buiten. je kan wat dat betreft beter een setje goede wielen kopen van bijvoorbeeld ansmann. die kosten nog geen 10 euro.
    http://www.romulco-rc-shop.nl/index.php?main_page=index&cPath=816_370_373_398

    eventueel heb ik nog wel een mooi setje schumacher banden voor je voor niet al teveel geld
     
  16. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik heb ook aan afvijlen gedacht, maar je zou toch denken dat het er niet voor niets zit. Hoewel op mijn Optima Mid dit soort bruggetjes niet zitten, maar mogelijk is dat iets betere kwaliteit kunststof.

    Ik heb zo geen carosserie-ringen liggen, maar ik zal eens kijken of ik iets vergelijkbaars heb. Op zich staan deze Conrad wielen trouwens juist iets minder ver naar buiten, de velg is vlag, terwijl de LRP velgen iets conisch zijn van de zijkant gezien.

    De Conrad wielen zijn 10 euro per 4, daar kan weinig tegenop. En verder is de kwaliteit echt wel goed, en volgens anderen zouden ze ook lang meegaan. Het idee was om een goedkoop, maar toch bruikbaar setje wielen erop te zetten, om de standaard wielen mooi te houden. Bij 10 euro per 2 velgen, exclusief banden, kan ik waarschijnlijk beter een 2e set standaard wielen nemen, is waarschijnlijk goedkoper.
     
  17. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    klopt. het zijn goede banden. ik heb er in het begin heel wat van versleten, met de 2wd auto's met een 3.5 motor zijn ze zo weg maar ik heb nu voor op straat andere wielen, LRP

    en op de baan of in het zand en grasbanen gebruik in eingelijk alleen proline en schumacher. dat verschil merk je dus echt wel. maar je hebt banden en ze voldoen wel om voor de lol wat te rijden

    dat stukje kunststof op die draagarmen zou ik mooi laten zitten en gewoon een ringetje tussen de velg en meenemer doen.
     
  18. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ja, die LRP wielen maken ook een goede indruk. De Blast BX heeft veel grip met de standaard wielen. Ik was alleen op zoek naar niet-witte, en liever ook wat dichtere velgen. Deze leken daarbij perfect, donker, en dicht, en met goede banden: Reely 1:10 complete wielen met Schijf-velgen Zwart en Spike-profiel () voor buggy's in de Conrad online shop

    Ik ga eens op zoek naar een passend ringetje, en anders de Dremel maar eens uit de mottenballen halen om de spaken iets aan te passen. Draagarm laat ik liever standaard.


    Ik vind deze ook wel fraai, maar ik vraag me af of die spaken niet wat te dun zijn: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/238067/


    Opmerkelijk genoeg kan de Blast BX achteruit vrijwel net zo hard als vooruit, wat best leuk kan zijn. Vandaag in een parkeergarage gereden, en dan eerst vol achteruit, dan iets sturen, zodat de auto een 180 maakt, en dan verder vooruit rijden. Ziet er best cool uit, vind ik persoonlijk.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2012
  19. erevo 2wd

    erevo 2wd

    Lid geworden:
    6 okt 2012
    Berichten:
    124
    Locatie:
    genemuiden/meppel
    morgen maar eens met poebe op de baan rijden nieuwe banden testen. heb mn revo van 4 naar 2 wiel aangedreven gemaakt. stalen assen geplaats en het diff eens schoongemaakt. zat eerst standaard olie in nu smo van kroonolie, alles draait een stuk soepeler en word niet warm..
     
  20. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    he nieuweling, ga je jezelf eens even voor stellen ;)

    welkom op het forum ;)
     

Deel Deze Pagina