LRP elektro algemeen

Module 0.6 is niet gelijk aan 48 dp. Waarom Conrad dat wel denkt, geen idee. Ik gebruik Kyosho pinions, gehard alu of staal, maar andere merken kunnen ook, als het maar puur 0.6 module is.
 
Die van Tamiya moet je inderdaad niet nemen,deze zijn waarschijnlijk 48dp en dat is niet goed.
Ik heb zelf 0,6 mod stalen pinions van carson,de plaatselijke modelbouwwinkel had deze liggen en waren goedkoper dan tamiya's en deze werken perfect.Slechte LRP pinions is een bekende zaak,zeker i.c.m brushless.Hoeft zelfs geen vuil tussen te zitten,bij mij was de pinion na een uurtje goed scheuren volledig puntig en ik had de dustcover erop zitten.
 
de afstelling zegt ook een boel.
ik heb aluminium pinions... en niks te klagen want ze zijn cheap gaan erg lang mee moet ik zeggen.
wat kosten die carson pinions dan?
ik zou gewoon ff google denk ik. de ene is net wat goedkoper dan de ander maar als je goede pinions wil hebben neem je gehard staal en dan orgineel tamiya
 
Dank u, ik zal ze van de week even bestellen, samen met een nieuwe spurgear en dan zal ik er gelijk een setje onroad wielen bij doen, mogen het wel banden met rally profiel zijn? :p

O ja en dan ook nog ff op zoek naar een goedkoop passend kapje
 
de afstelling zegt ook een boel.
ik heb aluminium pinions... en niks te klagen want ze zijn cheap gaan erg lang mee moet ik zeggen.
wat kosten die carson pinions dan?
ik zou gewoon ff google denk ik. de ene is net wat goedkoper dan de ander maar als je goede pinions wil hebben neem je gehard staal en dan orgineel tamiya

De carson pinions waren om en bij de 6 euro terwijl tamiya bijna 8 euro per stuk kostte daar.
 
de afstelling zegt ook een boel.
ik heb aluminium pinions... en niks te klagen want ze zijn cheap gaan erg lang mee moet ik zeggen.
wat kosten die carson pinions dan?
ik zou gewoon ff google denk ik. de ene is net wat goedkoper dan de ander maar als je goede pinions wil hebben neem je gehard staal en dan orgineel tamiya


Gehard alu is ook prima, als ik naar mijn oude Kyosho's kijk, dan zijn de pinions nog prima, ondanks al de jaren. Of naar mijn Minion, pinion is nog als nieuw, en ik ga met die auto minder zacht om dan met de Blast. Maar messing kan niet bij deze schaal en deze vermogens, het is gewoon te zacht. En smeren is geen optie, in combinatie met vuil en het slijpsel van de messing tanden wordt dat een prima schuurmiddel.
 
Gear adaptertje gekocht op mp, hiermee zou in ieder geval op de tc een 48d spur gemonteerd moeten kunnen worden.
Ben benieuwd hoe dat werkt en of dat ik een zoektocht moet opstarten voor een passend tandwiel en of dat dit ook op de bx past

Waarom heeft trouwens de TC geen slipperclutch en de BX wel? Is dat om de diffs te ontlasten bij jumps?
 
Met die adapter kan je inderdaad verschillende merken en dus goedkopere spurs monteren.
Ook van betere en stevigere merken dus.
Offroad wordt inderdaad meer gebruik gemaakt van een slipperclutch om plotse kracht op de aandrijflijn,zoals neerkomen na een jump,beter op te vangen.
 
Bovendien is de TC korter en een slipper is dikker dan een simpel spurgear, misschien was er ook wel geen ruimte voor een slipper.
 
van m0.6 naar 48dp?
das niet erg handig... die hebben nog fijnere tandjes.
je moet gewoon de 0.6 houden die is wat grover
 
Ga jij je Twister ombouwen naar 0.6 dan? ;)


Voor 1:10 kan 48 dp prima, wordt juist veel gebruikt, en daardoor vaak meer keuze in pinions. Mits spur en pinion van voldoende kwaliteit zijn, gear mesh goed is afgesteld, en eventueel aanwezige slipper goed staat, gaan die 48 dp tandwielen net zo lang mee als 0.6. Wil je echt veel sterkere tandwielen, dan moet je eerder denken aan module 1, maar dat is meer bedoeld voor 1:8 werk.
 
Heb indertijd met mij TT01's ook geen problemen gehad hoor met 48dp.
2 jaar zorgenloos brushless gereden met 2s lipo's zonder een spurgear of pinion gear te moeten vervangen.
 
onroad ken ik alleen m0.4. dan is 48dp nog grof.

waarom 48dp als je m0.6 hebt bedoel ik.

hoezo zou ik mijn twister ombouwen? mijn m0.5 tandwielen doen het prima. als je maar weet wat je doet, lees
Mits spur en pinion van voldoende kwaliteit zijn, gear mesh goed is afgesteld
 
hehe eerste leuk probleempje bij de LRP tc...Je achterdiff moet eruit :D
Daar heb je een tandwiel dat je diff aandrijft,heeft schuine tanden,ook wel "diff pinion gear" genoemd.Deze zit dus vast in je diff behuizing op een asje met een E-clip.
E-clipje eraf en tandwiel kan van de as,asje kan er dan uit samen met je spurgear. Succes :D is geen pretje vond ik zelf.
 
he bah...

wat ziet dat er gaaf uit!!

ik heb nog 4 van die roze velgen liggen hier.
vette shizzle!! misschien de twister toch maar en twist geven...

de hoge voorpoten, hoge cockpit en hoge spoiler vergeleken bij de achterste voorvork... heh bah hoe heet dat ding nou toch ook alweer....

maaar... waarom zitten er staggers op de die rc10????????:confused: zijn die al zo oud?

4098418_9f9100f132_o.jpeg
 
In 1989 Masami also won the 2wd IFMAR World Champion title and he did so using a prototype car for which a lot was written. Team Associated was very smart to name it 'stealth' car, a name that had a nice impact on the market, creating a lot of mystery and anticipation around the design of the car until these photos were published.

nope....

ik wil graag zo'n body hebben!

DSC00991.jpg


een kruizing van:

images


dit

en

BUGGY_CHAMP.jpg

dat maken


kom je dan niet op op iets als...

old-newRC10_034.jpg



omg echt gaaf hoor die 80's buggies

708922d1297783436-strickly-vintage-pics-your-rides-associated-losi-kyosho-tamiya-exc-rc10-runner-005s.jpg



ik heb btw een tandwiel set voor de bak van de ultima sports gevonden :D

die komt eerdaags deze kant op. ik kan niet wachten. nu nog een spur!

15309d1055791333-ultima-ep-rb-sports-like-new-mar14-02.jpg
 
Back
Top