Aanstaande zaterdag de eerste ZAC buiten en ik kan niet anders zeggen dat ik er enorm veel zin in heb! Een goede beweging om alle toppers te zien bij de Paasrace, John, Vasco en Stephen op het podium. Ik kijk naar dat podium en denk, logische namen. Daar zit echt geen no no tussen met een motor die niet in de haak is. Er is door de MACH aangegeven om strakker naar valsspelers te kijken, leave it bro's! Ga gewoon trainen ipv weer over deze eeuwige discussie te blijven voeren (das een betere tijdsinvestering als je de rondetijden naar beneden wilt krijgen).
Los van technische discussies over motoren (ik ben niet zo technisch), ik stoor me echt enorm aan dit ge-emmer op het forum; worden jullie daar nou niet moe van (ik denk dat er weinig verschil is tussen:
Vrouwenforum: vragen en antwoorden voor en door vrouwen en dit topic

). Misschien moeten we ook wel accepteren dat de grenzen opgezocht worden, dat is nu eenmaal racen. Tegen het valsspelen staan inspanningen van clubs en de NOMAC en die gaan dat tegen, that's life. Ga niet als rijder eeuwig publiek blijven posten, aan de kaak stellen of je negatieve ervaringen delen. Geef het aan bij de club of NOMAC. Heb je daar onvoldoende vertrouwen in? Spreek het uit bij een vergadering, doe niet mee of kies een andere club.
Met heel wat racers heb ik soms gesprekken (yup, meestal dronken) van hoe het komt dat de inschrijvingen voor races (in Nederland) marginaal blijven. Er worden zo veel RC auto's verkocht, maar de wedstrijdsport staat niet in verhouding tot deze verkoopcijfers. Ik kan me heel goed voorstellen dat enthousiaste beginnelingen afhaken als ze dit soort discussies zien, het polariseert de hobby enorm en geeft geen goed beeld van het plezier dat racers op zo'n dag hebben.
Ik wil hier echt de moraalridder niet uithangen, maar kijk ffe in de spiegel als je het vergrootglas legt op uitzonderingen als valsspelen. Wat wil je er nu echt mee bereiken om dat hier te posten? Pak het probleem aan als je dat ECHT wilt bij mensen die daar ook iets mee kunnen (clubs, NOMAC). Wanneer je dat niet doet en indirect een negatieve sfeer om het racen in wedstrijdverband legt heeft niemand daar wat aan. De lijn tussen sarcasme en negativiteit is dun, maar als ik dit verhaal laat lezen door mijn vriendin die nog nooit een autootje heeft zien rijden heeft ze het beeld van ruziënde kinderen in een zandbak. Dat is niet sarcastisch, niet negatief, maar een beetje sneu (en dat zijn haar woorden, ik zal haar nummer geven voor wie wil).
Volgens mij is het punt wel duidelijk toch, vraag jezelf gewoon af wat je ermee bereikt door hier weer eens ffe lekker negatief te doen

. Als je aandacht wil, kom gewoon eens met een goed idee!
Ik denk dat een club als de MACH (en elke club in Nederland) meer zit te wachten op 50 extra leden, een leuk evenement waar geraced wordt door snelle jongens die er een show van maken of een cool krantenartikel dan een mannelijke versie van de Viva of de Cosmo (die twee bladen lagen toevallig bij de tandarts

).