LRP elektro algemeen

ja duh je moet je achterwielen tegen houden slimpie. je snapt het moertje draaien dus niet
met de linkerhand de motor pakken met de duim op de slipper en met rechts aandraaien met doppie 7. great succes!

Sinds vandaag heb ik weer 2 werkende LRP zenders. Die bij de Twister zat, had vanaf het begin dat hij regelmatig niet reageerde op de reverse switch van het stuur, en daardoor was de besturing contra. Vandaag was ik in de buurt van de shop waar die was gekocht, en hoewel het al een tijdje geleden was, kon ik langskomen, de zender werd getest, bleek inderdaad niet in orde, en werd netjes vervangen door een nieuw exemplaar. En die werd eerst nog even getest door de winkeleigenaar, om zeker te zijn dat ik nu een goede mee zou krijgen. Dat bleek het geval, en alle hulde voor de uitstekende service.

Ook nog een paar alu Team C schokdempers gekocht, waarschijnlijk ga ik de dempers van de Minion op de Twister zetten, omdat die een stukje soepeler werken, en de alu dempers komen dan op de Minion.

vandaag maar even naar de modelbouwzaak gebracht.
hij ging eraan prutse maar lukt niet.
morgen word die gerepareerd en hoef niks te betalen toppiee!!

Ok, dus het was minder eenvoudig dan we dachten. Als je de auto weer ophaalt, horen we graag wat het wel was. Als het niet de slipper is geweest, zou je al bijna aan het diff gaan denken, of gestripte tanden ergens. Hopelijk kun je snel weer rijden, en dan weten we ook het antwoord.

Ik heb vandaag voor de blast nieuwe drive cups besteld voor de kardan-as. Daar zit nu wel een flinke deuk in de U-vormige uitsparing, waardoor de kardan-as meer kan slingeren. Die aan de kant van de slipper is nog als nieuw, alleen die bij het voor-diff heeft dit. Mogelijk door de knik die de as daar maakt. Gelukkig koop je ze per 2, dus kan ik daarna weer een tijd vooruit.

Had ik ook,was bij mij ook maar aan 1 kant dat ze uitsleten.
De blast is ondertussen verkocht en deed een klein beetje pijn maar ben echt zeer tevreden van de Rustler,echt een leuke auto!En voor de prijs van originele LRP draagarmen voor de blast heb ik nu RPM armen voor de rustler en levenslange garantie daarop :D

Zal wel te maken hebben met de knik die de kardan daar maakt met de drive cup. Of misschien iets te veel speling uit de kardan gehaald wat betreft vooruit en achteruit kunnen schuiven. Of, bedacht ik me net, de speling er aan de verkeerde kant uitgehaald. Ik had in de voorste drive cup een stukje schuim, nu heb ik dat in de achterste. Nu zit de pen die door het uiteinde van de kardan-as zit, naast het uitgelubberde gedeelte, dus ik kan weer rijden totdat de nieuwe cups er zijn. En misschien houdt de beschadigde cup het in deze omstandigheden wel langer uit.

in afwachting van onderdelen voor de Team C Hyde de Blast maar weer eens uit de kast getrokken.
De brushless sensor motor van deze wagen was niet meer in orde, dus een borstelmotortje 19T erin gemierd, ESCtje eraan en gaan met dat ding.
Bij het wisselen van de lipo bleek het aardig warm onder de kap dus ding ff laten afkoelen. Na een kwartiertje 2e accu erin en hop weer aan de gang, voor efkes dan want hij hiel er helemaal mee op....
ESC doorgebrand (tenminste dat denk ik) Dan maar de ESC van de brushless erop want die kan volgens de manual ook brushed aansturen en heeft tenminste een warmte afslag!
Erg leuk gereden maar weer, maar ook deze hield er mee op. Motortje was zo heet geworden dat 1 van de motorkabeltjes was los gekomen.
Ach, het houd je bezig zullen we maar zeggen

Welk 19T motortje is dat? En welke maat pinion? Misschien iets te hoog vertand, of de collector is aan een onderhoudsbeurtje toe.

Corally streetracer 19T met 21 pinion dacht ik
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
ik had vorige week de twister opgehAld en hij reed goed nu nog steeds dus dat is goede service.
mR NU even wat ze gedaan hebbenn,
het boutje zat zo vast dat 1 iemand het tandwiel vast moest houde en de ander met veel kracht draaien. toen hebben ze alles opengehaald slipperpad omgedraaid???!!??
weer in elkaar gezet boutje helemaal vast en dan kwartslag terug.
je mag hier volgens mij geen namen noeme anders had ik het gedaan!

Mooi dat je weer kan rijden. Ik heb gisteren even gesleuteld aan de Blast, de voorste, uitgelubberde, drive cup vervangen. Omdat de bedrading zo mooi vast zit aan de brace die voor en achter met elkaar verbindt, wilde ik niet te veel loshalen, blijkt dat je net genoeg speling hebt als je de voorste brace, die diff met de midden-brace verbindt, loshaalt. Meteen in de achterste drive cup een rubber ringetje gedaan, om de speling te verminderen. Tot nu toe klinkt de aandrijving weer een stuk beter, niet zo stil als een Kyosho, of de Twister, maar dat was voor die tijd ook al niet zo.

In principe kan ik de uitgelubberde voorste drive cup ook achter gebruiken, de shaft zit niet bij het uitgelubberde gedeelte daar. Op die manier kan ik met 1 setje 2 keer de voorste vervangen door een nieuwe, kan ik hopelijk weer een jaar of langer vooruit.

en weer een Blast erbij, van de week is mijn zoon 12 geworden en heeft eindelijk een eigen RC kunnen kopen. Zijn keuze was gevallen op de BLast buggy. Samen door mijn ervaring met die wagen (vindt het een hele solide auto), het 4wd systeem en de schappelijke prijs heeft hij voor deze wagen gekozen. Eerst maar eens met de gewone borstelmotor en de meegeleverde accu maar hij had het er al over om mijn lipo's te gaan gebruiken.....

Heb overigens begrepen dat deze niet meer geleverd kunnen worden in deze (goedkope uitvoering) en dat we 1 van de laatste zouden hebben.

ik had vorige week de twister opgehAld en hij reed goed nu nog steeds dus dat is goede service.
mR NU even wat ze gedaan hebbenn,
het boutje zat zo vast dat 1 iemand het tandwiel vast moest houde en de ander met veel kracht draaien. toen hebben ze alles opengehaald slipperpad omgedraaid???!!??
weer in elkaar gezet boutje helemaal vast en dan kwartslag terug.
je mag hier volgens mij geen namen noeme anders had ik het gedaan!

Waarschijnlijk 1of andere oen die loctite gebruikt heeft?

Wat voor merk lipo's gebruik je paulv?

Laatst bewerkt:
en weer een Blast erbij, van de week is mijn zoon 12 geworden en heeft eindelijk een eigen RC kunnen kopen. Zijn keuze was gevallen op de BLast buggy. Samen door mijn ervaring met die wagen (vindt het een hele solide auto), het 4wd systeem en de schappelijke prijs heeft hij voor deze wagen gekozen. Eerst maar eens met de gewone borstelmotor en de meegeleverde accu maar hij had het er al over om mijn lipo's te gaan gebruiken.....

Heb overigens begrepen dat deze niet meer geleverd kunnen worden in deze (goedkope uitvoering) en dat we 1 van de laatste zouden hebben.

De Blast wordt opgevolgd door de Blast 2, en heeft dan een brushless, ik dacht 10T of zo, motor erin. In het begin zal de auto dan wel iets duurder zijn dan de huidige brushed setup, maar ik verwacht dat die prijs wel zou kunnen zakken.

Voor de eerste keren kan de standaardmotor wel, om even het gevoel te krijgen, maar de auto zal waarschijnlijk dan na een paar keer rijden wat langzaam aanvoelen, snelheid met NiMh en standaard motor ligt iets boven de 25 km/u. Op lipo en met een 23T pinion kun je dan de 30 halen, zeg maar de standaard snelheid van de Twister. Ik heb er een Kyosho G20 in, en dat haalt op Lipo, met 22T pinion, ongeveer 40 km/u. Voor brushed een leuke setup, voelt redelijk vlot, en de rijtijd ligt, bij een 4000 mAh lipo, zeker nog op 15 minuten, waarbij de motor niet snel warm wordt.

Maar met brushless kan het natuurlijk veel sneller.

Ik heb lipo's van Absima 4200 20c

Verwachte prijs van de blast2 zou tussen 250 en 300 liggen
Deze blast kochten we voor 170€ en dan kan het manneke mooi rijden en leren werken/onderhouden
Vandaag de spurgear schoon gemaakt, ik denk dat ik toch 2 van die dustcovertjes ga bestellen. We rijden veel op heel fijn gravel en dat tandwiel slijt als een gek!

Grt
Paul

Back